וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע הפיגוע בי-ם: "הייתי עם האופניים ופתאום מישהו התנפל עליי"

ישראל מאיר נחומברג בן ה-16 וחצי שנפצע בינוני מדקירה בגבו בפיגוע הדקירה המשולב בעיר העתיקה תאר כי בעת שעמד ותיקן את אופניו עם אחיו המחבל קפץ עליו. "הרגשתי בוקס בגב וראיתי את הסכין בידו מלאה בדם". המחבל ניסה לדקור את האח אולם נורה ומת. צפו בתיעוד הפיגוע

צילום: משטרת ישראל, רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

פיגוע הדקירה בירושלים - כל העדכונים

  • גבר בן 50 נדקר באורח אנוש סמוך לשער שכם
  • צעיר נוסף בן 16 וחצי נפצע באורח בינוני
  • המפגע - תושב השטחים בן 19 - נורה ומת
  • המשטרה סגרה את שער שכם
  • הצעיר שנפצע, מאיר נחומברג: "פתאום מישהו קפץ עליי, זה היה פחד מוות"

ישראל מאיר נחומברג בן ה-16 שנפצע בינוני בגבו בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים שחזר את רגעי האימה ממיטתו בבית החולים הדסה עין כרם. "פתאום מישהו קפץ עליי, זה היה פחד מוות". הצעיר - נדקר על ידי יוסף וג'יה סדויל בן 18 תושב השטחים בעת שהלך ברחוב דוד ביחד עם אחיו ורכב על אופניים".

"רכבתי על אופניים מכיוון החורבה לכיוון שער יפו, עצרתי לתקן משהו באופניים, ופתאום מצד ימין קפץ עליי המחבל מאחת הסמטאות והרגשתי שהוא נתן לי בוקס בגב. מיד הסתובבתי אחורה וראיתי את הסכין ביד שלו מלאה בדם. ישר התחלתי לרוץ", שחזר נחומברג.

לדבריו, "אם הייתי עומד ולא במקרה מתקן משהו באופניים, הוא יכול היה לפגוע בי בצוואר. אחרי שדקר אותי המחבל התחיל לרדוף אחרי אח שלי ומיד ירו בו השוטרים". הוא הוסיף כי הסכין פיספסה במעט את עמוד השדרה שלו. "זה היה נס, הסכין פגעה סנטימטר ליד עמוד השדרה שלי. זה היה כל כך חד שלא הרגשתי אפילו את הדקירה, כמו שבשחיטה לא מרגישים כלום".

עוד בוואלה! NEWS:
הכנסת החליטה להתפזר - המשטרה, השב"ס והכבאות נותרו בקיפאון
סקרי בחירות ראשונים: ישראל ביתנו מתחזקת, הליכוד שומרת על כוחה
חיסול באמצע המסעדה: גבר בן 34 נורה למוות בעכו

בתיעוד מתוך מצלמות האבטחה נראה המפגע בן ה-19 שהוא רץ אל עבר הצעיר הרכוב על אופניו זוקר אותו בכוח - ונמלט. אחיו שהיה איתו רץ בחזרה לבית הכנסת כדי להזעיק עזרה ומשם פונה הפצוע לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בעיר עם פציעות בגבו. "התקדמתי לכיוון החורבה כיוון שזה מקום מרכזי, וחשבתי שהכוחות יגיעו יותר מהר לחורבה. בחור שהיה שם ראה את פצע הדקירה ואמר לי שזה לא משהו קשה. אז הגיע חובש שעבר במקום, הרגיע אותי ואמר שזה פצע שטחי ולא קשה. אחר כך הגיע אמבולנס, הכניסו אותי אל תוכו והעבירו אותי לטיפול נמרץ בהדסה".

הפיגוע המשולב התרחש בסביבות השעה 6:00 כשחשוד בן 19, תושב השטחים, נכנס לשער שכם ודקר את גבריאל לביא תושב ירושלים בן 50 ששהה בסמוך ופצע אותו באורח אנוש אולם מצבו התייצב וכעת מוגדר קשה. שוטרים שהיו במקום הבחינו בו והחלו במרדף. החשוד נמלט לכיוון צומת הרחובות בית הבד ודוד, שם דקר את נחומברג.

הנער שנפצע בפיגוע הדקירה בשער שכם מאושפז בבי"ח הדסה, 31 במאי 2019. רוני כנפו
הנער בבית החולים, היום/רוני כנפו

אביו של הצעיר סיפר כי הוא למד כל הלילה ובעת שחזר לישיבה שבה למד - נדקר בגבו. "פתאום התנפל עליו המחבל שיצא מאחת החצרות", תאר האב. "בהתחלה הוא לא חשב שזו סכין, אלא מכה חזקה בגב", תאר האב. שוטרים שהיו באזור שער יפו שמעו צעקות והגיעו מהצד השני של הרחוב. הם פתחו בירי והמחבל נהרג בצומת הרחובות הנוצרים ודוד. בעקבות הפיגוע המשטרה סגרה למעבר את שער שכם.

המחבל ההרוג מפיגוע הדקירה בשער שכם ירושלים יוסף וג'יה בן 18. אתר רשמי
המחבל מהפיגוע הבוקר/אתר רשמי
תיעוד הפיגוע ליד שער שכם ב-31 במאי 2019. צילום מסך
תיעוד המחבל דוקר את הצעיר בעיר העתיקה/צילום מסך

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע הדקירה ואמר: "תפילותינו שלוחות לרפואתם של הפצועים מפיגועי הדקירה הבוקר בירושלים. אני מאמץ את ידי משפחותיהם העושות את השעות הקשות הללו סמוכות אל יקיריהם בבית החולים ומקווה יחד איתם להחלמה מהירה בקרוב. לא נשקוט מול ידו הנתעבת של הטרור הנשלחת לגדוע חיים ונמצה את דינם של כל אשר יבצעו או יסייעו לו".

אשתו של הפצוע קשה: "נמשיך ללכת בשער שכם"

גבריאל לביא בן ה-50, נשוי ואב לארבעה נפצע בפיגוע באורח אנוש אולם מצבו התייצב ומוגדר קשה. נילי לביא, אשתו מספרת כי הוא היה בדרכו מהתפילה לישיבה ברובע המוסלמי בה הוא לומד. "הוא כל הזמן שם באזור הזה, האזור של הישיבה שלו. ולמד כל היום והלילה. וכנראה חזר בדיוק מתפילת שחרית לכיוון הישיבה ברובע המוסלמי".

לדבריה, שמעה שקרה משהו והייתה לה תחושת בטן כי מדובר בבעלה - אך היא לא התקשרה אליו. "הייתה לי תחושת בטן, אבל אמרתי שלא מאמינה שהוא יעבור בשער שכם. כי ברמדאן הוא משתדל לא לעבור בשער. אבל כנראה חשב שבגלל שמוקדם לא יהיו הרבה אנשים".

רעייתו של גבריאל סיפרה כי כעבור שעתיים, עודכנה על כך שבעלה נפצעה - מעובדת סוציאלית בבית החולים שערי צדק. "אמרו שהגיע במצב קשה ואיבד הרבה דם, דקר אותו בהרבה מקומות בגוף. עבר ניתוח, והגיב אחרי זה. אבל רואים שיש פגיעה גם בעמוד השדרה. נקווה רק לבשורות טובות. הוא בן אדם צדיק שכל היום בתורה. מאמינה שבקרוב נעשה מסיבת הודיה כשיקום על הרגליים. נמשיך ללכת בשער שכם כי זה שלנו. והשלום יהיה בקרוב".

פיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים - 31.5. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

חיים שמואלי, מפקד מרחב דוד של המשטרה, סיפר לאחר הפיגוע: "סמוך לשעה 6 ועשרים מחבל נכנס דרך שער שכם מרחוב הגיא במזלג הפנימי של שער שכם, הצליח לדקור יהודי בכל חלקי גופו והחל במנוסה לכיוון רחוב דוד. תוך כדי התנהל מרדף אחרי החשוד. ממש לפני שפגשו בו שוטרים הצליח לדקור יהודי נוסף קטין מאזור בנימין. הבחור נוטרל. ממה שאנחנו מבינים הוא תושב שטחים שנכנס בכניסה ליום שישי האחרון של הרמדאן. בהערכת מצב ראשונית, בראשות מפקד המחוז, תוגברו המערכים של עוטף ירושלים והעיר העתיקה. אנו בהיערכות שיא ללילת אל קאדר, סגרנו את הזירה וכשיתאפשר נוכל להחזיר את הצירים לשגרת המשטרה".

בתוך כך, בחמאס ברכו על הפיגוע הבוקר וכינו אותו "פיגוע גבורה". "הפיגוע הוא הוכחה ברורה לדבקות עמנו בברירת ההתנגדות לכיבוש ותגובה על פשעיו", נמסר

(עדכון ראשון: 9:08)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הודעת אבל על המחבל שנהרג בירושלים/מערכת וואלה, צילום מסך
פיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים - 31.5. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully