וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סלפי או סרטונים: רוסיה אוסרת על חיילים להחזיק בסמרטפונים

הפרלמנט אישר כמה מגבלות על אנשי צבא, מחשש לזליגת מידע רגיש לרשתות החברתיות ומשם למדינות זרות. עליהם יהיה להסתפק בטלפונים ישנים, שאינם יכולים לצלם ובלי גישה לאינטרנט

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הפרלמנט של רוסיה העביר אתמול (שלישי) חוק האוסר על חיילים להשתמש בסמארטפונים בזמן שירותם, בשל החשש שהשימוש שהם עושים ברשתות החברתיות יפגע בביטחון המדינה. החוק קובע כי אנשי צבא לא יוכלו להשתמש בטלפון שיכול לצלם תמונות, להקליט סרטוני וידאו או להתחבר לאינטרנט, ונאסר עליהם לכתוב על נושאים צבאיים או לשוחח עם עיתונאים. החיילים יורשו להחזיק בטלפונים סלולריים ישנים ובסיסיים, אך טבלטים ומחשבים ניידים יהיו כפופים גם הם לחוק החדש.

החוק אושר על ידי 400 מתוך 450 חברי הבית התחתון של הפרלמנט - הדומה - ועתה הוא זקוק לאישור הבית העליון. לאחר מכן, הוא יונח על שולחנו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאישור סופי.
בשנים האחרונות, פוסטים שהעלו חיילים רוסים חשפו את נוכחותם במזרח אוקראינה ובסוריה, לעתים בניגוד לטענות רשמיות של הממשל המכחיש כי הוא מחזיק בכוחות באזורים אלו. מאז 2017, חיילים הוזהרו מפני הפצת מידע ברשת, כולל תמונות סלפי.

נשיא רוסיה פוטין סוקר חיילים בכיכר האדומה במוסקבה, נובמבר 2018. AP
פוטין סוקר חיילים בכיכר האדומה במוסקבה, נובמבר/AP

המידע ששיתפו אנשי צבא ברשתות החברתיות אפשרו לגופים עיתונאיים, כמו האתר בלינגקט, לחשוף פעילות צבאית סודית של כוחות רוסיים, לעתים בזמן אמת. במערכת הביטחון הרוסית סבורים כי הצעד הכרחי למניעת זליגת מידע צבאי אל ידיהם של שירותי ביון זרים.

רוסיה היא לא המדינה הראשונה שמגבילה את השימוש שעושים אנשי הצבא שלה במכשירים דיגיטליים. בארצות הברית עלה החשש מהנושא אחרי שאפליקציה למעקב אחרי פעילות ספורטיבית חשפה את הנתיבים שבהם כוחות אמריקניים מתאמנים ברחבי העולם, כולל בסוריה ובאפגניסטן.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully