וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים השתלט על האונייה בחיפה; נוסע סמוי נעצר | צפו בתיעוד

9.6.2019 / 16:19

הכוחות פעלו בשילוב השיטור הימי ובסיוע אווירי, זאת לאחר שהספינה שידרה אותות מצוקה בשעות הלילה בנוגע להצתה מצד גורמים זרים. הנוסע הסמוי נעצר בחשד להסתננות וגרימת נזק לכלי שיט. הרקע פלילי

צילום: משטרת ישראל

תקרית חריגה במפרץ חיפה - עדכונים אחרונים:

  • כוחות חיל הים כיתרו את הספינה בסיוע מסוקים
  • נוסע סמוי שהיה על הסיפון אותר במהלך סריקות
  • הנוסע החשוד הועבר למשטרת ישראל לצורך חקירה

כוחות חיל הים איתרו על גבי ספינת המשא שעגנה במפרץ חיפה בשעות הלילה (שבת) נוסע סמוי, שעל פי החשד הצית שריפה וכלא כמה מחברי הצוות. מאז שעות הבוקר כיתרו כוחות חיל הים את ספינת הסחר CANBERRA שהגיעה למפרץ חיפה. הכוחות פעלו בסיוע מסוקים ויחידות השיטור הימי של מחוז חוף.

הנוסע, אזרח טורקיה, נעצר על ידי המשטרה, ולפי החשד הוא ניסה להסתנן לישראל. הוא חשוד בהסתננות וגרימת נזק לכלי שייט, ויובא בהמשך היום להארכת מעצרו. האונייה ממתינה בתור ולא צפויה להיכנס היום לנמל. בשלב זה במפרץ ממתינות כ-15 אוניות בכניסה לנמל מספנות ישראל ונמל חיפה, זאת בעקבות הטיפול במקרה

סמוך לשעה 03:00 בלילה שידרו אנשי הצוות מהאונייה אותות מצוקה. הדיווח על האירוע התקבל לראשונה במגדל הפיקוח של נמל חיפה, לאחר קריאת חירום בערוץ המצוקה 16 של מערכת SAILOR, רשת התקשורת הלווינית הבינלאומית המשמשת אניות ואסדות בלב ים.

עוד בוואלה! NEWS:
"המדינה החליטה להילחם בנו": החקלאים הישראלים מתקשים לחגוג את חג הביכורים
"זמר המהפכה נדם" נדם: הכדורגלן שהפך למורד נהרג בידי צבא אסד

אוניית CANBERRA MSC בנמל חיפה, 9 יוני 2019. עיבוד תמונה
ספינת חיל הים במפרץ חיפה, היום/עיבוד תמונה
נוסעי אוניית CANBERRA של חברת MSC התבצרו עם אנשי צוות ואיימו בהצתה. עיבוד תמונה
המיקום בו שידרה האונייה אותות מצוקה/עיבוד תמונה

על פי אותו דיווח, הנוסעים הסמויים החלו להתפרע על האונייה, שברו חפצים, נכנסו לגשר הפיקוד של הספינה, התבצרו שם ואיימו להצית את האונייה. הקריאה הופנתה לשיטור הימי של מחוז חוף. צוות האונייה של חברת MSC האיטלקית, דיווח על ניסיון הצתה, ככל הנראה בידי נוסעים אלמונים שאף כלאו כמה מחברי הצוות.

האונייה הנושאת את דגל מדינת פנמה, המתינה להיכנס לנמל חיפה בדרכה מנמל מרסין שבדרום מזרח טורקיה. מדובר צה"ל נמסר כי התקבל דיווח מהספינה על הצתת שריפה על גבי הסיפון בידי גורמים לא מזוהים. עוד נמסר כי האירוע בשליטה ובמעקב, וכי הכוחות פועלים בשיתוף משטרת ישראל תוך תיאום עם אנשי הצוות על הספינה. לא ידוע על נפגעים על גבי הסיפון.

שייט msc. צילום: ליהי שורש,
אונייה של חברת MSC/צילום: ליהי שורש

בשנת 2010 ספינה שנשאה אשלגן של חברת כי"ל נחטפה סמוך לחופי סומליה לאחר שיצאה מנמל אשדוד ועשתה את דרכה לתאילנד. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר אז כי הספינה היתה חכורה ואנשי הצוות אינם ישראלים, וכי בצוות ישנם אזרחים אוקראינים וטורקים. כשנה לפני כן ניסו פיראטים סומלים להשתלט על ספינת משא בבעלות החברה הישראלית צים, סמוך לחופי סומליה. ניסיון החטיפה נכשל והספינה המשיכה ליעדה. עוד באותה השנה נחטפה ספינת נשק בבעלות ישראלית על ידי שודדי ים סומלים. הספינה נשאה נשק וטנקים מאוקראינה ועשתה את דרכה לדרום סודאן.


(עדכון ראשון: 12:08)

נמל חיפה. ארז מיכאלי
האונייה עדיין ממתינה בתור הכניסה. נמל חיפה/ארז מיכאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully