וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע חריג במפרץ חיפה: אלמונים כלאו ספנים ואיימו להצית אונייה

9.6.2019 / 10:38

האונייה הנושאת את דגל פנמה הייתה בדרכה לנמל חיפה בשעות הלילה, אז שידרו אנשי הצוות אותות מצוקה על איומי ההצתה מצד נוסעים אלמונים. חיל הים וכוחות שיטור ימי הוזעקו למקום והחלו לטפל באירוע. אין נפגעים. מסתמן: הרקע פלילי

שייט msc. צילום: ליהי שורש,
אוניית משא של חברת MSC בנמל חיפה/צילום: ליהי שורש

אירוע חריג במפרץ חיפה - עדכונים אחרונים

  • נוסעי אוניית משא התבצרו עם אנשי צוות ואיימו בהצתה
  • צוות האונייה, הנושאת את דגל פנמה, שידר אותות מצוקה
  • כוחות חיל הים ושיטור ימי הוזעקו והחלו בטיפול באירוע
  • אין נפגעים; הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי
  • צה"ל: האירוע בשליטה

כוחות חיל הים ושיטור ימי הוזעקו הבוקר (ראשון) למפרץ חיפה, זאת לאחר שהתקבלו אותות מצוקה מאוניית משא שהייתה בדרכה לעגון בנמל. אנשי הצוות הצוות התריעו כי כמה מהם נכלאו בידי אלמונים שהיו על הסיפון ואף איימו בהצתתה. חיל הים הקים חפ"ק בנמל חיפה ולקח פיקוד על האירוע, שככל הנראה התרחש על רקע פלילי. אין נפגעים. דובר צה"ל מסר כי האירוע בשליטה, והוא במעקב וטיפול הכוחות. האונייה טרם נסרקה והנוסעים החשודים עדיין נוכחים על הסיפון.

התקרית החלה כשהאונייה CANBERRA של חברת MSC האיטלקית הנושאת את דגל מדינת פנמה, המתינה להיכנס לנמל חיפה בדרכה מנמל מרסין שבדרום מזרח טורקיה. בסביבות השעה 03:00 התקבל דיווח מצוקה מהאונייה, וכוחות שיטור ימי היו הראשונים להגיב. ככל שהתבררה מורכבות האירוע, הפיקוד על התקרית עבר לחיל הים. המשטרה מסרה למוקד הנמל שמדובר כנראה בשני נוסעים סמויים שנתגלו על האנייה. על פי הדיווח, הנוסעים הסמויים החלו להתפרע על האונייה, שברו חפצים, נכנסו לגשר הפיקוד של הספינה, התבצרו שם ואיימו להצית את האונייה.

הדיווח על האירוע התקבל לראשונה במגדל הפיקוח של נמל חיפה, לאחר קריאת חירום בערוץ המצוקה 16 של מערכת SAILOR - רשת התקשורת הלוויינית הבינלאומית המשמשת אוניות ואסדות בלב ים. הקריאה הופנתה לשיטור הימי של מחוז חוף וכעת, בנוסף לחיל הים, האירוע ממשיך בטיפול יחידות מיוחדת של מחוז חוף במשטרה בסיוע מסוקים.

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים זועמים על שגריר ארה"ב: סיפוח חלקים מהגדה - פשע מלחמה
אלימות בערב חג השבועות: תיעוד הקטטות האלימות ברחבי הארץ
"זמר המהפכה" נדם: הכדורגלן שהפך למורד נהרג ע"י צבא אסד

נוסעי אוניית CANBERRA של חברת MSC התבצרו עם אנשי צוות ואיימו בהצתה. עיבוד תמונה
מיקום האונייה MSC CANBERRA במפרץ חיפה/עיבוד תמונה

האונייה, עליה ככל הידוע נוכחים 24 מלחים, עדיין עוגנת במקומה במפרץ חיפה, כשישה ק"מ צפונית לעיר, וכשישה ק"מ מערבית לקיבוץ עין המפרץ. היא נותרת בתור ולא צפויה להיכנס היום לנמל. כ-15 אניות נוספות נמצאות בהמתנה לכניסה לנמל מספנות ישראל ונמל חיפה.

נושאת מסוקים של הצי הבריטי בנמל חיפה, 30 בנובמבר 2017. ערן גילווארג
בחיל הים עקבו אחר המתרחש/ערן גילווארג

בשנת 2010 ספינה שנשאה אשלגן של חברת כי"ל נחטפה סמוך לחופי סומליה לאחר שיצאה מנמל אשדוד ועשתה את דרכה לתאילנד. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר אז כי הספינה היתה חכורה ואנשי הצוות אינם ישראלים, וכי בצוות ישנם אזרחים אוקראינים וטורקים. כשנה לפני כן ניסו פיראטים סומלים להשתלט על ספינת משא בבעלות החברה הישראלית צים, סמוך לחופי סומליה. ניסיון החטיפה נכשל והספינה המשיכה ליעדה. עוד באותה השנה נחטפה ספינת נשק בבעלות ישראלית על ידי שודדי ים סומלים. הספינה נשאה נשק וטנקים מאוקראינה ועשתה את דרכה לדרום סודאן.

(עדכון ראשון: 9:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully