וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב חירום": הורים הפגינו בת''א להחמרת הענישה במטפלות מתעללות

26.5.2019 / 19:25

על רקע סדרת מקרי התעללות בפעוטות שנחשפו בשבועות האחרונים, התקיימה מחאה בתל אביב במהלכה קראו המפגינים לממשלה: "לקחת אחריות על הגילאים הרכים''. ח''כ תמנו-שטה שנכחה בהפגנה: "הממשלה שוכחת את החוליות החלשות. כשמדובר בילדים, קשה להוציא תכנית חירום''

הפגנה כנגד התעללות המטפלות בתל אביב/צילום: יותם רונן

למעלה ממאתיים הורים וילדים הפגינו הערב (ראשון) בכיכר הבימה בתל אביב בדרישה להחמרת הענישה כנגד מטפלות מתעללות בכותרת: "זה לא עוד מקרה, זה מצב חירום". על רקע סדרת מקרי ההתעללות שנחשפו בשבועות האחרונים, בהם המטפלת המתעללת מנס ציונה הכריזו קבוצות הורים בשיתוף הקואליציה לחינוך מלידה מבית 'אנו עושים שינוי' על הפגנה נגד הרשויות. חוק הפיקוח עבר בכנסת בקדנציה הקודמת, אך יישומו טרם הושלם.

ליאת גלנץ, מהקואליציה לחינוך מלידה סיפרה כי "בכל יום אנחנו קמים לסיפור חדש ונורא, הגיע הזמן שהממשלה תיקח אחריות על הגילאים הרכים האלה ולא תאפשר לכל אחד שרוצה להקים מעון לעשות זאת". עוד הוסיפה גלנץ כי ''אנחנו עושים את זה לאות מחאה, הגיע הזמן לקחת אחריות על הגילאים האלה מ1 עד 3. צריך לקחת החלטה אמיצה, להשקיע בגילאים האלה, להפוך את הפירמידה. יש חוק אבל הוא חל על כל מסגרת שמונה 7 ילדים ומטה, המשמעות היא שיתפספסו עוד עשרות ילדים". לדברי גלנץ, ''יש גם הרבה מאוד אנשים טובים אבל מספיק אחד שיכול להוות סכנה אמתית לילדים שלנו, בגלל זה יצאנו לרחובות, הפעוטות חסרי ישע, הם לא יכולים לבטא את עצמם, אנחנו צריכים להיות פה ולהגן עליהם".

עוד בנושא:
"פעוטונים - לא שטח הפקר": חוק המצלמות אושר סופית במליאה
סטירות לקול בכי: מטפלת מכה תינוק בן שנה בבית בנס ציונה | תיעוד
האב הבחין בחבלות בפני התינוקת: שתי מטפלות בגן בחיפה נעצרו

הפגנה כנגד התעללות המטפלות, הבימה, ת"א, 26 במאי 2019. יותם רונן
מפגינות נגד התעללות המטפלות. כיכר הבימה תל אביב, הערב/יותם רונן

ח''כ פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) נכחה בהפגנה ואמרה כי "צריך להבין שמספיק לעשות גוגל כדי להבין כמה הענישה פה רופפת במדינת ישראל. שמדובר בילדים קטנים, חסרי ישע, שמותקפים בצורה ברוטאלית, מפרפרים ובסוף זה נגמר בכמה חודשים בודדים בכלא". תמנו-שטה הוסיפה כי ''אני קוראת לבתי המשפט לשלב מעצרים, להקשיח את הענישה. זה לא מספיק שיהיו חוקים שמנוסחים בצורה יפה בספר החוקים, המציאות היא קשה. בעיניי כל ילד הוא עולם ומלואו, מי שלא מסוגל להוציא רישום פלילי כדי להרוויח את שכרו - שלא יטפל בילדים, שלא יטפל בתינוקות".

לדבריה תמנו-שטה ''תנאי הסף שערורייתיים וצריך לעשות מבחנים פסיכולוגיים למי שמטפלת בתינוקות, אחרת נמשיך לראות את במסכים בטלוויזיה עוד ילד מוכה שמוצא את גורלו כז"ל. אל תצפו שהישועה תגיע רק מהכנסת, אם לא ההפגנות שלהם חוק הפיקוח לא היה עובר בכנסת. לצערי הממשלה הזאת שוכחת את החוליות הכי חלשות. כשמדובר בילדים, קשה להוציא תכנית חירום. אנחנו אומרים די, שיתעסקו בדברים האמיתיים."

עוד באותו נושא

הורי תינוק למטפלת שהתעללה בבנם: "ציפי, את השטן בהתגלמותו"

לכתבה המלאה
פנינה תמנו שטה בהפגנה כנגד התעללות המטפלות, הבימה, ת"א, 26 במאי 2019. יותם רונן
''תנאי הסף שערורייתיים". ח''כ פנינה תמנו-שטה בכיכר הבימה תל אביב, הערב/יותם רונן

סגנית ראש עיריית תל אביב, ציפי ברנד, נכחה אף היא בהפגנה ואמרה כי "אנחנו בשעת חרום לאומית בכל מה שנוגע לטיפול בגיל הרך במדינה, ונדרשת תכנית חירום לאומית כדי לפתור את המשבר. זעקת ההורים והפעוטות של גילאי לידה עד שלוש היא דרמטית. בין 2010 -2017 נפתחו במשטרה 514 תיקים בגין עבירות של בגירים כלפי ילדים בגילאי לידה עד 6 במסגרות חינוך וטיפול". לדברי ברנד, ''כל הנתונים הצטברו להבנה כי דרושה רפורמה ומיד. בישראל חופשת הלידה היא קצרה מאוד, שיעור הנשים החוזרות לעבודה מוקדם לאחר הלידה, הוא הגבוה ביותר ב-oecd ואין מסגרות מפוקחות או מענה מהממשלה''.

עוד הוסיפה סגנית ראש עיריית תל אביב כי ''אנחנו פועלים בכדי לפתור את בעיית המחסור במבנים בעיר באמצעות הקצאת מבנים לפרוגרמות של אשכולות גנים חדשים שנבנים והוספו כיתות מעון. כמו כן, בעירייה עשו מאמץ בחודשים האחרונים להקל על הבירוקרטיה במתן ההיתרים לשימוש חורג לגני ילדים". לטענתה, "ללא התערבות ממשלתית יזומה ותכנית חירום אמיתית - המצב רק יחמיר. מחאת העגלות שהובלתי כאימא ב-2011, חוזרת ובגדול. הורים יצאו לרחובות עם קברניטי המדינה לא יתעשתו ויתנו מענה הולם ובטיחותי לילדים שלנו".

הפגנה כנגד התעללות המטפלות, הבימה, ת"א, 26 במאי 2019. יותם רונן
מפגינים נגד התעללות המטפלות. כיכר הבימה תל אביב, הערב/יותם רונן

חוק הפיקוח אמור להסדיר לראשונה את מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על מעונות היום וייכנס לתוקפו כבר בספטמבר הקרוב. במקביל, אושר חוק המצלמות במעונות היום ובפעוטונים, שיחייב התקנת מצלמות בגנים מפוקחים החל מספטמבר 2020. הצעת "חוק המצלמות", שאושרה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 50 ח"כים תחול על מסגרות שבהן יש לפחות שבעה פעוטות.

הצעת ''חוק המצלמות'' מחריגה מסגרות הפועלות בשטחים המשמשים במקביל לצרכי מגורים או במסגרות שבהן יותר מ-70% מההורים מתנגדים להתקנת המצלמות. עם כניסת הצעת החוק לתוקף תחל תקופת הסתגלות של שנה, במהלכה המדינה תתמרץ מעונות יום לפעוטות שיתקינו מצלמות בשטחן באופן וולונטרי.

הפגנה כנגד התעללות המטפלות, הבימה, ת"א, 26 במאי 2019. יותם רונן
מפגינים נגד התעללות המטפלות. כיכר הבימה תל אביב, הערב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully