וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו ברחבי רוסיה: "הסירו את הידיים מהאינטרנט"

חקיקה שמקדם הפרלמנט לניתוק הרשת מהשרתים בארה"ב הוציאה אלפים לרחובות, מחשש לצמצום מרחב הביקורת נגד הרשויות. "אנחנו מתקרבים לנקודת האל-חזור"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אלפים הפגינו אתמול (ראשון) בכמה ערים ברחבי רוסיה נגד חוקים להגבלת הגישה לאינטרנט. לפי מארגני המחאה, יותר מ-15 אלף איש התאספו במוסקבה, בעוד שבמשטרה ציינו את מחצית מהכמות. המפגינים צעקו "הסירו את הידיים מהאינטרנט" ו"לא לבידוד", בעוד שאחרים נשאו נאומים על במה גדולה. אנשי אופוזיציה אמרו כי כמה מפגינים נעצרו, אך המשטרה לא אישרה זאת.

הממשלה אומרת כי החוק, שיאפשר לבודד את רשת האינטרנט של רוסיה משאר העולם, תשפר את אבטחת הסייבר. עם זאת, מתנגדי הקרמלין סבורים כי זה יעמיק את הצנזורה ואת השתקת מבקריו של הנשיא ולדימיר פוטין.

"אם לא נעשה כלום, זה יחמיר", אמר אחד המפגינים לסוכנות הידיעות רויטרס. "הרשויות ימשיכו בדרך שלהן ונקודת האל-חזור תיחצה". פעיל אחר, סרגיי בויקו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הממשלה נאבקת בחירות. אני יכול להגיד זאת בתור מישהו שהעביר חודש בכלא בגלל ציוץ". אחד הכתבים של הסוכנות ראה אדם נגרר מההפגנה מזרועותיו ומרגליו.

"פוטין משקר"
אלפי אזרחים רוסים מחו במוסקבה נגד מהלכים שנועדו 
להטיל מגבלות גדולות יותר על תעבורת האינטרנט במדינה. רויטרס
"פוטין משקר". מפגינים במוסקבה, אתמול/רויטרס

החוק, שעבר רק בהצבעה ראשונה, יפחית את התלות של רוסיה בשרתים בארצות הברית, ומטרתו לעצור את התעבורה ברשת דרך שרתים זרים. החוק "הריבונות הדיגיטלית", כפי שהוא מכונה, יזדקק לאישורו הסופי של פוטין.

בשנים האחרונות העבירה מוסקבה שורת חוקים להגבלת הגישה לאינטרנט. ביום חמישי העביר הפרלמנט חוק האסור על "פגיעה בכבוד" הרשויות והפצת "פייק ניוז". בשנה שעברה נערכו הפגנות בשל הניסיון לחסום את הגישה לטלגרם, שלפי שירותי הביטחון של רוסיה משמשים לתקשורת של "ארגוני טרור בינלאומיים ברוסיה".

עוד באותו נושא

בלי סלפי או סרטונים: רוסיה אוסרת על חיילים להחזיק בסמרטפונים

לכתבה המלאה
הפגנות נגד הגבלת הגישה לאינטרנט, מוסקבה, רוסיה, 10 במרץ 2019. רויטרס
כ-15 אלף מפגינים השתתפו במחאה במוסקבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully