וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה בי-ם: שניים עוכבו בחשד שתכננו לשבש את התהלוכה

טרם נמסרו פרטים נוספים על החשודים, או על התכנית אותה התכוונו לפי החשד לבצע. "נפעל נגד כל גורם שיש לו כוונה או ינסה לשבש את מהלכו התקין של מצעד הגאווה המתקיים היום בירושלים", נמסר מהמשטרה. עשרות אלפים צפויים להשתתף בצעדה שתיערך תחת אבטחה כבדה

קליפ הנושא הרשמי של מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. קרדיט: להקת HILLHAR (בימוי: עמית עיני)

המשטרה עיכבה הבוקר (חמישי) לחקירה שני בני אדם אשר על פי החשד התכוונו לשבש את מצעד הגאווה המתקיים היום בירושלים. לא נמסרו פרטים נוספים על החשודים, או מה הם תכננו, על פי החשד, לבצע. "משטרת ישראל תפעל בנחישות כנגד כל גורם שיש לו כוונה או ינסה לשבש את מהלכו התקין של מצעד הגאווה המתקיים היום בירושלים", נמסר מהמשטרה.

כאמור, המצעד ייערך היום בעיר הבירה בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם, בצל האמירות נגד קהילת הלהט"ב ותחת אבטחה כבדה של המשטרה. לראשונה יפתח המצעד בירושלים את אירועי חודש הגאווה ויקדים את המצעד המתקיים בתל אביב.

לקראת המצעד נתלו בעיר שלטים של תנועת "חזון" שבהם נכתב "אבא ואמא=משפחה". העירייה הורתה ביום שני להסיר אותם, בטענה שתוכן המודעה "עלול לפגוע ברגשותיו של חלק מהציבור המתגורר בירושלים ועל כן אני מנחה על הסרת כל המודעות בתוך שש שעות". אתמול, בג"ץ דחה את בקשת התנועה למנוע את הסרת השילוט - ואף הטיל עליה לשלם הוצאות משפט בסכום של 2,500 שקלים.

לקריאה נוספת:
"היסטוריה בת"א": זוגות מקהילת הלהט"ב נישאו בחתונה הגדולה בישראל
הוסר שילוט בי-ם נגד להט"ב לקראת מצעד הגאווה; נדחתה עתירת היוזמים
רבנים קוראים להפגין נגד מצעד הגאווה בי-ם: "הורסים את הטהרה"

מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
יפתח את אירועי חודש הגאווה. המצעד בירושלים, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

האבטחה השנה צפויה להיות הדוקה במיוחד לאחר שבשנה שעברה הצליח אחד מהגורמים המפוקחים בידי המשטרה להיכנס לתוואי המצעד ואף לעלות לבמת האירוע.

למשטרה יש רשימה של עשרות מפוקחים - אזרחים שמפעילותם עולה חשש למהלכו התקין של המצעד, ועל מנת למנוע כניסה שלהם יידרשו חלק מבאי להזדהות. לכן, מבקשת המשטרה מהצועדים להגיע עם תעודות זהות. "כלקח מהאירוע, ייתכן שנבקש מאנשים שיעוררו איזשהו חשד להזדהות באמצעות תעודת זהות", אמר ראש אגף מבצעים במחוז ירושלים, סגן-ניצב שלומי בכר. "לא נבקש מכל אחד, אבל מי שיעורר חשד או יהיה דומה לאחד מעשרות המפוקחים שבידינו, יידרש להציג תעודה מזהה". כמו כן, יהיה בידוק קפדני בבתי עסק והמלונות שלאורך תוואי המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully