וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: נתניהו נסוג ממועמדות מיכל רוזנבוים לתפקיד המבקר

ראש הממשלה נסוג מתמיכה במועמדת החרדים לתפקיד מבקר המדינה, איתה נפגש לראשונה רק אתמול. כך, המועמד היחיד מטעם הקואליציה הוא ראש המל"ג מתניהו אנגלמן, שיתמודד על התפקיד מול אלוף במיל' גיורא רום, עליו המליצו סיעות כחול לבן, העבודה ומרצ

צילום: ערוץ הכנסת

סגירת רשימת המועמדים לתפקיד מבקר המדינה - כל הפרטים:

  • נתניהו נסוג ממועמדותה של עו"ד מיכל רוזנבוים
  • מועמד סיעות הקואליציה: מתניהו אנגלמן
  • מועמד כחול לבן, העבודה ומרצ: אלוף במיל' גיורא רום
  • ההצבעה על זהות המבקר תתקיים ב-3 ביוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג הערב (שני) ממועמדותה של עורכת הדין מיכל רוזנבוים לתפקיד מבקרת המדינה. רוזנבוים נתמכה וקודמה על ידי סגן השר יעקב ליצמן וראשי המפלגות החרדיות. היא עורכת דין פרטית, מומחית לתאגידים עירוניים המקורבת לליצמן. אתמול נפגשה לראשונה עם נתניהו, שנסוג מהתמיכה בה שעה קלה לפני סגירת המועמדים לתפקיד. ההצבעה על זהות המבקר, שהינה חשאית, תתקיים ב-3 ביוני לאחר הרכבת הממשלה.

על התפקיד יתמודד מטעם הקואליציה מתניהו אנגלמן, המועמד היחיד לאחר הסרת מועמדותה של רוזנבוים. אנגלמן משמש כמנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה והות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב). מולו יתמודד מועמד הסיעות כחול לבן, העבודה ומרצ - אלוף במיל' גיורא רום.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו החליט להתמקד במועמד אחד של הקואליציה, לאור העובדה שהאופוזיציה התגייסה בעד מועמד אחד מצדם. נתניהו שוחח עם רוזנבוים הערב, ו"הביע הערכה רבה על החלטתה שלא להגיש את מועמדותה, לאור צרכי הקואליציה להתגייסות בעד מועמד אחר לתפקיד מבקר המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה
עדות העוזרת של מילצ'ן: "נתניהו דרש - עשי מה ששרה אומרת"
"רצח אופי" עם סכיני גילוח: נתניהו נוהג כמורם מעם בתפקיד שר ההיסטוריה

מתניהו אנגלמן. צילום מסך
אנגלמן. מועמד הקואליציה/צילום מסך
גיורא רום במשפט צ'יקו תמיר נובמבר 2009. אורי לנץ
רום. מועמד האופוזיציה/אורי לנץ

אנגלמן הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משנת 2010 כיהן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות".

רום היה אלוף בצה"ל ששירת כטייס קרב ונחשב ל"אלוף ההפלות" הראשון של חיל האוויר הישראלי. הוא כיהן כמנכ"ל רשות התעופה האזרחית ובמספר תפקידים בכירים נוספים, ומ-2016 מכהן כיו"ר דירקטוריון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

גנץ נשאל מדוע מפלגתו תומכת במועמד שאינו שופט, בדיוק כפי שנתניהו היה רוצה שיקרה, והשיב: "מבקר המדינה יכול להיות שופט, יכול להיות שאינו שופט, ראוי שיהיה אדם מוסרי עם עמוד שדרה. גיורא רום איננו המועמד היחידי, פשוט בחרנו בו. הוא איש ראוי מאוד ששירת את ישראל. לא ניתן למוסד מבקר המדינה לאבד מעצמאותו או חשיבתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עורכת הדין מיכל רוזנבוים. מקורבת לליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully