וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא השרב כבר כאן: עומס חום, זיהום גבוה בגלל המדורות ומה בהמשך?

עקב החגיגות זיהום האוויר שנרשם במהלך הלילה היה גבוה פי 1.11 מאשר השנה שעברה. מזג האוויר הלוהט הגיע היום לשיאו, עם מעלות החום הגבוהות ביותר שנקבעו בחודש מאי. בגן החיות התנכ"י התרעננו החיות עם מאכלים קפואים. מחר - החמסין יישבר והטמפרטורות יחלו לרדת

צילום: אורי מיזרוצקי, טל בבא, בנימין פיינסוד, חמוטל לוי, קבוצת "מקור חדשות אמין" עריכה: ליר שפיגלר

השרב הכבד ששורר ברחבי הארץ יימשך גם היום (חמישי), כשהטמפרטורות יישברו את שיאי השבוע האחרון עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. הטמפרטורות הגבוהות ילוו באחוזי לחות נמוכים. אתמול נמדדה טמפרטורות של 37 עד 40 מעלות נמדדו בשפלה, בצפון הנגב ובעמק הצפון, כמו גם 42 עד 44 מעלות בעמק הירדן ובערבה, 34 עד 36 בהרים ו-32 עד 34 במישור החוף.

בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים יחד עם היעדר הרוח ומדורות ל"ג בעומר, המשרד להגנת הסביבה דיווח כי זיהום האוויר היה גבוה הלילה עד פי 1.11 לעומת 7.1 בשיא בשנה שעברה. ממדידת איכות האוויר ביצע המערך הארצי לניטור אוויר עולה כי ריכוזים גבוהים יותר של חלקיקים נשימים נרשמו בעת החגיגות ברוב היישובים בהשוואה ליום בהיר. זיהום האוויר הגבוה ביותר נרשם הלילה בבני ברק, תל אביב וברחובות.

עוד בוואלה! NEWS
הערכה: המשך הלחץ האמריקני על איראן עלול להוביל לשיגור רקטות מעזה
בעקבות בלוני התבערה: צה"ל צמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה
האיומים בהלוויית האם והריב שנגמר ברצח: "איך אמשיך בלי דוד?"

משתזפים בחופי תל אביב 23 במאי 2019. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו
פרה מצטננת בגולן על רקע החום הכבד, הר בראון 21 במאי 2019. רינה נגילה, אתר רשמי
פרה מצטננת בגולן/אתר רשמי, רינה נגילה

עומס החום משפיע גם על בעלי החיים ברחבי הארץ. בגן החיות התנ"כי בירושלים התרעננו החיות בגרסאות קפואות של המאכלים האהובים העליהם. הלמורים התפנקו בכוסות עם פירות קיץ קפואים, בעוד הטפירים וצמד קופי האורנג אוטן העדיפו את הירקות. גם בחי כיף בראשון לציון נהנו הלמורים וקופי העכביש ממאכלים צוננים וזכו לארטיקי פירות.

למור מתרעננים בגן החיות התנ"כי בירושלים 23 במאי 2019. גן החיות התנכי, אתר רשמי
למור מתרענן בגן החיות התנ"כי בירושלים, היום/אתר רשמי, גן החיות התנכי
למור על רקע החום הכבד בחי כיף בראשון לציון 23 במאי 2019. אתר רשמי
למור נהנה מארטיק קרח בחי כיף בראשון לציון/אתר רשמי

בתוך כך, בשירות המטאורולוגי מזהירים מפני סיכוי רב להתפתחות שריפות, נוסף על עומס חום כבד, הגבלות ראות וגל חום. ד"ר עמוס פורת, מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי, אמר כי את רמת חריגות האירוע ניתן יהיה לבחון רק בסיומו, אולם כבר כעת הוא מעריך כי הטמפרטורות שישררו בימים היום ומחר יהיו חריגות. פורת הזהיר כי ייתכן ונשבור את שיאי הטמפרטורות שנקבעו בשנים האחרונות בחודש מאי.

פורת הסביר כי רצף ימים של שרב כבד אינו שכיח בחודשי האביב מאפריל עד אמצע יוני. לדבריו, "שרבים בעונה זו קשורים בדרך כלל לשקעים שרביים מהירים ולכן הם קצרים, בני יממה עד יממה וחצי בדרך כלל".

סוכת המציל בחוף עין בוקק שבים המלח עם מדידה של 47 מעלות 23 במאי 2019. המועצה האזורית תמר, אתר רשמי
מעלות שנמדדו בחוף עין בוקק בים המלח, היום/אתר רשמי, המועצה האזורית תמר
משתזפים בחופי תל אביב 23 במאי 2019. ראובן קסטרו
נופשים בחוף תל אביב, היום/ראובן קסטרו

למרות עומס החום ברחבי הארץ חגגו אמש את אירועי ל"ג בעומר. במהלך החגיגות טיפל מד"א בילד בן תשע הסובל מכוויות בגפיים כתוצאה ממיכל צבע שהתפוצץ במדורה בעיר אלעד. כמו כן הוענק טיפול רפואי ל-63 צעירים טופלו בעקבות צריכת יתר של אלכוהול, 76 בני אדם סבלו מקוצר נשימה, ו-45 בני נוער ובוגרים טופלו באירועי אלימות.

גם האירוע הדתי הגדול בישראל, הילולת הרשב"י במירון, מתקיים ברקע השרב הכבד. צוותי מד"א טיפלו הלילה ב-231 בני אדם שסבלו מתשישות, התעלפות, התייבשות, כוויות, פציעות וחבלות קלות, מחלות כרוניות ומחלות לב, מתוכם 26 שנזקקו להמשך בדיקות וטיפול ופונו לבית החולים זיו שבצפת, מתוכם שלושה לקו בהתקף לב ופונו ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לב.

ערכי שיא החום לחודש מאי מתחילת המדידות

ערכי שיא החום לחודש מאי מתחילת המדידות. אתר רשמי
ערכי שיא החום לחודש מאי מתחילת המדידות/אתר רשמי

ביום שישי ישררו שרב כבד ויובש בכל חלקי הארץ עד שעות הצהריים, עם טמפרטורות של מעל ל-40 מעלות ברוב האזורים. משעות הצהריים תחל שבירת השרב והרוחות המערביות יתחזקו במידה ניכרת, אך עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי באזורים הפנימיים. אחר צהריים ייתכנו סופות חול בדרום הארץ. ביום שבת תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

הטמפרטורות הצפויות היום והלילה ברחבי הארץ: בירושלים מ-38 מעלות היום ועד 28 בלילה; בתל אביב מ-39 מעלות היום ועד 26 בלילה; בחיפה מ-39 מעלות היום עד 26 מעלות הלילה; צפת 26-36; קצרין 26-41; טבריה 25-44; נצרת 27-40; עפולה 24-43; בית שאן 24-44; לוד 27-42; אשדוד 25-32; עין גדי 34-44; באר שבע 27-44; מצפה רמון 28-38; ובאילת 45 מעלות היום ועד 31 מעלות הלילה.

(עדכון ראשון: 05:37)

משזזפים בכנרת 23 במאי 2019. דוברות רשות הכנרת, אתר רשמי
משתזפים בכינרת, היום/אתר רשמי, דוברות רשות הכנרת
משתזפים בחופי תל אביב 23 במאי 2019. ראובן קסטרו
נהנים בחוף תל אביב, היום/ראובן קסטרו
משתזפים בחופי תל אביב 23 במאי 2019. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully