וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההחלטה שלא לדחות את השימוע: זו ההגדרה של אי-צדק

היועץ המשפטי לממשלה הודיע על החלטתו לקיים את מועד השימוע בחודש אוקטובר כמתוכנן, וביקש מראש הממשלה להודיע אם בכוונתו להתייצב לשימוע בתוך ארבעה ימים. מטעם נתניהו נמסר בתגובה: "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

דחיית השימוע לנתניהו - כל העדכונים

  • היועמ"ש דחה את הבקשה לדחות את השימוע לראש הממשלה
  • רה"מ: "הבחירות מחייבות התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק"
  • השימוע לנתניהו ייערך כמתוכנן בין התאריכים 2-3 באוקטובר
  • על נתניהו לאשר התייצבות לשימוע בתוך ארבעה ימים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה היום (חמישי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד השימוע בתיקי החקירה המתנהלים בעניינו. כעת על נתניהו לאשר את התייצבותו לשימוע בתוך ארבעה ימים. מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "זאת ההגדרה של אי-צדק. לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת".

עוד נמסר מסביבתו של נתניהו כי "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע. רק היום פורסם מקרה שבו היועמ"ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, בכפוף לשימוע בעבירות בניה והשימוע עדיין לא התקיים. אז בתיק פעוט של עבירות תכנון ובניה דוחים שימוע בלמעלה משנתיים ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים".

הודעתו של מנדלבליט נמסרה לאחר שהגיש לבג"ץ את תגובתו המקדמית בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לקיים לאלתר את השימוע. בתגובתו טען מנדלבליט שדין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות בית המשפט במועד השימוע. השימוע צפוי להיערך בין ה-2-3 בחודש אוקטובר הקרוב, ובעקבותיו יוחלט אם להגיש כתב אישום נגד נתניהו.

לקריאה נוספת:
נתניהו נגד ועדת ההיתרים: "כל מידע שנמסר - מודלף באופן מגמתי"
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה
התיקים לא קרסו, ההבטחות כן: כשמשחק השעונים של נתניהו נחשף

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתה של נחמה ריבלין בהר הרצל, 5 ביוני 2019. פלאש 90, הדס פרוש, פול צלמים
"ההגדרה של אי-צדק". נתניהו/פול צלמים, פלאש 90, הדס פרוש

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בתגובה לדחיית השימוע כי "נתניהו שהקדים בחירות כדי לדחות שימוע ולעצור הליכים נגדו, שכשל בהקמת ממשלה ומנע החזרת המנדט לנשיא, שיזם בעצמו בחירות בעלות של למעלה מארבעה מיליארד שקלים רק כדי להימלט מאימת הדין, ממשיך בתמרוני הימלטות מספסל הנאשמים על חשבון אזרחי ישראל. כל המהלכים של נתניהו מכוונים אך ורק ליצירת חסמים, דחיות ומעקפים למהלך המשפטי".

גנץ פנה ליועץ המשפטי לממשלה והוסיף: "אתה המחסום האחרון מפני החשוד בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, טוב עשית שלא דחית. אל תתקפל, אני ומליוני אזרחים בישראל מאחוריך".

באי כוחו של נתניהו, ביקשו לדחות את מועד השימוע בעקבות פיזור הכנסת וההכרזה על בחירות חדשות, שיתקיימו כשבועיים לפני כן. ואולם, במכתב ששיגר היום ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, לפרקליטיו של ראש הממשלה, נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה. במכתב התבקש ראש הממשלה לאשר עד 10 ביוני כי בכוונתו להתייצב לשימוע. אם לא יעשה זאת, נכתב, היועמ"ש יקבל החלטה סופית בתיק על בסיס חומר הראיות הקיים.

מנדלבליט הודיע על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 4000, 2000 ו-1000 כבר בחודש מרץ. השימוע לנתניהו אמור היה להתקיים בחודש יולי, אולם ב-10 במאי, המועד האחרון לתיאום השימוע, ביקשו פרקליטיו של נתניהו זמן נוסף שנדרש להם לטענתם כדי להיערך בהתאם. בחודש שעבר הודיע מנדלבליט כי הסכים לדחות בשלושה חודשים את מועד השימוע בתיקיו של ראש הממשלה, וכי הוא יתקיים באוקטובר.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
דחה את בקשת נתניהו. מנדלבליט/ניב אהרונסון

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "תגובת היועמ"ש לעתירת התנועה הינה תגובה נרפית ורופסת וכך גם נראה כל הליך השימוע הזה, שהוא פריווילגיה שלא היה זוכה לה כל אדם מן היישוב. על התנהלותו המבישה סביב נושא השימוע בעניינו לא מגיע לראש הממשלה שום פרס. דחיית השימוע בחודש נוסף היא בדיוק זה, פרס על התנהגות מבזה. אנו מקווים שבג"ץ יבין את מה שאזרחי ישראל כבר הבינו. כל בקשות הדחייה של ראש הממשלה הם רק ניסיון להתחמק מהעמדה לדין".

(עדכון ראשון: 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully