וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבום דיגיטלי לעברייני התנועה: המשטרה תרכז תיעוד מכל המצלמות

6.6.2019 / 12:14

כדי לקצר הליכי חקירה והעמדה לדין, אגף התנועה ייצור את האלבומים שיכילו תיעוד של העבירות, מפגשים עם שוטרים, וכל צילום רלוונטי נוסף. האלבומים יהיו נגישים לחוקרים ולתובעים המשטרתיים, ויוצגו בחלק מחומר הראיות בבית המשפט

צילום: דוברות משטרה, עריכה: ליר שפיגלר

אחרי מצלמות הגוף לשוטרים - כעת מגיע אלבום דיגיטלי של ממש: במשטרה מתכננים לגבש אלבומי תמונות דיגיטליים שיתעדו את עבירות התנועה. בין היתר, צפויים האלבומים הללו לכלול תיעוד מצולם של העבירות; תיעוד המפגש בין החשודים בעבירות לבין השוטרים - כפי שצולם במצלמות הגוף של השוטרים; תמונות של משקפי תנועה; וכן תמונות נוספות שהגיעו למשטרה ורלוונטיות למקרה. האלבומים צפויים להיות נגישים לחוקרי המשטרה ולתובעים המשטרתיים ובהמשך הם יוצגו כחלק מחומרי החקירה בבית המשפט. ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב אבי אדרי, החליט על הצעד במטרה לקצר הליכי חקירה והעמדה לדין של עברייני תנועה.

לקריאה נוספת:
בכיר במכון התקנים עתר לבג"ץ: לא שיקרתי בפרשת מצלמות המהירות
"דחלילים" במקום שוטרי תנועה: הניידות הריקות מרתיעות את הנהגים
מצלמות השקר: המשטרה נהגה במהירות מופרזת ודרסה את האזרחים

מצלמת מהירות. קובי ליאני
מצלמת מהירות/קובי ליאני

המשטרה החלה בשנים האחרונות להפעיל שורה של אמצעי אכיפה דיגיטליים לצורך תיעוד עבירות תנועה: מצלמות רמזור, מצלמות קסדה של שוטרי אופנועים, מצלמות טקטיות המוצבות בצדי הדרכים, וכן מצלמות אכיפה אלקטרונית אוטומטית (א3) שבינתיים השימוש בהן מוקפא ולא ניתן בשלב זה להפיק מהן דוחות מהירות לאחר שהתברר כי הן לא עומדות בתקן הישראלי.

לצד זאת, מקבלת המשטרה תיעוד מצולם על נהגים ממשקפי תנועה, מאזרחים וכן מרשת מצלמות שאגף המודיעין של המשטרה מפעיל בכל כבישי ישראל, שביכולתן לשמור את פרטי הרכב המצולם. במקביל נמצאת המשטרה בשלבים סופיים של הצטיידות במצלמות גוף לכלל שוטרי השטח.

עוד באותו נושא

בלשים על אוטובוסים: כך פועלת שיטת האכיפה החדשה של משטרת התנועה

לכתבה המלאה
ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014/חטיבת דובר המשטרה

באגף התנועה מבקשים כעת להצטייד במערכת ממוחשבת אשר תוכל לאתר את כלל הצילומים הללו ולרכז אותם באופן יעיל. כך, המערכת תבנה אלבום דיגיטלי לכל עבריין תנועה עם כלל הצילומים הרלוונטיים לעבירות בהן הוא נחשד, ובמשטרה מאמינים כי האלבומים שיהיו נגישים בלחיצת מקלדת לחוקרי המשטרה או לתובעים המשטרתיים יגבירו את ההרתעה ויפחיתו את העומס על בתי המשפט.

"ברגע שנהג יטען כי לא ביצע את העבירה ויבקש להישפט - התובע המשטרתי יציג בפניו את התמונה או הסרט המתעד את ביצוע העבירה, כך שעבריין התנועה יבין כי אין טעם להתנהל בבית המשפט", אומר ניצב אבי אדרי. התקציבים לפרויקט גויסו ובשלב זה מתבצעת עבודת מטה לקראת ההפעלה העתידית של המערכת, שמתוכננת לשנת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully