וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיומים בהלוויית האם והריב שנגמר ברצח: "איך אמשיך בלי דוד?"

יממה לאחר שדוד מס נדקר למוות בדירתו, אלמנתו רבקה סיפרה כי במשפחה חששו מפני אחיו מוטי, החשוד ברצח. אך בני המשפחה לא תיארו שזה יהיה סופה של המריבה על הירושה בין האחים. "הוא היה איש משכמו ומעלה, סבא מדהים ואוזן קשבת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

הרצח בירושלים - כל הפרטים:

  • אלמנתו של הנרצח: "לא יודעת איך אמשיך מכאן לבד"
  • גיסתו של מס: "בדמיון הכי פרוע לא הייתי חולמת שזה ייגמר ככה"
  • מעצרו של מוטי מוגזמוף החשוד ברצח אחיו דוד מס הוארך ב-8 ימים
  • החשוד נעל עצמו בחדר ותקף את אחיו בסכין, על רקע סכסוך ירושה

"אני מרגישה בתוך חלום רע", אמרה הערב (רביעי) רבקה, אלמנתו של דוד מס שנרצח אתמול בירושלים. "אני עם דמעות בעיניים. אני לא מעכלת. אני בטוחה שעוד רגע הוא ייכנס לפה". מס יובא הלילה למנוחות ואלמנתו התקשתה להאמין כי היא הולכת כעת להלווייתו. "חצי הגוף שלי כבר הלך. לא מעכלת שיותר לא אדבר עם דוד. לא יודעת איך אמשיך מכאן לבד".

רבקה סיפרה כי שוחחה עם בעלה לפני שיצא לפגישה עם אחיו, בה על פי החשד נדקר למוות על ידי אחיו, מוטי מוגזמוף על רקע סכסוך משפחתי. "לאורך כל הזמן דיברנו עם חברים וגם בתוך המשפחה על החשש ממוטי", אמרה. "הוא איים בהספדים בהלוויה של האימא שלהם ואז כבר אמר שהוא יגמור את הדין עם דוד. דוד לאורך כל התקופה שהאימא שלהם היתה בחיים רק רצה את טובתה".

"דוד היה אדם אהוב על הבריות, אוהב את המשפחה, מסור להורים ולכל רווחתם. הוא גדל במשפחה קשת יום שאביו פרנס ונפטר בגיל 68 והאימא נשארה לבד עם מוטי שהתגורר איתה", הוסיפה רבקה. לדבריה, "מוטי השתלט על כל המשפחה והפגין טרור בתוכה. הוא איים עלינו, והיה מאוד תוקפני כלפי המשפחה שפחדה להתלונן עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
שכני החשוד ברצח אחיו בירושלים: "היו כל הזמן מריבות על הבית"
חשד לרצח בירושלים: גבר בן 60 נדקר למוות בדירה בעיר; אחיו נעצר
סכנה גבוהה לשריפות בשל השרב: אש באשכול מבלוני תבערה

דוד מס נרצח בירושלים , מאי 2019. פייסבוק, צילום מסך
"היה מבחינת הילדים הדוד האידיאלי", דוד מס/צילום מסך, פייסבוק

"אי אפשר לתאר את מה שאני מרגישה", אמרה גאולה מגן, גיסתו של מס. לאחר הארכת מעצרו של מוגזמוף, אמרה הגיסה כי "התחושות קשות מאוד מאוד". על פי החשד, הרצח אירע על רקע סכסוך על ירושת בית בין האחים, שהתפתח לאחר מות אם המשפחה לפני כמה חודשים.

"גיסי הצעיר יותר שהיה שם בדירה התקשר וסיפר לי", שחזרה מגן את הרגע בו שמעה על המקרה. "הוא לא ידע איך לספר לי מרוב שהיה המום. מאז אני נמצאת בעולם אחר". לדבריה, "בדמיון הכי פרוע לא הייתי חולמת שזה ייגמר ככה כי איכשהו דברים הסתדרו בתקופה האחרונה. לא יודעת מה היה שם בדיוק".

הארכת מעצר לחשוד ברצח  בירושלים, השלום ירושלים. רוני כנפו
הארכת מעצרו של מוגזמוף, היום/רוני כנפו

הגיסה הוסיפה כי האח, החשוד ברצח "בעצמו לא הבין מה קורה שם. הוא אמר שהוא פתאום תקף אותו ואחר כך המשיך עם סכין אחרת ונעל את הדלת. הוא בשוק טוטלי". מגן סיפרה כי דיברה עם דוד בשבוע שעבר, כשברקע ריב קשה אליו נקלעו האחים סביב דירת האם שבה גר. "לא הספקתי לענות כי נכנסה שבת, אז התקשרתי אחרי זה. שאלתי מה קורה והוא אמר לגבי מוטי שיישאר בבית וזהו".

"אני בצער כזה עמוק. הילדים שלי גמורים. זה לא נתפס", הוסיפה מגן. "מבחינתם הוא הדוד האידיאלי היה. היינו בקשרים נהדרים. הוא היה איש משכמו ומעלה, אדם אכפתי, טוב, סבא מדהים ואוזן קשבת".

אירוע דקירה ברחוב בר יוחאי, ירושלים   21 במאי 2019. רוני כנפו
צוותי מד"א בזירת הרצח, אתמול/רוני כנפו

אתמול נרצח מס בן ה-60 בדירה בשכונת קטמון בירושלים. המשטרה עצרה את אחיו מוגזמוף, שעל פי החשד דקר את מס 24 פעמים בפלג הגוף העליון. הרקע לרצח כפי שעלה מן הדיון, הוא סכסוך משפחתי על שלושה מיליון וחצי שקל, אותם ביקש החשוד מהנרצח.

בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו של מוגזמוף בשמונה ימים. החשוד סיפר כי הוא "בצער עמוק", והוסיף כי הוא אוהב את אחיו. לדבריו, הוא לא יודע איך הגיע למצב שבו דקר את האח. "אני פשוט לא יודע מה קרה ולמה קרה. אני אוהב את כל האחים שלי. אני מצטער על כל מה שקרה", אמר.

עו"ד עאטף פרחאת, שמייצג את מוגזמוף, אמר כי "האח משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. כבר בשלב זה עולה כי לאח לא הייתה כוונה להביא למותו של האח והוא מצר על התוצאה הטרגית".

מוגזמוף הורשע בשנת 2007 בתקיפה ואיומים. אחת השכנות סיפרה כי לאורך זמן היו ויכוחים בנושא הבית. "תראה, היה פה כל הזמן בלגאן סביב הבית. היו פה כל הזמן מריבות על הבית", סיפר שכן נוסף, "אבל כשזה קרה שמעתי רק אמבולנסים וראיתי שגוררים אותו לאוטו. אז שאלתי את החברה והיא סיפרה".

"לא נתפס שעל כסף מגיעים לתוצאה כזו"

הנרצח הותיר אחריו אישה, שתי בנות ונכדים. הוא עבד במשך יותר מ-30 שנה ברשות השידור עד לסגירתו. יואל מך, חברו מרשות השידור סיפר כי פרש במסגרת הסגירה של רשות השידור. "עבדתי איתו יותר מ-30 שנה באותו חדר", סיפר. "הוא היה אדם מסור מאוד לעבודה. איש מקצוע מעולה. איש משפחה מסור, אהב לעזור וצנוע. כל מי שביקש ממנו משהו תמיד נענה בחיוב. היינו נפגשים בשנים האחרונות כל שבוע לקפה כדי לדבר על החיים והבריאות והנסיעות לחו"ל, על החיים הטובים. שלשום נפגשנו לקפה ולחצנו יד וזו היתה הפרידה שלנו".

מך הוסיף כי ידע על המחלוקת הקשה בין האחים על דירת אמם שהלכה לעולמה לפני כשבעה חודשים. "אתמול התכנסו ארבעה אחים אצלו כדי לנסות להגיע לאיזשהי הסכמה וזה נגמר עם סכין בלב". עוד הוסיף כי דוד ואשתו עברו לדירה חדשה ותכננו לקיים חנוכת בית. "לא נתפס שעל כסף מגיעים לתוצאה כזו".

(עדכון ראשון: 20:47)

אירוע דקירה ברחוב בר יוחאי, ירושלים   21 במאי 2019. מד"א
זירת הרצח בירושלים, אתמול/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully