וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד רצח את אחיו בבית בי-ם בגלל סכסוך ירושה: "אני בצער עמוק"

בדיון בהארכת המעצר עלה החשד כי מוטי מוגזמוף הסתגר בחדר ודקר את אחיו 24 פעמים בצל סכסוך משפחתי על דירת אמם שהלכה לעולמה. סנגורו טען מנגד כי פעל מתוך הגנה עצמית וכי הוא זה שהותקף. החשוד: "אני מצטער על מה שקרה". מעצרו הוארך בשמונה ימים

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

הארכת מעצר החשוד בי-ם - עדכונים אחרונים:

  • מעצרו של מוטי מוגזמוף החשוד ברצח אחיו דוד מס הוארך ב-8 ימים
  • החשוד נעל עצמו בחדר ותקף את אחיו בסכין, על רקע סכסוך ירושה
  • הנרצח, דוד מס, עבד ברשות השידור במשך 30 שנה ופרש עם סגירתה
  • החשוד בדיון: "אני בצער עמוק, אני אוהב אותו"

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של מוטי מוגזמוף, החשוד ברצח אחיו דוד מס בן ה-60 אתמול בשכונת הקטמונים בירושלים. "אני בצער עמוק, אני אוהב אותו", אמר בדיון. לדבריו הוא לא יודע איך הגיע למצב שבו דקר את אחיו. "אני פשוט לא יודע מה קרה ולמה קרה. אני אוהב את כל האחים שלי. אני מצטער על כל מה שקרה".

מוגזמוף נעצר זמן קצר לאחר המעשה על ידי כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום. ארבעה אחים ואחיות נכחו בזירה, ולאחר שוויכוח ביניהם התלהט, אחד מהם, על פי החשד, דקר אח אחר. אחת האחיות הזעיקה את המשטרה.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי על גופו של מס אותרו 24 פגיעות בפלג גופו העליון. לדבריו, שוטר רכוב על אופנוע הגיע למקום ומצא גופה שותתת דם ואדם לידו שהשליך דבר מה מידו. לאחר מכן הבחין בסכין קצבים גדולה. בחיפוש בחצר הבית נמצאה סכין נוספת. אנשים במקום צעקו כי מוגזמוף הוא הדוקר והשוטר ביצע מעצר מידי תוך קריאה לכוחות נוספים.

לקריאה נוספת:
שכני החשוד ברצח אחיו בירושלים: "היו כל הזמן מריבות על הבית"
חשד לרצח בירושלים: גבר בן 60 נדקר למוות בדירה בעיר; אחיו נעצר

הארכת מעצר לחשוד ברצח  בירושלים, השלום ירושלים. רוני כנפו
החשוד מוגזמוף בבית המשפט, היום/רוני כנפו

עוד הוסיף הנציג בדיון כי "מיד בסמוך לעדויותיהם של אחים נוספים במקום, עלה שמדובר בסכסוך על 3.5 מיליון שקלים אותו דרש המשיב מהנרצח. האחים והמנוח הגיעו לדירת אמם שנפטרה, בה מתגורר המשיב, על מנת לארוז חלק מהדברים של האם כדי לפנות את הדירה. במקום החל להתפתח ויכוח בין הקורבן למשיב. האחים במקום ניסו להרגיעו אך לפתע שמעו צעקות וראו את אחיהם על הרצפה מגואל בדם והסכין בידו. הוא נעל את הדלת ולא נענה לקריאות לפתוח אותה. כשהצליחו להיכנס, מצאו אותו ליד הגופה כשבידו סכין אחרת".

נציג המשטרה ציין כי מוגזמוף הודה במיוחס לו ואף טען שהוא הותקף על ידי המנוח ודקר אותו כדי לנטרלו. עם זאת, טענה זו של מוגזמוף נשללה על ידי אחיו. כמו כן, לטענת המשטרה, מוגזמוף לא ידע להסביר בחקירתו מדוע דקר את אחיו עשרות פעמים ומדוע לא הזעיק את המשטרה אם אכן הותקף.

דוד מס נרצח בירושלים , מאי 2019. פייסבוק, צילום מסך
הנרצח דוד מס/צילום מסך, פייסבוק

סנגורו של החשוד, עו"ד עאטף פרחאת, טען בדיון כי על גופו של מוגזמוף ישנם סימני אלימות המוכיחים את טענתו לפיה הוא הגן על עצמו מהתקיפה של אחיו. "זו היתה תגובה מידית על אלימות שננקטה נגדו", אמר. כמו כן, הוא ביקש שתיערך בדיקה פסיכיאטרית לחשוד - אולם בקשתו נדחתה. "יש צורך בהמשך החקירה ובבירור האמת אך לעניות דעתי עוד נראה כי נתרחק מעבירה של רצח. המשטרה גם יודעת את זה. הדוח הפתולוגי יגיד את דברו. אין הצדקה להאריך את המעצר ב-12 יום. אני מבקש שיבדק החשוד על ידי הפסיכיאטר המחוזי".

הנרצח דוד מס הותיר אחריו אישה, שתי בנות ונכדים. הוא עבד במשך יותר מ-30 שנה ברשות השידור עד לסגירתו. יואל מך, חברו מרשות השידור סיפר כי פרש במסגרת הסגירה של רשות השידור. "עבדתי איתו יותר מ-30 שנה באותו חדר", סיפר. "הוא היה אדם מסור מאוד לעבודה. איש מקצוע מעולה. טיפל בהמון תחומים של חשמל ומיזוג אוויר ותחזוקת אולפני הרדיו. איש משפחה מסור. אהב לעזור. איש צנוע. כל מי שביקש ממנו משהו תמיד נענה בחיוב. היינו נפגשים בשנים האחרונות כל שבוע לקפה כדי לדבר על החיים והבריאות והנסיעות לחו"ל, על החיים הטובים. שלשום נפגשנו לקפה ולחצנו יד וזו היתה הפרידה שלנו".

הארכת מעצר לחשוד ברצח  בירושלים, השלום ירושלים. רוני כנפו
בית המשפט דן בהארכת מעצר החשוד, היום/רוני כנפו

מך הוסיף כי ידע על המחלוקת הקשה בין האחים על דירת אמם שהלכה לעולמה לפני כשבעה חודשים. "אתמול התכנסו ארבעה אחים אצלו כדי לנסות להגיע לאיזשהי הסכמה וזה נגמר עם סכין בלב". עוד הוסיף כי דוד ואשתו עברו לדירה חדשה והיתה היום מתוכננת חנוכת בית. "היה אדם חייכן ומסור מאוד לעבודה ולחברים. נעים הליכות ומידות טובות. לא נתפס שעל כסף מגיעים לתוצאה כזו".

החשוד מוגזמוף הורשע בשנת 2007 בתקיפה ואיומים. אחת השכנות סיפרה כי לאורך זמן היו ויכוחים בנושא הבית. "תראה, היה פה כל הזמן בלגאן סביב הבית. היו פה כל הזמן מריבות על הבית", סיפר שכן נוסף, "אבל כשזה קרה שמעתי רק אמבולנסים וראיתי שגוררים אותו לאוטו. אז שאלתי את החברה והיא סיפרה".

הארכת מעצר לחשוד ברצח  בירושלים, השלום ירושלים. רוני כנפו
בית המשפט בירושלים, היום/רוני כנפו

"שמעתי צרחות. חשבתי שזה מגן ילדים ליד כי כל הזמן יש צעקות. לא תיארתי לעצמי שהוא דקר. לא יודע איך זה הגיע למצב כזה שאדם ישלוף סכין וידקור את אח שלו. ראיתי כוחות משטרה ואמבולנסים והבנתי שזה משהו קיצוני. ידעתי שיש סכסוך אבל לא חשבתי שיגיע למצב כזה", אמר שכן נוסף.

(עדכון ראשון: 10:24)

אירוע דקירה ברחוב בר יוחאי, ירושלים   21 במאי 2019. מד"א
זירת הרצח, אתמול/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully