וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר ביהדות התורה: הקרב על חוק הגיוס הוא "בלוף אחד ענק"

20.5.2019 / 17:26

הרב יגאל רוזן, רב בכיר המזוהה עם סיעת "דגל התורה" נשמע בהקלטה כשהוא מודה שחוק הגיוס הוא חוק טוב, בניגוד לעמדות המפלגה במשא ומתן הקואליציוני. "ליצמן מת על החוק", אומר הרב שהבהיר כי "יעדי הגיוס יעמדו במאה אחוז, זה הולך ברגל". האזינו

עריכה: תומר לוי

הרב הבכיר בעד חוק הגיוס

  • על המלחמה על חוק הגיוס: "בלוף אחד ענק"
  • על "אגודת ישראל": "לא יודעים בכלל מה כתוב בחוק"
  • "אין שום סיבה בעולם לדחות את החוק, חד משמעית"
  • "ליצמן מת על החוק"

ראשי יהדות התורה מנהלים קרב מול הליכוד במשא ומתן הקואליציוני לשנות את חוק הגיוס, אבל מאחורי הקלעים מודים כי מדובר בחוק טוב. בהקלטה שהגיעה לוואלה! NEWS נשמע הרב יגאל רוזן, רב בכיר המזוהה עם סיעת "דגל התורה", אומר כי המלחמה נגד החוק היא "בלוף אחד ענק" ו"החוק הזה לא גרוע לנו".

רוזן שמזוהה עם הח"כים הליטאים במפלגה, ובראשם חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, תוקף את ההנהגה הרוחנית של סיעת "אגודת ישראל": "לא יודעים בכלל מה כתוב שם".

הרב רוזן היה מעורב בדיונים סביב חוק הגיוס שגובש במשרד הביטחון מטעם הסיעה, ולמרות ההתנגדויות הפומביות שהשמיעו ראשי המפלגה בחודשים האחרונים, הוא נשמע אומר כי "החוק לא גרוע לנו". לדבריו, "בוודאי שהוא לא טוב אבל אין שום סיבה בעולם לדחות אותו, חד משמעית. אנחנו מדברים כעת על שש שנים שקטות עם חשד שלא יהיה קנס".

עוד בוואלה! NEWS:
"פגיעה בשבת - התנהלות של אפסים": מתקפה חרדית על האירוויזיון
בגלל עבודות האירוויזיון בשבת: יהדות התורה ביטלה פגישת מו"מ עם הליכוד
נתניהו לליצמן: לא רוצים חילול שבת, הרוב באירוויזיון לא יהודים

סיעת 'דגל התורה', אחת משתי הסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה' פתחה את קמפיין הבחירות, ו בבני ברק, 24 במרץ 2019
 יו"ר הסיעה ח"כ משה גפני. צילום: שלומי כהן,
סיעת דגל התורה פותחת את הקמפיין לפני הבחירות/צילום: שלומי כהן

בשיחה שנמשכה כעשר דקות, תקף הרב רוזן באופן חסר תקדים את מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הסמכות הרוחנית העליונה של הסיעה שמתנגדת לחוק בנוסחו הנוכחי. "בזה של המועצת של הרב'ס (האדמו"רים) היה רק רב'ה (אדמו"ר) אחד שלמד את החוק כמו שצריך, כל האחרים לא יודעים בכלל מה כתוב שם". על האדמו"ר מגור, הסמכות הרוחנית העליונה של סגן השר יעקב ליצמן התבטא כי "אף אחד לא מבין מה קרה לו".

רוזן טוען באותה שיחה כי "ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, והאדמו"ר אמר לו נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל. הוא היה בהלם מוחלט, כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ ליצמן חייב להציג את זה אחרת, אבל הוא תומך מובהק בחוק".

על יעדי הגיוס: "יעמדו במאה אחוז, זה הולך ברגל"

השאלה המרכזית בוויכוח על נוסח חוק הגיוס בתוך הפלגים החרדים היא האם לאפשר אזכור של יעדי גיוס או לא. בעוד החוגים הליברליים סבורים כי אין מניעה, החוגים הקיצוניים יותר טוענים כי אזכור של יעדים הינה הסכמה לגיוס של חרדים לצה"ל. רוזן אומר על כך כי "יעמדו ב-100% ביעדים, ה-3000 הולך ברגל. זה מגיע מכאלה שלומדים בישיבות ולא מצליחים".

לדבריו, "אין להם שם מה לעשות והם הולכים לצבא, אנחנו מכירים כאלו. הם על גבול הנשירה או ממשפחות קשות יום. הם הולכים במאה אחוז לצבא. יש לי רשימה מה נקרא חרדים, אתה תמות מזה. חב"ד, זה נקרא חרדים".

רוזן נשאל על הטענה כי בחורי ישיבה מגויסים לצה"ל, ולפי תגובתו, "אין אף בחור ישיבה שהולך לצבא, איזה בחור הולך? זה בלוף הכי גדול. אני לא מכיר, אתה לא מכיר. אין בחורים שעוזבים ישיבות והולכים. זה שקר וכזב. אנחנו צריכים להיות ריאליים במה שיש לנו, להיות ריאליים. הכל לא פרופורציונלי".

בכיר בסיעת דגל התורה: "אגלה לכם סוד- ליצמן מת על 
חוק הגיוס, כל הפרשנויות האחרות- שטויות והבלים". אתר רשמי
"הכול לא פרופורציונלי". הרב רוזן/אתר רשמי

הקרב על חוק הגיוס בכנסת הקודמת היה משחק כפול מבחינת המפלגות החרדיות. הח"כים החרדים הצביעו נגד החוק אבל מאחורי הקלעים עשו כל שביכולתם כדי שהוא יאושר. גם עכשיו, עושה רושם כי הקיצונים ביהדות התורה מצליחים לגרור אחריהם גם את המתונים ואת נציגי ש"ס, והאחרונים לא רוצים להצטייר בתוך הציבור החרדי כמי שמתפשרים בסוגיה כה עקרונית מבחינתם.

הרב רוזן סירב במענה לפניית וואלה! NEWS להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully