וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה שליטה על השריפות באזור י-ם; התושבים הורשו לשוב לבתיהם

30 צוותי כיבוי ושישה מטוסים פעלו לבלום את שריפת החורש ולמנוע את התפשטות הלהבות. תושבי אבן ספיר, עמינדב ואורה שהיו בקו האש, פונו וכעת הוחזרו לשגרה מלאה. כוחות הכבאות ימשיכו בפעילותם באזור אל תוך הלילה. במקביל הושגה שליטה על שריפה נוספת פרצה באזור ליפתא

צילום: רוני כנפו כיבוי אש

שריפות באזור ירושלים - כל הפרטים

  • הושגה שליטה על השריפות באבן ספיר ובליפתא
  • תושבי יישובי האזור שפונו מבתיהם הורשו לשוב אליהם
  • 30 צוותים ושישה מטוסים פועלים לכיבוי האש

שליטה הושגה הערב (שלישי) על שריפות שפרצו בסמוך לאבן ספיר וליפתא שבאזור ירושלים. בעקבות הדליקה פונו דיירים מ-35 בתים הסמוכים למוקד האש, וכן תושבים מאורה ועמינדב הסמוכים. עם השגת השליטה קיבלו התושבים אישור לשוב לשגרה מלאה. 30 צוותי כיבוי ושישה מטוסים מטייסת אלעד ימשיכו בפעילותם אל תוך הלילה עד לכיבוי הדליקה באופן מלא.

מפקד כבאות מחוז ירושלים ניסים טויטו אמר כי הצוותים "מתמודדים כרגע עם שריפה גדולה מאוד ומורכבת משאיימת על מושב אבן ספיר. שני מוקדים פעילים בחסות רוח צפון-מערבית שמסכנת את המושב. כרגע מערך הכבאות מייצב קו הגנה חזק מאוד בפאתי היישוב. במקביל, משטרת ישראל בהחלטה מהירה פינתה את קו הבתים הראשון כדי להסיר את האיום על התושבים. מאמץ נוסף הוא אווירי כדי למנוע את הרחבת והתפשטות האש".

מהמשטרה נמסר כי האזרחים מתבקשים להימנע מהגעה לאזורי השריפות ולהישמע להוראות השוטרים. כמו כן, כלל הצירים שנחסמו בעקבות השריפות נפתחו לתנועה.

עוד בוואלה! NEWS
לאחר פיטורי שקד: נתניהו ימנה מ"מ לתיק המשפטים הערב או מחר
אלפים מפגינים בלונדון נגד טראמפ: "טורף מיני"
"צנועה ואוהבת אדם": במערכת הפוליטית נפרדים מנחמה ריבלין

שריפה באבן ספיר 4 ביוני 2019. דיווחים מהשטח, אתר רשמי
מוקד השריפה באבן ספיר, היום/אתר רשמי, דיווחים מהשטח

ביום שישי האחרון בניינים ומתנ"ס בקריית שמונה פונו בשל שריפת קוצים שפרצה בפארק הזהב שבעיר. שוטרים הוזנקו למקום, וסייעו לכוחות הכיבוי להשתלט על האש, בהרחקת סקרנים ופינוי על פי הצורך. מחשש להתפשטות האש פונו כמה בנייני מגורים ברחובות עליית הנוער וקרן היסוד. לאחר כמה שעות, הכוחות הצליחו להשתלט על השריפה והדיירים שבו לביתיהם.

שריפה אבן ספיר 4 ביוני 2019. דיווחים מהשטח, אתר רשמי
מוקד השריפה באבן ספיר, היום/אתר רשמי, דיווחים מהשטח

לפני כשבועיים גל שריפות גדול כילה שטחים גדולים באזור ירושלים והשפלה. מתוך כלל היישובים שנפגעו, מבוא מודיעים ספג את הפגיעה הקשה ביותר, לאחר ש-40 מתוך 50 הבתים שבו נשרפו. "לא נשאר לנו כלום מהמושב, נראה כאילו שהפילו פה פצצה שהרסה לכולנו את הבתים, הכל שחור ופיח, אין כלום. שרדו רק המסגרות של הקרוואנים שבהם אני והאחים שלנו גרנו, הקרוואן שלנו נמס כאילו לא היה", אמרה אליאורה ריצ'מן, תושבת המושב.

בתוך כך, ברשות הכבאות וההצלה בודקים חשד כי השריפה שפרצה במבוא מודיעים נגרמה מהצתה. במאמץ הכיבוי האווירי השתתפו עשרה כלי טיס ו- 72 אנשי צוות מקרואטיה, קפריסין, מצרים, יוון ואיטליה. בטקס שהתקיים בבסיס חיל האוויר בתל נוף חולקו תעודות הוקרה לנציגי המדינות על הנכונות לספק סיוע אווירי למדינת ישראל.

(עדכון ראשון: 17:49)

שריפה בליפתא 4 ביוני 2019. במת החדשות, אתר רשמי
מוקד השריפה בליפתא, היום/אתר רשמי, במת החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully