וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנים על גג המכונית: תורי ענק בתחנות דלק בוונצואלה

הסנקציות האמריקניות חונקות את תעשיית הנפט במדינה, ומחסור חמור נרשם בתחנות ברחבי המדינה. בעיר מרקאיבו, השנייה בגודלה, נהגים המתינו 24 שעות עד שתדלקו. "חיכיתי ארבעה ימים כדי להשיג דלק, אבל לא יכולתי"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

תורי ענק לאורך קילומטרים נוצרו בכניסה לתחנות דלק בעיר השנייה בגודלה בוונצואלה, שסובלת ממשבר כלכלי חמור שרק החריף תחת הסנקציות האמריקניות. נהגים בעיר מרקאיבו סיפרו כי חלקם נאלצו להמתין 24 שעות כדי לתדלק, כשהם נאלצו לישון על גגות המכוניות או בתוך משאיות.

יולי אורדנטה, רופאה המטפלת במחלות זיהומיות, סיפרה כי היא לא הייתה יכולה להגיע למשמרת באותו היום משום שהיא הייתה תקועה בתור. "חיכיתי ארבעה ימים כדי להשיג דלק, אבל לא יכולתי". תמונות לוויי מחברת "מקסר טכנולוגיות" האמריקנית תיעדו תואר של מכוניות שהשתרך ברחבי העיר לאורך של 1.6 ק"מ.

ראס דלן, שותף בחברת התיווך "קראקס קפיטל מרקטס", אמר ביום ראשון כי הסנקציות הנוקשות של ארצות הברית והמחסור במזומנים הנדרשים ליבוא מרכיבים חיוניים ליצור נפט נותנים את אותותיהם. לוונצואלה יש את מאגרי הנפט הגדולים ביותר בעולם, אולם חברת הנפט הממשלתית PDVSA מייצרת לפי ההערכות רק 10% עד 15% מתפוקה. "הכול מתלכד לכדי משקה רעיל", אמר. "יש לכך השלכות הרסניות".

לקריאה נוספת:
"בולטון רוצה להכניס אותי למלחמה": התסכול של טראמפ מהכישלון בוונצואלה
ונצואלה: סגנו של מנהיג האופוזיציה נעצר בקרקאס באשמת בגידה
על שלושה בכירים נפלה ההפיכה: כך פספסה ארה"ב הזדמנות לשינוי בוונצואלה

תורים ארוכים בתחנת הדלק בעיר קבימאס, ונצואלה  21 במאי 2019. AP
"חיכיתי ארבעה ימים כדי להשיג דלק, אבל לא יכולתי". תורים ארוכים בתחנת הדלק בקבימאס/AP
תורים ארוכים בתחנת הדלק בעיר קבימאס, ונצואלה  21 במאי 2019. AP
"השלכות הרסניות". התורים בתחנת הדלק בקבימאס/AP

PDVSA נתונה לעיצומים מאז תחילת השנה, כחלק מהמהלך של ממשל טראמפ להחליף את שלטונו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו. הסנקציות מנעו מהמשטר את הגישה לחברת הבת Citgo היושבת ביוסטון, והממשלה איבדה בעקבות זה כ-11 מיליארד דולר במטבע קשיח במהלך השנה. בוושינגטון אומרים כי כספי הנפט מממנים את הדיקטטורה של מדורו, שנאחז בשלטון למרות התמיכה המערבית שמקבל יריבו חואן גוואידו.

הסנקציות גם צמצמו את הגישה של ונצואלה לחומרים מדללים הנדרשים לדילול הנפט הגולמי שהיא מייצרת, כך שניתן יהיה להעביר אותו בצינורות מהשדה לתחנת הדלק. החשש ממחסור בדלק הורגש גם בבירה קראקס, שבה נרשמו תורים בתחנות דלק רבות בימים האחרונים.

למרות המאמצים הדיפלומטיים בימים האחרונים, שכללו שיחות שהתקיימו באוסלו בין נציגי מדורו לבין גורמים באופוזיציה, לא נרשמה פריצת דרך בניסיונות לפתור את המשבר הפוליטי.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בקראקס ב-26 באפריל 2019. רויטרס
העיצומים - כחלק מהמהלך של טראמפ להחליף את המשטר הסוציאליסטי במדינה. מדורו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ונצואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully