וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ממצלמות האבטחה בחרמון: רגעי פגיעת הרקטה ששוגרה מסוריה

במצלמות של אתר החרמון זוהתה פגיעת הרקטה בכבל של רכבל שאינו פעיל בקיץ, במפלס העליון של האתר. בצה"ל אישרו מוקדם יותר כי אחד משני השיגורים שזוהו מסוריה נחת בשטח ישראל. בתגובה לירי, תקף צה"ל עמדות של צבא סוריה שלפי דיווחים נהרגו בהן עשרה בני אדם

צילום: אתר החרמון

הירי לחרמון - עדכונים אחרונים:

  • שני שיגורים זוהו משטח סוריה לעבר החרמון
  • הרקטה פגעה בכבל של רכבל שאינו פעיל באתר
  • מידת הנזק שנגרמה לכבל נבדקת על ידי מומחים
  • בתגובה לירי תקף צה"ל יעדים של צבא סוריה
  • דיווח: 10 בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם 7 לוחמים זרים

יום אחרי שני השיגורים משטח סוריה, מתפרסם היום (ראשון) תיעוד מפגיעתו של אחד מהם באתר החרמון. הרקטה פגעה בכבל של רכבל באתר, שאינו פעיל בקיץ, מבלי לגרום לנפגעים. מידת הנזק שנגרמה לכבל תיבחן על ידי מומחים.

באתר החרמון אמרו כי "במצלמות האבטחה של אתר החרמון זוהתה פגיעת הטיל אמש בכבל רכבל שאינו פעיל בקיץ במפלס העליון באתר החרמון. אתר החרמון פתוח למבקרים ורכבל הקיץ עובד כרגיל".

דובר צה"ל הודיע אתמול בערב כי זוהו שני שיגורים משטח סוריה לעבר החרמון. אחד מהם נפל בשטח ישראל, בסמוך לרכבל שבאתר, אך לתושבים לא נמסרו הנחיות מיוחדות. ההערכה בצה"ל היא שמדובר בירי מכוון מאחר שלא הייתה לחימה ברמת הגולן הסורית בשעות שקדמו לתקרית.

לקריאה נוספת:
הירי לחרמון מסמן את הכיוון: ישראל תשלם את המחיר במלחמת ארה"ב-איראן

תיעוד - פגיעת הרקטה שנורתה מסוריה. אתר רשמי
תיעוד הפגיעה/אתר רשמי

בתגובה לשיגורים, צה"ל תקף באמצעות מטוסי ומסוקי קרב כמה יעדים של צבא סוריה, ובהם שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. בצה"ל אישרו כי אחת הרקטות אותרה בשטח ישראל. בתקשורת הסורית הרשמית דווח על מותם של שלושה בני אדם בתקיפות, אך בדיווחים נטען כי נהרגו עשרה. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, שלושה מבין ההרוגים הם סורים ושבעה מבין ההרוגים הם בעלי אזרחות אחרת.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי בשעה 3:22 יירטו מערכות הנ"מ הסוריות טילים ששוגרו מכיוון ישראל לעבר מוצבים בדרום מערב דמשק. בשעה 4:10 חודשה התקיפה ושוגרו טילים לעבר פרבר מזרחי בקוניטרה. הארגון דיווח כי התקיפה, שכוונה נגד אתרים של איראן וחיזבאללה, בוצעה באזורים הסמוכים לחסינייה ואל-כיסווה, דרומית ודרומית-מערבית דמשק.

עוד באותו נושא

בתגובה לשיגור שתי רקטות לגולן: צה"ל תקף יעדים בסוריה

לכתבה המלאה
צה"ל תוקף יעדים בסוריה בתגובה לשיגור שתי רקטות לגולן. דובר צה"ל
תיעוד תקיפת צה"ל בסוריה/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה היום כי "אתמול נורו שני טילים משטחה של סוריה לכיוון ישראל. אחד פגע בשטח סוריה ואחד פגע בשטחנו ברמת הגולן. קיימתי התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי והנחיתי את צה"ל לפעולה תקיפה - והוא אכן פעל ותקף כמה וכמה יעדים. איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה לכל תוקפנות נגדנו. זוהי מדיניות עקבית אותה אני מוביל יחד עם הממשלה, וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

מקרה דומה של פגיעת רקטה ברכבל אירע בעבר בצוק מנרה: בעקבות ירי הקטיושות והשריפות במלחמת לבנון השנייה, במהלך קיץ 2006, נאלצו להחליף את הכבל של הרכבל במקום. הנזקים נאמדו אז בשני מליון דולר.

תקיפת צה"ל בסוריה 02 ביוני 2019. דובר צה"ל
מפת התקיפות/דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • החרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully