וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ברזים פתוחים או ממטרות: סידני מגבילה את השימוש במים בשל הבצורת

מאגרי המים בעיר ריקים אחרי הקיץ החם ביותר אי-פעם באוסטרליה, והעיר תטיל קנסות על בתים ועסקים שלא יעמדו בתקנות החדשות. "עליהם לעשות את שלהם בשמירה על המים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סידני הכריזה היום (שלישי) לראשונה זה עשור על הגבלות בשימוש במים בשל הבצורת הקשה. ממשלת מדינת ניו סאות' וויילס אמרה כי מאגרי המים בסידני רבתי נמצאים בשפל שלא נראה כמותו מאז שנות ה-40 וההגבלות על צריכת המים בבתים ובבתי עסק ייכנסו לתוקף החל משבוע הבא. "המשמעות היא שגם בתי אב ברחבי המדינה עושים את שלהם בשמירת מים", אמרה השרה לענייני מים במדינה, מלינדה פייבי

תושבים ייקנסו ב-220 דולר אוסטרלים ובתי עסק בעד 550 דולר אם ישאירו ברזים פתוחים או ישתמשו במערכות השקיה בגינות שלהם. הפעם האחרונה שסידני הגבילה את השימוש הייתה ב-2009, כשכל הערים הגדולות במדינה הצטרפו למהלך בשל בצורת חמורה שנמשכה כעשור בחלקים מאוסטרליה.

לקריאה נוספת
בעלי חיים מתים ובצורת קשה: גל החום הקיצוני באוסטרליה הרותחת
"לא נותר דבר": מאות אלפי דגים מתים באוסטרליה. שוב, ושוב ושוב

אנשים בחוף ים בסידני, אוסטרליה 1 בפברואר 2019. רויטרס
אנשים משתזפים על חוף הים בסידני, פברואר/רויטרס

הקיץ האחרון באוסטרליה, שנמשך בין דצמבר לפברואר, היה החם ביותר שנמדד אי-פעם. סוגיית המים הייתה אחד הנושאים הבוערים ביותר בבחירות האחרונות, בעקבות מוות המוני של דגים באחד הנהרות המרכזיים ביותר במדינה. מדענים סבורים כי ההתחממות הגלובלית תורמת להקצנה בתנאי מזג האוויר, הכוללים גם שריפות יער, שיטפונות ובצורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully