וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדייטים בסכנה: רוסיה דורשת מטינדר למסור מידע לשירותי המודיעין

4.6.2019 / 15:50

כחלק מצעדים נוספים להגבלת הגישה החופשית לאינטרנט, הרשויות דורשות מהאפליקציה למסור נתונים על המשתמשים, כולל הודעות. אם בחברה לא ישתפו פעולה, שירותי ייסגרו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רוסיה דורשת מאפליקציית ההיכרויות ''טינדר'' למסור נתונים על המשתמשים שלה, כולל הודעות, לסוכנויות מודיעניות וביטחוניות. דרישה זו באה כחלק מהרחבת הצעדים הממשלתיים להגבלת השימוש באינטרנט במדינה. מטינדר לא התקבלה תגובה. לטענת המפקח על התקשורת במדינה, האפליקציה נכללת ברשימת השירותים המקוונים הפועלים ברוסיה שנדרשים לספק נתוני משתמשים על פי דרישת הרשויות, כולל שירותי הביטחון FSB. אם בטינדר לא ישתפו פעולה, שירותיו ייחסמו למשתמשים במדינה.

יישומון ההיכרויות טינדר דרכו אנשים שמחפשים דייטים מחליקים פרופילים של משתמשים אחרים ימינה או שמאלה, יצטרך לשתף פעולה עם הרשויות הרוסיות או ששירותיו ייחסמו לחלוטין במדינה. החוק חל על כלל הנתונים של כל משתמש העוברים דרך שרתים רוסיים, כולל הודעות לאנשים אחרים באפליקציה.

רוסיה מקדמת בשנים האחרונות מערך פיקוח קפדני על הפעילות המקוונת של אזרחיה. בין היתר, החברות המקוונות הכלולות ברשימה נדרשות לאחסן את נתוני המשתמשים חצי שנה אחורה, על מנת שיוכלו למסור אותן על פי דרישת הרשויות. הרשימה כוללת סך של 175 שירותים מקוונים המחויבים למסור נתונים לפי דרישה. מרביתם הם אתרי אינטרנט קטנים ומקומיים.

לקריאה נוספת:
מצנזרים את האינטרנט: רוסיה חסמה גישה לרשת החברתית לינקדאין
אלפים הפגינו ברחבי רוסיה: "הסירו את הידיים מהאינטרנט"
מתנתקים מהרשת העולמית: פוטין אישר חוק לבידוד האינטרנט ברוסיה

נוסעים מתבוננים בסמארטפונים, במהלך נסיעה ברכבת במוסקבה, רוסיה 16 במאי 2019. AP
נוסעים מתבוננים בסמארטפונים, במהלך נסיעה ברכבת במוסקבה, שבוע שעבר/AP

בשנה שעברה הרשויות במדינה הוציאו צו האוסר על שימוש ב'טלגרם'' המאפשר לשלוח הודעות מאובטחות, לאחר שהאפליקציה סירבה למסור את נתוני המשתמשים שלה. כמה גורמים בכירים ברוסיה, בהם ראש ה-FSB, תקפו את ''טלגרם'' בטענה כי ''קיצוניים'' משתמשים בפלטפורמה הזו לתכנון פיגועי טרור. ואולם, למרות הניסיון של הרשויות לחסום אותו, טלגרם עדיין זמין ברוסיה.

הרשת החברתית ''לינקדין'' הצטרפה לשורות ההתנגדות מול הרשויות ברוסיה, אולם לא שפר עליה מזלה. לאחר שסירבה לעמוד בדרישות מסירת הנתונים האישיים של אזרחים רוסיים, המאוחסנים בשרתים של רוסיה, בשנת 2016 הורה בית המשפט לחסום את הפלטפורמה.

שירותי העברת ההודעות הפופולרית ''וואטסאפ'' והעומדת בראשה, הענקית החברתית פייסבוק, אינן כלולות ברשימה. הרשויות טענו כי משום שסוכנויות הביטחון לא פנו אליהם במטרה לקבל נתונים משתי ענקיות הטכנולוגיה, אזי הן לא נכללות ברשימה. עם זאת, ברור כי חסימת פייסבוק והיישומים הפופולריים שלה כמו ''וואטסאפ'' ו''אינסטגרם'' יהוו צעד גדול עבור המדינה.

אחד הקורבנות האחרונים של רשימת היישומים היא זלו (Zello), אפליקציית הודעות קוליות פופולרית ששימשה מחאה של נהגי משאיות ברוסיה. זלו שימשה ככלי מרכזי לגיוס נהגי משאיות המוחים נגד מערכת האגרה החדשה שכוננה ב-2015. לאחר כמעט שנה של ניסיונות לחסום את היישום, זלו נחסמה בשנה שעברה לשימוש ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully