וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה בשבת - התנהלות של אפסים": מתקפה חרדית על האירוויזיון

19.5.2019 / 10:23

העיתונות החרדית יוצאת בחריפות נגד "הפגיעה החמורה בשבת קודש" באירווזיון. ביתד נאמן צוטט ח"כ גפני: "מסיתים נגד לומדי התורה". ב"המודיע" של אגודת ישראל נכתב כי המונים "התאחדו בהבעת כאב על גזירת חילולי השבת"

"חילול שבת המוני": הרב הראשי לישראל ביקש להוסיף 20 דקות לשבת בשל האירוויזיון/צילום: לשכת הרב לאו

בביטאונים המפלגתיים של יהדות התורה הופיעו הבוקר (ראשון) כותרות נגד חילול השבת שגרמה תחרות האירוויזיון שהתקיימה אמש בתל אביב. בעיתון "יתד נאמן", המייצג את סיעת דגל התורה הליטאית שבראשה עומד ח"כ משה גפני, הובאו דבריו נגד חילול שבת. "עולם הפוך אנו רואים", אמר גפני. "הפגיעה החמורה בשבת קודש לצורך התנהלות של אפסים, שזה מה שמעניין אותם ויורדים למדרגה התחתונה ומטיפים מוסר למי שלומד תורה".

עוד הוסיף גפני כי "אנחנו נלחמים נגד העולם ההפוך הזה, שבו מאפשרים חילול שבת על כל דיוטה תחתונה ומסיתים נגד לומדי התורה. נעשה כל מאמץ להפוך את היוצרות, להפסיד את חילול השבת ולאפשר ללומדי תורה להמשיך ולשקוע בלימוד התורה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לליצמן: לא רוצים חילול שבת, הרוב באירוויזיון לא יהודים
הנחיית הרב הראשי לישראל בגלל האירוויזיון: הוסיפו 20 דקות לשבת
יהדות התורה: נתניהו בוחן קואליציית 60; ליברמן: לא מתואם עם כחלון

כותרות הבוקר בעיתונים חרדים נגד חילול השבת באירוויזיון, 19 במאי 2019. מתוך עיתון יתד נאמן 19.5.19, אתר רשמי
ח"כ גפני: "אנחנו נחלמים נגד העולם ההפוך הזה"/אתר רשמי, מתוך עיתון יתד נאמן 19.5.19

בעיתון נכתב כי מדובר ב"אירוע זמר בינלאומי של "תרבות זרה הנערך בארץ בחסות ממשלתית רשמית, תוך קבלת גושפנקא מהממשלה שאישרה באמצעות ועדת שרים מיולדת היתרי עבודה בלתי מוגבלים לעבודה בשבת, כיום חול, רחמנא לצלן". עוד נכתב כי "האירוע גרר אחריו חילולי שבת נרחבים והמוניים באופן ישיר ועקיף, כבר מספר שבתות, בהיקפים שלא נודעו כמותם".

הביקורת הופנתה שוב נגד הממשלה בה שותפות המפלגות החרדיות, ונכתב כי "הממשלה שבתקופה האחרונה נתנה גיבוי במעשה לשורה של חילולי שבת סדרתיים, המשיכה כאמור להעניק את הגיבוי לחילול השבת ההמוני הזה. החרפה לא הופסקה למרות כל הבקשות ובמקביל לאירוע הזמר, נפרצו גם חומות השבת בחיי המסחר בכל אזור קיום האירוע הבינלאומי. אלפי שוטרים, סדרנים ופקחי עיריית תל אביב פעלו גם במהלך השבת בכל רחבי העיר".

עוד באותו נושא

הנחיית הרב הראשי לישראל בגלל האירוויזיון: הוסיפו 20 דקות לשבת

לכתבה המלאה
כותרות הבוקר בעיתונים חרדים נגד חילול השבת באירוויזיון, 19 במאי 2019. מתוך עיתון המודיע 19.5.19, אתר רשמי
"המוני בית ישראל התאחדו בשבת על גזירת חילולי השבת"/אתר רשמי, מתוך עיתון המודיע 19.5.19

בשאר הביטאונים המפלגתיים, המייצגים את סיעת "אגודת ישראל", הביקורת הייתה עדינה יותר. בכותרת הראשית של עיתון "המודיע" הנשלט על ידי סגן השר יעקב ליצמן נכתב כי "המוני בית ישראל התאחדו בשבת באמירת תהילים בתחינה ובהבעת כאב על גזירת חילולי השבת".

בעיתון נכתב כי "רבנים דגולים ויהודים מכלל ישראל גם מלאים חרדה ודאגה, נוכח הקטרוג והסכנה שחילול שבת עלול חס ושלום להמיט על העם היושב בציון, הזקוק כל כך לרמי שמים, ובמיוחד בימים אלה בהם אויבי ישראל מבקשים נפשו של כל יהודי בארץ הקודש ובעולם כולו".

בעיתון "המבשר" הנשלט בידי סגן השר מאיר פרוש נכתבו דברים דומים לכך, ורק באחד העיתונים צוינה הדרישה שעלתה במשא ומתן הקואליציוני של המפלגה להסדרת סוגיית ההיתרים הניתנים על ידי הממשלה לעבודות בשבת.

כותרות הבוקר בעיתונים חרדים נגד חילול השבת באירוויזיון, 19 במאי 2019. מתוך עיתון המבשר 19.5.19, אתר רשמי
"חילולי שבת המוניים וחסרי תרדים נערכו בתל אביב"/אתר רשמי, מתוך עיתון המבשר 19.5.19

עוד לפני שהחלה תחרות האירוויזיון, דיבר הרב הראשי לישראל דוד לאו על חילול השבת וקרא לשמירה 20 דקות נוספות בשבת בשל "חילול השבת ההמוני" שיוצרת התחרות.

ראשי יהדות התורה אף הציגו בכינוס סיעתם מכתב שכתב ראש הממשלה בנימין נתניהו לליצמן ולגפני בנושא האירוויזיון, ובו התייחס לחילול השבת, נגדו יצאה המפלגה: "הריני להבהיר כי תחרות האירוויזיון היא אירוע יחידני בינלאומי שנקבע מבעוד מועד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי תאגיד השידור הציבורי ולא על ידי הממשלה".

(עדכון ראשון 09:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully