וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות בעוטף עזה נמשכות - ולתושבים נמאס: "שבויים בידי הממשלה"

30.5.2019 / 17:08

בתוך פחות מחודש, מאז סיום ההסלמה האחרונה ברצועת עזה, נרשמו 45 שריפות בנגב המערבי שכילו מאות דונמים של שטחים חקלאיים. התושבים תוקפים את הממשלה: "אף אחד לא סופר אותנו", אמרה חברת קיבוץ סופה. "לא מבינים את הפסקת האש שבה שדותינו עדיין בוערים"

צילום: רפי בביאן

פחות מחודש מסיום ההסלמה האחרונה, עדיין נרשמות השריפות בעוטף עזה. בכל יום נמשכות הפרחות בלוני תבערה ונפץ אל עוטף עזה והעיר נתיבות, מסיום הסבב האחרון נרשמו 45 שריפות בפחות מחודש.

רק אתמול חצר בית בנתיבות עלתה באש עקב בלון תבערה שהגיע לעיר. 44 שריפות כובו על ידי צוותי כיבוי האש שפזורים בעוטף ועל ידי צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים וכוחות הצבא. למרות שמאז לא שוגרו רקטות לעבר ישראל, בלוני האש לא מפסיקים להגיע אל שדות עוטף עזה.

עוד בוואלה! NEWS:
ליכוד 22: מפלגת השלטון נכנעה להגיון שבשיגעון
משפחת הנער שנפצע מנפל פגז תובעים מיליונים: "חיינו נהרסו"
עקב החום: שריפות בכמה מוקדים באזור י-ם; שיבושים בתנועת הרכבות

שריפה בעוטף עזה 22 במאי 2019. אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום, אתר רשמי
שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה/אתר רשמי, אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

בדיוק כמו שניתן היה לצפות, חזר הקיץ ואיתו חזרו השריפות בעוטף עזה. "כל יום מתמודדים הכבאים, התושבים וחיילי צה"ל עם כמה שריפות בעוטף. הסיבה לשריפות היא בדיוק אותה סיבה לסבבים ולטרור על הגדר - חוסר מדיניות של הממשלה", אמרה מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה. "הממשלה מתעלמת באופן עקבי מכל מה קורה אצלנו וראש הממשלה עסוק מכדי להתייחס לענייני הדרום. כך נוצר מצב מזעזע שבו אנחנו תושבי העוטף, ושטחים והטבע באזור, שבויים בידי הממשלה שנמנעת מכל סוג של פתרון. למרות שיש פתרון וכולם יודעים מהו".

אייל חג'בי, קב"ט (קצין ביטחון) המועצה, הוסיף כי "רק בשער הנגב היו למעלה מ-20 מוקדי שריפות בחודש האחרון שגרמו לנזקים לחקלאי המועצה, 320 דונם של חיטה עלו באש ו-70 חבילות חציר נשרפו כליל, הייתה פגיעה קשה בתשתיות החקלאיות. אנחנו עדיין מבינים שהחמאס ממשיך להפריח בלוני תבערה ונפץ לעבר ישראל, אנחנו לא מבינים את הפסקת האש ששדותינו עדיין בוערים מאש. נכון, יש ירידה משנה שעברה אך עדיין יש שריפות רבות. צה"ל פועל נגד מפריחי הבלונים אך עדיין הם מגיעים לעוטף".

עוד באותו נושא

בעקבות בלוני התבערה: צה"ל צמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה

לכתבה המלאה
שריפה בעוטף עזה 22 במאי 2019. אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום, אתר רשמי
שריפה בעוטף עזה/אתר רשמי, אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

שרון קלדרון, חברת קיבוץ סופה, טוענת כי לא יכול להיות מצב של הסדרה ובלוני התבערה ימשיכו לשרוף את שדות עוטף עזה: "מסיום ה'סבב' האחרון, מהרגע שהגיעו להסדרה עם שכנינו הפלסטינים, יישובי הדרום הוצתו למעלה מ25 פעם".

"כמעט כל יום משהו נשרף בדרום, לפחות פעם ביום נשרפים שטחים חקלאיים, יערות, שטחי מרעה וסתם 'שטחים פתוחים', העובדה שבלוני הנפץ נשארו מחוץ להסדר רק מוכיחה ששוב אף אחד לא סופר אותנו", הוסיפה קלדרון. היא המשיכה לתקוף את הממשלה ואמרה כי "חודש אחרי הבחירות, בוקר אחרי שהממשלה פוזרה, אני קוראת לראשי המדינה להתחיל ולקחת את הדרום בכל שיחת הסדרה ואזהרה מול הצד השני ולהגן על הדרום מכל איום קטן כגדול. וכן... בלון נפץ הוא איום לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully