וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המעונות: כתב האישום נגד שרה נתניהו יוגש ככל הנראה מחר

11.6.2019 / 19:39

אחרי חודשים ארוכים של גישור הפרקליטות צפויה להגיש את כתב האישום המתוקן נגד נתניהו. במסגרת הסדר הטיעון צפויה רעיית ראש ממשלה להיות מורשעת בעבירה של "ניצול טעות מכוון של הזולת ללא מרמה". כמו כן יהיה עליה להשיב קופת המדינה 45 אלף שקל ולשלם קנס בסך 10,000 שקל

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

פרקליטות ירושלים הודיעה הערב (שלישי) כי כתב האישום המתוקן נגד שרה נתניהו במסגרת הסדר הטיעון בפרשת המעונות יוגש ככל הנראה מחר בבוקר, בהסכמת בית המשפט. ההגשה אמורה הייתה להתקיים אתמול, אך ברגע האחרון ביקש סנגורה של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, לדחות אותה ביום לצורך "הבהרה וחידוד עמדותיה ביחס להסכם הטיעון המתגבש".

על פי הסדר הטיעון, נתניהו צפויה להיות מורשע בעבירה של "ניצול טעות מכוון של הזולת ללא מרמה", וכמו כן עליה להשיב לקופת המדינה 45 אלף שקלים ולשלם קנס בסך 10,000 שקלים. זאת לאחר בכתב האישום המקורי הואשמה כי הוציאה במרמה מקופת המדינה כ-350 אלף שקלים.

ההסדר הושג לאחר חודשים ארוכים של גישור בפני השופט מרדכי כדורי. אף על פי שמדובר בהסדר מקל לאין שיעור לעומת כתב האישום המקורי, הוא עדיין נושא בחובו הרשעה פלילית עבורה.

לקריאה נוספת בנושא
ברגע האחרון: שרה נתניהו ביקשה לדחות את הגשת כתב האישום
תיק המעונות: הצדדים מתקרבים לסיכום על הקנס שתשלם שרה נתניהו
פרשת המעונות: מגעים מתקדמים לקראת הסדר עם שרה נתניהו

חקירות שרה נתניהו ועזרא סיידוף , בימ"ש השלום ירושלים, 7 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
ביקשה לדחות את הגשת כתב האישום ביום. נתניהו/ראובן קסטרו

במסגרת פרשת המעונות הואשמה נתניהו כי פעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה בעלות כוללת של יותר מ-350 אלף שקלים, תוך עקיפה מכוונת של הנוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמעון מועסקת מבשלת.

חקירת הפרשה החלה באמצע 2015, לאחר שמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, חשף אי סדרים בניהול מעון ראש הממשלה, והעביר אותם ליועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין. בסוף אותה שנה נחקרה נתניהו באזהרה.

בשימוע שנערך לה בינואר 2018 העלתה נתניהו כמה טענות עובדתיות ומשפטיות. בין היתר, נטען כי מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, הוא שהזמין וצרך את הארוחות - ולא משפחת נתניהו. בנוסף נטען כי הנוהל שאסר על הזמנת ארוחות כאשר במעון הרשמי הועסקה מבשלת, הוא נוהל פנימי של "ועדת השלושה" במשרד ראש הממשלה, שכלל לא הייתה מוסמכת לקבלו - ולכן הוא חסר כל תוקף. הטיעונים נדחו על ידי היועמ"ש, שביוני האחרון הגיש את כתב האישום נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully