וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת החליטה להתפזר - המשטרה, השב"ס והכבאות נותרו בקיפאון

31.5.2019 / 9:41

בגל השריפות הגיע נתניהו לחפ"ק שהוקם בשטח והעלה את הצורך בהגדלת טייסת הכיבוי, אלא שהכרזתו על הליכה לבחירות ממשיכה לבלום תהליכים בגופי המשרד לביטחון הפנים. הארכת ממשלת המעבר פוגעת בשלושת הארגונים ומותירה שניים מהם להתנהל בראשות ממלאי מקום לפחות לעוד חצי שנה

ללא קרדיט

ההחלטה שהתקבלה שלשום (רביעי) לפזר את הכנסת ה-21 ולהכריז על בחירות חדשות מכניסות להקפאה עמוקה וארוכה את המשטרה, שירות בתי הסוהר וגופים נוספים במשרד לביטחון הפנים. רק בסוף השבוע האחרון נדרשו בכבאות להילחם במשך יותר משתי יממות בשריפות שפרצו ביער בן שמן ובאזורים אחרים בארץ. לוחמי האש קיבלו סיוע מטייסת הכיבוי ומיחידת המסוקים המשטרתית. בעיצומן של הדליקות, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לחפ"ק שהוקם בצומת תל-חדיד והעלה את הצורך בהגדלת טייסת הכיבוי, שמונה 12 מטוסים קלים.

כשהושגה שליטה בלהבות, התברר כי כבר לאחר גל השריפות בנובמבר 2016 בממשלה ידעו כי כוח האווירי קטן מדי לצרכים ולתרחישי הייחוס, וקיים צורך להגדיל את כוחות הכיבוי. עבודת מטה בין-משרדית בראשות המל"ל והמשרד לביטחון הפנים גיבשה את הצורך הקיים, אולם מערכת הבחירות, בעיות תקציב ובירוקרטיה תקעו את אישור מהלך ההצטיידות של מטוסי הכיבוי והגדלת המערך הקרקעי.

בינתיים, החל גל ההצתות בעוטף עזה. החורף האחרון היה ברוך בגשמים, הוביל להגדלת שטחי הצמחייה בארץ - והסיכון לשריפות גדל. אך ההליכה לבחירות, והמשך ממשלת המעבר לחצי שנה לפחות, מרחיק את האפשרות לבצע תכנית רכש של מטוסי כיבוי נוספים.

עוד בוואלה! NEWS
המפלגות הערביות זכו למועד ב' - וכעת הציבור יחייב אותן לאחדות
שדות ויבולים מופצצים: אסד משאיר אדמה חרוכה במתקפה באידליב
חיסול באמצע המסעדה: גבר בן 34 נורה למוות בעכו

כיבוי שריפה בזנוח 24 במאי 2019. דוברות כב"ה
מטוס כיבוי בפעולה בסוף השבוע האחרון/דוברות כב"ה

שני הגופים המרכזיים הכפופים למשרד לביטחון הפנים, המשטרה ושירות בתי הסוהר, מנוהלים כבר שבעה חודשים על ידי שני קצינים המשמשים ממלא מקום. למשטרה לא מונה מפכ"ל במקומו של רוני אלשיך, ובתפקיד מחזיק ממלא המקום ניצב מוטי כהן. בשב"ס מונה אשר וקנין. השניים עשויים לכהן כמעט חצי קדנציה בתפקידיהם כממלאי מקום, וסביר כי השר לביטחון הפנים הבא ישקול להשאיר אותם כמינוי של קבע.

כאן קיימת בעיה כפולה. הקטנה בהן היא השאלה אם תחילת כהונתם תיחשב כשלוש שנים מיום כניסתם כממלאי מקום, או מיום ההחלטה החדשה וכך ייווצר מצב שיעמדו בראש הארגון זמן ארוך במיוחד. אך הבעיה הגדולה היא שכשאין מפקד הנושא במשרה מלאה עם אורך קדנציה ידוע, קיים קושי לבנות תהליכים ארוכי-טווח. המשמעות היא כי כל בניין הכוח של שני הארגונים נפגע ונשחק.

הוצאת פרויקטים טכנולוגיים מתעכבת, לא הוצבו יעדים חדשים ומעבר לכך כל מינויי הקצונה הבכורה נעצרה במהלך הבחירות. התוצאה עלולה להוביל לעצירת תכניות עבודה ושחיקה מקצועית, שתשפיע בסופו של דבר גם על הרמה המבצעית של שני הארגונים.

עוד באותו נושא

השריפות בעוטף עזה נמשכות - ולתושבים נמאס: "שבויים בידי הממשלה"

לכתבה המלאה
מוטי כהן ממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל,הכנות משטרת ישראל לאירוויזיון, 16 במאי בתל אביב. ראובן קסטרו
ממלא מקום כבר שבעה חודשים. ניצב כהן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully