וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסימות כבישים, מצעד דגלים ועצרת חגיגית: יום ירושלים בבירה

המשטרה נערכה כדי לאבטח את המצעד המתקיים מדי שנה לציון יום ירושלים. בעקבות המצעד נחסמו צירי תנועה בעיר וכן סמטאות בעיר העתיקה. הצועדים הגיעו לרחבת הכותל עם סיום הצעדה לעצרת החגיגית. נתניהו בגבעת התחמושת: "הכרה רחבה בירושלים היא שתקדם את השלום"

צילום: רוני כנפו

כמדי שנה, מצעד הדגלים יצא לדרך הערב (ראשון) לציון יום ירושלים, והגיע לסיומו עם כניסת הצועדים לרחבת הכותל לתחילת העצרת המיוחדת. עשרות אלפי משתתפים התכנסו תחילה במרכז העיר עם דגלי ישראל בידיהם והחלו בחגיגות ובריקודים לקראת האירוע. משם נכנסו לעיר העתיקה - גברים משער שכם ונשים משער יפו - בדרכם לכותל המערבי דרך הרובע המוסלמי. עתירה נגד מעבר המצעד משער שכם נדחתה על ידי בג"ץ, לאחר שהמשטרה הבהירה כי יש ביכולתה להיערך לו כנדרש.

מאות שוטרים גלויים וסמויים התפרשו לאורך תוואי המצעד על מנת לאפשר את החגיגות. עם סיום המצעד נפתחו לתנועה הרחובות הבאים: דוד המלך, שלמה המלך, בצלאל, המלך גורג, אגרון, יפו, כיכר צה"ל, חיים בר לב (צומת קלרמון גאנו - שרגאי ועד דרך חברון - מרים חשמונאית), סולטאן סולימאן, דרך יריחו, כביש העופל, יצחק קריב, שער יפו, שער ציון ושער האשפות. הרכבת הקלה גם היא חזרה לפעילות מלאה לאחר שצומצמה עקב המצעד.

ברחבי העיר התקיימו ועדיין מתקיימים כמה אירועים והתכנסויות, בהן טקס בגבעת התחמושת לציון 52 לאיחודה של ירושלים בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן המשיך נתניהו אל אירוע נוסף בישיבת מרכז הרב שבשכונת קריית משה, אליה הגיעו גם ראשי איחוד מפלגות הימין ח"כ הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

לקריאה נוספת:
עימותים בהר הבית: מתפרעים נעצרו, הווקף קרא "לשמור על המסגד"

רבבות בעצרת בכותל המערבי בסיום מצעד הדגלים ביום ירושלים, 2 ביוני 2019. צילום: שירה הרשקופ, TPS
רבבות בעצרת בכותל המערבי בסיום מצעד הדגלים ביום ירושלים, הערב/TPS, צילום: שירה הרשקופ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בנאומו בטקס הממלכתי לציון 52 לאיחודה של ירושלים בגבעת התחמושת, לתקיפת ישראל בסוריה ואמר כי "מי שינסה לפגוע בנו ייפגע פי כמה". עוד התייחס לאיומי איראן על ישראל ואמר כי "יש עדיין מי שמאיים להשמיד אותנו. איראן מעבירה מדי שנה לחמאס ולחיזבאללה כ-700 מיליון דולר. משרד החוץ האיראני מעביר ללבנון מעל ל-100 מיליון דולר בעזרת כיסוי דפלומטי, ומשם לחיזבאללה. איננו מזלזלים באיומיה של איראן, אבל גם איננו נרתעים מהם, כי מי שינסה לפגוע בנו יפגע בצורה קשה פי כמה."

נתניהו גם בירך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים "תודה לנשיא טראמפ על שהכרת באמת הפשוטה של ריבונות ישראל בירושלים, והקמת את השגרירות ארצות הברית בירושלים. ההחלטות הללו של ממשל ארצות הברית מתבססות בהכרה במציאות. הכרה בינלאומית רחבה בירושלים היא שתקדם את היציבות והשלום, לשמחתי היא מחלחלת בהתמדה".

עוד באותו נושא

מצעד הדגלים וקריאה לעלות להר הבית: מתיחות לקראת יום ירושלים

לכתבה המלאה

ריבלין: אל לנו לשכוח את ירושלים של מטה

נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם גם הוא בטקס בגבעת התחמושת, ואמר כי "אנחנו עדיין מדברים על מזרחה של ירושלים ועל מערבה כאילו מדובר כאן בשתי ערים שונות - ולא היא, יש רק עיר אחת! אחת היא ירושלים. יש את מערבה ויש את מזרחה, אבל אחת היא ירושלים, אחת היא ואין בלתה".

עוד אמר הנשיא כי "אל לנו לשכוח את ירושלים של מטה. עלינו לוודא שכל משרדי הממשלה יעלו לעיר, ולעשות מאמץ לבנות מתחם שבו יתאחסנו השגרירויות. ומעל הכל עלינו לאחד את ירושלים ולעשות הכל כדי שהקהילות השונות החיות והפועלות בתוכה יכירו זו את זו, ידברו זו עם זו ויחיו יחד - חג ירושלים שמח".

אלפי משתתפים  בריקוד הדגלים המסורתי לרגל יום ירושלים, בשער שכם. רוני כנפו
הצועדים בשער שכם, היום/רוני כנפו

אירועי יום ירושלים החלו כבר אמש בעצרת ברחבת הכותל ובמהלך היומיים הקרובים יכללו שורת הופעות, עצרות, צעדות ומסיבות. כמו כן, נערכים אירועים רבים במוסדות התרבות בשכונות וכן שורת אירועים העוסקים בסובלנות ורב-תרבויות תחת הכותרת "יום ירושלמי - יום האחר", ביוזמת אקטיביסטים.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר בעצרת בכותל המערבי אמש כי הוא "שמח ונרגש לפתוח את חגיגות יום ירושלים ה-52". לדבריו, "ירושלים היא צור מחצבתינו, והבאר ממנה ינק עמנו את התקווה לשיבת ציון ומימושה. בעת זו, אנו מחזיקי הלפיד ואנו מתכוונים לשמור על העיר, לקדם אותה ולהביאה לשיאים חדשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער שכם, הערב בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אלפי משתתפים  בריקוד הדגלים המסורתי לרגל יום ירושלים, בשער שכם. רוני כנפו
צועדים סמוך לשער שכם/רוני כנפו

הר הבית נפתח הבוקר כניסת יהודים לרגל יום ירושלים. זאת לאחר שכמדי שנה הוא נותר סגור בימים האחרונים של הרמדאן, בשל החשש מחיכוכים בין מתפללים מוסלמים לבין יהודים. במקום פרצה התפרעות שכללה יידויי אבנים, השלכת כיסאות וחפצים שונים. המשטרה עשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות כדי להדוף את מפירי הסדר מהמקום. עם זאת, המשטרה הודיעה היום כי החל ממחר ועד לשבוע הבא, תיסגר ללא-מוסלמים הכניסה להר הבית, זאת בשל הרמדאן ועיד אל-פטר.

(עדכון ראשון: 18:00)

מאבטח בשער שכם בזמן ריקוד הדגלים המסורתי לרגל יום ירושלים,. רוני כנפו
היערכות מוגברת לאבטחת המצעד. מאבטח בשער שכם/רוני כנפו
אלפי משתתפים  בריקוד הדגלים המסורתי לרגל יום ירושלים, בשער שכם. רוני כנפו
עשרות אלפי משתתפים במצעד, היום/רוני כנפו
אלפי משתתפים  בריקוד הדגלים המסורתי לרגל יום ירושלים, בשער שכם. רוני כנפו
שער שכם, הערב/רוני כנפו
אלפי משתתפים כעת בריקוד הדגלים המסורתי לרגל יום ירושלים, ממרכז ירושלים לרחבת הכותל המערבי.. צילום: אסתי דזיובוב, TPS
מצעד הדגלים, היום/TPS, צילום: אסתי דזיובוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully