וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בת"א במחאה על ביטול פסטיבל דוף בצפון; 15 נעצרו

המשטרה עצרה את המפגינים לאחר שהתפרעו והשליכו בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר שוטרים באזור כיכר רבין במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס "דוף", שתוכנן להיערך בחמת גדר. חלק מהמוחים חסמו את רחוב אבן גבירול לתנועת כלי רכב. המשטרה: נאפשר חופש ביטוי, אך לא אלימות

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: תומר לוי

15 בני אדם נעצרו הלילה (שבת) בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס "דוף", שתוכנן להיערך בחמת גדר החל מאתמול. אלפים הפגינו בכיכר וחלק מהמוחים חסמו את רחוב אבן גבירול לתנועת כלי רכב בקטע שבין צייטלין ודוד המלך. המפגינים נעצרו לאחר שהשליכו בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר שוטרים ולא נשמעו להוראותיהם.

המשטרה מסרה כי כמה מאות מפגינים המשיכו להפר את הסדר, להתפרע ולחסום נתיבי תנועה ובשל כך הודיע מפקד האירוע כי מדובר בהפגנה לא חוקית וכוחות המשטרה הודיעו על פיזורה.

המחאה החלה לאחר ששלשום, יממה לפני מועד הפסטיבל שאליו כ-4,000 בני אדם כבר רכשו כרטיסים, המשטרה החליטה שלא לאשר את האירוע בשל מידע מודיעיני לפיו יימכרו בו סמים בהיקף משמעותי. בכך בוטל פסטיבל ה-DOOF, שמתקיים כ-15 שנה ברציפות, והיה אמור להמשך מאתמול ועד יום ראשון. מארגני הפסטיבל הגישו לבית המשפט העליון בקשה לעיכוב הצו של המשטרה, אולם זו נדחתה אתמול ובכך בפועל נחרץ גורלו של הפסטיבל. טרם התברר מה יעלה בגורל כל מי שרכשו כרטיסים במכירה מוקדמת.

עוד באותו הנושא:
בית המשפט העליון ביטל מסיבת טבע בדרום: "חשש לסחר בסמים"
"מתה בגלל כסף": עימות אלים בביהמ"ש בדיון על מות החיילת במסיבה

הפגנה בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס דוף, 8 יוני 2019. עיבוד תמונה
מפגינים חוסמים את רחוב אבן גבירול בת"א, הלילה/עיבוד תמונה

לקראת האירוע, המארגנים דאגו כמה שיותר זמן מראש לכל התנאים והאישורים הנדרשים - משאטלים לאירוע, דרך פקודת מבצע של מד"א ואפילו עד "גיזום בטיחותי" של העצים במתחם. הם אף דאגו לשכור 60 שומרים בשכר, בעלות של כ-400 אלף שקלים, כדי שישמרו על הסדר באירוע.

הבקשה לאישור המשטרה לפסטיבל הוגשה לפני יותר מחודשיים, אולם רק ביום שלישי השבוע הוזמנו המארגנים לשיחה אצל מפקד תחנת טבריה של משטרת ישראל, סגן-ניצב אלי סילוק. בשיחה נכחו גם בעלי תפקידים אחרים במשטרה, ובה נאמר למארגנים כי ישנו מידע מודיעיני המצביע על כך שבמסיבה יתבצע סחר בסמים בהיקף משמעותי. בשל כך הוחלט, ביום שלישי בערב, לא לאשר את קיום האירוע.

עוד באותו נושא

בשל מידע מודיעיני: המשטרה ביטלה ברגע האחרון את "פסטיבל דוף"

לכתבה המלאה
הפגנה בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס דוף, 8 יוני 2019. עיבוד תמונה
ההפגנה בתל אביב, הלילה/עיבוד תמונה

המארגנים - יובל אבנשטיין ושחר צירקין - הגישו עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד המשטרה והמועצה האזורית עמק הירדן. בדיון שנערך אתמול בעתירה הודיעו המשיבים לשופטת אילונה אריאלי כי הם מוכנים לקיים את הפסטיבל תחת כל תנאי שתציב המשטרה. "יש לי הצעה לפתרון", אמר אבנשטיין. "תאפשרו לנו תחת התנאים שלכם לפתוח את האירוע. נעבוד שכם אל שכם... אם אכן יתממשו החששות שלכם נסגור את הפסטיבל". אלא שהמשטרה לא הסכימה, ולאחר דיון במעמד צד אחד - כדי לא לחשוף את המארגנים לחומר המודיעיני, אלא רק את בית המשפט - קיבלה השופטת אריאלי את עמדתם.

עמוד האירוע של פסטיבל דוף, שבוטל. צילום מסך
פוסט בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל/צילום מסך

אבנשטיין וצירקין ערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון, והיום בבוקר התקיים דיון. השופט יצחק עמית ציין שהמארגנים דאגו "לאישורים של כל הגורמים המוסמכים האפשריים שניתן ולא ניתן להעלות על הדעת", וכן שב-15 השנים שבהם מתקיים הפסטיבל הוא עבר בשלום, בעוד במסיבות דומות שאורגנו על ידי אנשים אחרים נפטרו ונפגעו מבלים משימוש בסמים. אלא שבסופו של דבר, גם עמית עיין בחומר המודיעיני המשטרתי, ודחה את בקשת המארגנים.

"בצער רב וביגון אנחנו מודיעים על ביטולו של פסטיבל הדוף ותקיעת היתד האחרונה בסצנת הטראנס ובחופש של כולנו", כתבו המארגנים בדף הפייסבוק של הפסטיבל. "אנחנו מנסים לאסוף את השברים ומעכלים את הבשורות, נעדכן בקרוב".

(עדכון ראשון: 00:45)

הפגנה בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס דוף, 8 יוני 2019. עיבוד תמונה
מפגינים בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הדוף, הלילה/עיבוד תמונה
הפגנה בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס דוף, 8 יוני 2019. עיבוד תמונה
מפגינים בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הדוף, הלילה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully