וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלט ממשלוחים חיים: פגר עגל נשטף לחוף הצוק בתל אביב

המתרחצים הרבים בחוף הבחינו בשעות אחר הצהריים בגוף זר והבחינו כי מדובר בעגל שנסחף עם הגלים לחוף הים. בארגונים הסביבתיים מעריכים כי העגל נפלט מאחת מאוניות המשלוחים החיים בדרך לפיטום ולשחיטה

צילום: גבי שמעיה

פגר של עגל בקר נשטף היום (שבת) מהים אל עבר חוף הצוק בצפון תל אביב. מתרחצים רבים שהיו באזור הבחינו תחילה בגוף זר, ואף סברו כי מדובר בבעל חיים ימי, אולם לבסוף כשהתקרבו הבחינו כי מדובר בפגר של עגל.

בארגונים סביבתיים טוענים כי העגל נשטף אל החוף לאחר שככל הנראה היה על אחת מאוניות המשלוחים החיים, בדרך לפיטום ושחיטה. זו הפעם השנייה השבוע שאירוע מסוג זה מתרחש סמוך לחופים, אחרי שבסוף השבוע שעבר התגלה פגר עגל בחוף הסטודנטים בחיפה. גם אז ההערכות היו כי מדובר בעגל שהיה על משלוח בדרכו לישראל לקראת שחיטה.

"בעלי החיים במשלוחים החיים מובלים בצפיפות מחרידה, מתבוססים בהפרשותיהם וסובלים מעומסי חום ומטלטלות הדרך", אמרו היום בעמותת אנימלס בעקבות המקרה." הם מגיעים חולים ופצועים, רבים מהם אינם שורדים את המסע הקשה ומושלכים לים".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: זוהו שני שיגורים משטח סוריה לעבר החרמון; אין נפגעים
בין מס' 1 לאגף 10: במאמץ להפוך משפיט לשליט - לכל אחד יש מחיר
מצעד הדגלים וקריאה לעלות להר הבית: מתיחות לקראת יום ירושלים

פגר עגל בחוף הצוק - 1 יוני 2019. גבי שמעיה, אתר רשמי
הפגר בחוף הצוק, היום/אתר רשמי, גבי שמעיה

על פי הארגונים הסביבתיים, ב-2018 נרשם שיא בייבוא בעלי חיים במשלוחים החיים: 685,813 עגלים וטלאים יובאו לפיטום ושחיטה בישראל, עלייה של 37% לעומת שנת 2017 בה יובאו 499,265 בעלי חיים. כל זאת, למרות ששר החקלאות אורי אריאל הצהיר כמה פעמים בעבר כי יפעל לצמצום המשלוחים החיים.

הרבעון הראשון של שנת 2019 הסתיים במגמת עלייה בכמות העגלים והטלאים המיובאים לישראל במשלוחים החיים. בחודשים ינואר-מרץ יובאו לישראל 178,519 בעלי חיים באוניות, כשבתקופה המקבילה בשנת 2018, אשר רשמה שיא בהיקף המשלוחים החיים, יובאו 165,479 בעלי חיים, עלייה של כ-8%. להשוואה, בשנת 2012 כולה יובאו לישראל 177,718 בעלי חיים במסעות הקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully