וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נותר דבר": מאות אלפי דגים מתים באוסטרליה. שוב, ושוב ושוב

28.1.2019 / 9:02

הבצורת הקשה במדינת ניו סאות' וויילס מצד אחד וניהול מים כושל של הרשויות מצד שני מייבשים את מערכת נהר הדרלינג, המספק כשליש מהמזון למדינה. "אין לנו מים", אמרו במדינה אחרי הפעם השלישית בתוך כחודש שבה מתו מאות אלפי דגים

צילום: CNN

מאות אלפי דגים נמצאו מתים היום (שני) בנהר באוסטרליה, בפעם השלישית באותו אזור בשבועות האחרונים. הרשויות המקומיות קושרות זאת לבצורת הקשה באזור, בעוד שאחרים סבורים כי לטיפול הכושל שלה במים יש חלק בכך. מקרי המוות ההמוניים האחרונים החלו בנהר דרלינג בסמוך לעיר מנינדי במערב מדינת ניו סאות' וויילס. זה אותו אזור שבו נמצאו מאות אלפי דגים מתים בתחילת החודש ולפני חג המולד.

מזג האוויר החם גורם להתרבות האצות, ואז הטמפרטורות הקרות ביותר במהלך הלילה גורמות להן למות וכתוצאה מכך נעלם החמצן מהמים. הרשויות רכשו 16 מסנני מים סולאריים ופיזרו אותם ברחבי המדינה אחרי המקרה הקודם בין ה-6 ל-7 בינואר, שניים מהם באזור מנינדי, אך הוא לא מנע את המשך המוות ההמוני.

"לרוע המזל, אין משהו שמישהו יכול להצביע עליו - לא מדענים, לא תושבים מקומיים, יודעים משהו שהיה יכול למנוע את זה חוץ ממים טריים שהיו נכנסים למערכת", אמר השר ניאל בלייר, האחראי על המים באזור. "פשוט אין לנו את זה (מים)".

דגים מתים בנהר דרלינג, אוסטרליה, 8 בינואר 2019. AP
האצות מתרבות ונעלמות במהירות. הדגים המתים בנהר, בתחילת החודש/AP
דגים מתים בנהר דרלינג, אוסטרליה, 8 בינואר 2019. AP
תושבים מקומיים טוענים כי הופנו יותר מדי מים מהנהר לחקלאות/AP

נשיא איגוד התיירות האזורי, רוב גרגורי, המפעיל שירותי שיט לאורך הנהר, האשים את הממשלה בכך שהיא אפשרה לחקלאים בארבע השנים האחרונות לשאוב יותר מדי מים עבור השקיית השדות שלהם. "זה ככל הנראה מקרה מוות הדגים ההמוני האחרון, מאחר שלא נותר שום דבר", אמר.

אגן מארי-דרלין הוא מערכת הנהר המרכזית של אוסטרליה. הוא עובר דרך ארבע מדינות ומייצר כשליש מהמזון במדינה. "13 מיליארד דולר (אוסטרלים) מכספי המסים הושקעו כאן כדי להסתיים בבלגן מוחלט", אמר גרמי מקראב, תושב האזור. לדבריו, מותם של הדגים מראה כי ניהול המים באגן הנהר "מכשיל את המערכת כולה".

בחירות כלליות יתקיימו לפני מאי, ובינתיים האופוזיציה קוראת לערוך מחקר מדעי כדי לגלות מה עלה בגורלם של הדגים. "הנהר האחרון שבו הייתה היה הדרלינג, שם אפשר לראות את האסון האקולוגי מתרחש", אמר טוני בורק, דובר מטעם האופוזיציה לענייני איכות סביבה.

דגים מתים בנהר דרלינג, אוסטרליה, 8 בינואר 2019. AP
דגים מתים בנהר דרלינג, אוסטרליה, 8 בינואר 2019/AP
  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully