וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחזה נדיר": שלג חריג ירד במזרח אוסטרליה הקפואה

האזור חווה שלג ראשון מאז 2015, והרשויות מזהירות מפני מזג אוויר סוער ברצועת חוף שאורכה כאלף קילומטר, הכוללת גם את סידני. זאת אחרי הקיץ החם ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה

עריכה: עמית שמחה

מזרח אוסטרליה חווה מזג אוויר קפוא במיוחד, שהביא עמו שלג נדר אפילו לקווינסלנד הסאב-טרופית. השירות המטאורולוגי של אוסטרליה תיאר זאת כמחזה "נדיר", וציין כי המדינה לא חוותה שלג משמעותי מאז 2015.

השירות פרסם אזהרות מפני מזג אוויר סוער ברצועת חוף שאורכה כאלף קילומטר, וכוללת את סידני שהשהתה את שירותי המעבורות של. בנוסף לכך, תושבים נקראו להישאר בבתיהם בשל הגשמים הכבדים והרוחות העוצמתיות. החזאי לצ'לן סטון הסביר כי השלג בקווינסלנד נובע מאוויר קר שמגיע מהדרום, התרחשות נדירה במדינה שבה האקלים הוא סאב-טרופי. "עם זאת, בדרום המדינה, במיוחד ליד הגבול עם ניו סאות' וויילס, זה אזור די הררי ובאזורים הגבוהים יכול די קר", הוא אמר לרשת BBC.

שלג באזור סידני, אוסטרליה, יוני 2019. אתר רשמי
תושבים נקראו להישאר בבתיהם. שלג באזור סידני/אתר רשמי

גולשים רבים ברשתות החברתיות נדהמו מהמחזה ב"במדינת הזריחה", כפי שמכונה קווינסלנד. השלג הגיע בסמוך לעיירה סטנת'ורפ, השוכנת כ-220 ק"מ מדרום-מערב לבריסביין, והטמפרטורות בה ירדו כמעט מתחת לאפס. בנוסף לכך, באזור ההרים הכחולים, שממערב לסידני, נערמו עד חמישה ס"מ של שלג, מה שהוביל לסגירת כבישים ולאזהרות נסיעה.

עוד באותו נושא

בלי ברזים פתוחים או ממטרות: סידני מגבילה את השימוש במים בשל הבצורת

לכתבה המלאה

יוני הוא תחילת החורף באוסטרליה, שיגיע אחרי הקיץ החם ביותר בהיסטוריה של המדינה, שחוותה בצורת, שיטפונות ושריפות. לפי סקר שנערך לאחרונה, אזרחי המדינה מודאגים משינויי האקלים יותר מכל זמן אחר בעשור האחרון. רק בחודש שעבר הגבילה סידני את השימוש במים בשל הבצורת החמורה.

לראשונה מאז 2015: מזג אוויר הסוער והשיטפונות הכבדים שהיכו במזרח 
אוסטרליה גרמו לירידת שלג באזורים צפוניים ביבשת, דוגמת קווינסלנד. רויטרס
האזרחים מודאגים משינויי האקלים. שיטפונות בקווינסלנד/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully