וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הדגלים וקריאה לעלות להר הבית: מתיחות לקראת יום ירושלים

לראשונה זה 30 שנה יום ירושלים חל בימים האחרונים של הרמדאן, ורק מחר בבוקר יוחלט האם לאפשר כניסת יהודים להר הבית לאחר שהמדינה הביעה חשש כי "החיכוך בין האוכלוסיות עלול להביא למהומות קשות". גם מצעד הדגלים, שיעבור דרך הרובע המוסלמי, מעורר מתיחות

עצרת בכותל המערבי לפני יום ירושלים במעמד ראש העיר משה ליאון ב-1 ביוני 2019. טרנקילו הפקות: אודי אלפסי, יוני קלברמן ודן דבנר, אתר רשמי
עצרת בכותל המערבי, הערב/אתר רשמי, טרנקילו הפקות: אודי אלפסי, יוני קלברמן ודן דבנר

אירועי יום ירושלים החלו כבר הערב (שבת) בעצרת ברחבת הכותל ובמשך היומיים הקרובים יכללו שורת הופעות, עצרות, צעדות ומסיבות. כמו כן, חלק מהחוגגים מעדיפים לציין אותו בעלייה להר הבית, כשלפי ארגוני המקדש בשנה שעברה עלו כ-2,000 יהודים למקום. אולם, גם הערב עוד לא ידוע סופית אם תתאפשר מחר עליית יהודים, שכן בסוף חודש הרמדאן נאסרת הכניסה. החלטה בנושא תתקבל רק בבוקר, אחרי הערכת מצב שיקיים מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד.

מדי שנה, מצמצמת המשטרה את שעות כניסת היהודים בחודש הרמדאן, כך שניתן להגיע למקום רק במשך כשלוש שעות וחצי בבוקר. בימים האחרונים של החודש, אז גם גדל מספר המתפללים המוסלמים, נאסרת הכניסה לחלוטין. השנה, לראשונה זה 30 שנה, חל יום ירושלים בימים האחרונים של הרמדאן.

בעקבות זאת, הגישו פעילי מקדש עתירה לבג"ץ. המדינה תחילה השיבה כי "הערכת משטרת ישראל היא כי החיכוך בין שתי האוכלוסיות בתקופת חודש הרמדאן עלול להביא ברמה של קירבה לוודאות למהומות קשות בהר הבית, ולסיכון חיי אדם. בנוסף, מהומות אלו עלולות להתפשט אף הרחק מעבר להר הבית".

עוד בוואלה! NEWS:
בין מס' 1 לאגף 10: במאמץ להפוך משפיט לשליט - לכל אחד יש מחיר
רוסיה: עשרות פצועים בפיצוץ מפעל תחמושת | צפו בתיעוד
אחרי שפרויקט הדגל נקבר באדמה - חיזבאללה כבר מכין את תכנית ב'

כוחות משטרה ברחבת הר הבית 12 במרץ 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כוחות משטרה בהר הבית, בחודש מרץ/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לאחר מכן, ביקש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להוסיף לתגובה כי עמדתו ועמדת המשטרה "הייתה ונותרה שיש לעשות את כל הניתן על מנת לאפשר ליהודים ולבני דתות אחרות לעלות להר הבית כמקובל במהלך השנה, ולרבות במהלך יום ירושלים". בעקבות זאת, נדחתה העתירה. עם זאת, בימים רביעי וחמישי נאסרה כניסת יהודים לחלוטין, וההחלטה לגבי יום ירושלים תתקבל רק ביום עצמו. עם זאת, הפעילים קוראים לציבור להגיע למקום.

עוד באותו נושא

שיפור במצבו של גבריאל שנפצע קשה בפיגוע הדקירה בירושלים

לכתבה המלאה

חסימות כבישים ומתיחות לקראת מצעד הדגלים

בעיר מורגשת כוננות רבה לאחר הפיגוע אתמול, שבמהלכו נפצעו גבר בן 50 ונער בן 16 סמוך לשער שכם בעיר. המחבל, בן 19 מהשטחים, נורה למוות. אירוע מרכזי נוסף שמעורר מתיחות הוא מצעד הדגלים שבו משתתפים צעירים מהציונות הדתית, ועובר דרך הרובע המוסלמי ומסתיים בכותל. עתירה נגד מעבר המצעד משער שכם נדחתה על ידי בג"ץ, לאחר שהמשטרה הבהירה כי יש ביכולתה להיערך לו כנדרש. מחר צפויים להתפרש מאות שוטרים גלויים וסמויים כדי לאפשר את קיום האירועים.

בעקבות המצעד ייחסמו לתנועה בין השעות 15:00 ל-21:00 הרחובות הבאים והכבישים המובילים אליהם: דוד המלך, שלמה המלך, בצלאל, המלך ג'ורג', אגרון, יפו, כיכר צה"ל, חיים בר לב (צומת קלרמון גאנו -שרגאי ועד דרך חברון - מרים חשמונאית), סולטאן סולימאן, דרך יריחו, כביש העופל, יצחק קריב, שער יפו, שער ציון, שער האשפות. כמו כן, הרכבת הקלה תפעל בשני מסלולים מקוצרים - צפון: פסגת זאב - שער שכם, דרום: הר הרצל - תחנה מרכזית.

עצרת בכותל המערבי לפני יום ירושלים במעמד ראש העיר משה ליאון ב-1 ביוני 2019. טרנקילו הפקות: אודי אלפסי, יוני קלברמן ודן דבנר, אתר רשמי
"ירושלים היא צור מחצבתינו". ליאון בעצרת בכותל המערבי, הערב/אתר רשמי, טרנקילו הפקות: אודי אלפסי, יוני קלברמן ודן דבנר

בנוסף לכך, נערכים אירועים רבים במוסדות התרבות בשכונות וכן שורת אירועים העוסקים בסובלנות ורב-תרבויות תחת הכותרת "יום ירושלמי - יום האחר" ביוזמת אקטיביסטים. ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר בעצרת בכותל המערבי כי הוא "שמח ונרגש לפתוח את חגיגות יום ירושלים ה-52". לדבריו, "ירושלים היא צור מחצבתינו, והבאר ממנה ינק עמנו את התקווה לשיבת ציון ומימושה. בעת זו, אנו מחזיקי הלפיד ואנו מתכוונים לשמור על העיר, לקדם אותה ולהביאה לשיאים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully