וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיית הרב הראשי לישראל בגלל האירוויזיון: הוסיפו 20 דקות לשבת

17.5.2019 / 11:42

הרב הראשי לישראל דוד לאו נראה בסרטון, בו הוא קורא לשמור שבת 20 דקות נוספות בשל "חילול שבת המוני" שייערך בשל האירוויזיון. "אני מבקש מכל אחד ואחד, עשר דקות לפני הדלקת נרות ועשר דקות לאחר צאת השבת להימנע מעשיית מלאכה ולהוסיף מהחול על הקודש"

"חילול שבת המוני": הרב הראשי לישראל ביקש להוסיף 20 דקות לשבת בשל האירוויזיון/צילום: לשכת הרב לאו

הרב הראשי לישראל דוד לאו קרא אתמול (חמישי) לשמור שבת 20 דקות נוספות, זאת בשל "חילול שבת המוני" שייערך בסוף השבוע בשל האירוויזיון. בסרטון שתועד במהלך שיעור שהעביר בקהילת אלעד במודיעין, הסביר הרב כי "בשבת הקרובה עומד להתקיים חילול שבת המוני", ובשל כך הוא קורא "לכל אחד ואחד, עשר דקות לפני הדלקת נרות ועשר דקות לאחר צאת השבת להימנע מעשיית מלאכה ולהוסיף מהחול על הקודש".

הרב לאו הוסיף כי "לצערי זה לא הפעם הראשונה" שבה מתבצע חילול שבת המוני במדינת ישראל, " אך זה יהיה לעיני העולם כולו".

לקריאה נוספת
יהדות התורה: העברנו הסכמות על הגיוס; הליכוד: אין שום תשובה מהם
ישראל ביתנו: "בלי הסכמה על הגיוס והביטחון - לא נמשיך במו"מ"

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
הרב דוד לאו/נועם מושקוביץ

לצד הרב לאו, מנהיגים ספרדים בולטים כתבו לאחרונה כי "נחרדנו עד עומק נפשנו שראש הממשלה ושריו אישרו שלושים אלף עובדים יהודים לחלל את השבת, עבור מופע תחרות". במכתב הזהירו הרבנים כי "הרי חילולה בפרהסיה יכול להביא שואה וחורבן על הארץ רח"ל". הם קראו כי "מחובת כל אחד ואחד ובפרט בעלי ההשפעה, להרים קול זעקה ומחאה גדולה למען כבוד שבת קודשנו".

סוגיית עבודות האירוויזיון שאושרו על ידי משרד העבודה והרווחה הועלתה גם במשא ומתן הקואליציוני שמתקיים בימים אלה בין יהדות התורה לראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום שלישי, ראשי יהדות התורה הציגו בכינוס סיעתם מכתב שכתב ראש הממשלה בנימין נתניהו ליעקב ליצמן ולמשה גפני בנושא האירוויזיון, ובו התייחס לחילול השבת, נגדו יצאה המפלגה. "הריני להבהיר כי תחרות האירוויזיון היא אירוע יחידני בינלאומי שנקבע מבעוד מועד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי תאגיד השידור הציבורי ולא על ידי הממשלה", נכתב.

עוד באותו נושא

נתניהו לליצמן: לא רוצים חילול שבת, הרוב באירוויזיון לא יהודים

לכתבה המלאה
עבודות להקמת האירוויזיון,אקספו, 13 במאי 2019. רויטרס
הקמת במת האירוויזיון, השבוע/רויטרס

"ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת, ורוב רובם של המשתתפים באירוע הינם מחו"ל ואינם יהודים", כתב עוד ראש הממשלה. "ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום מנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג בישראל לאורך שנים".

אתמול התקיים חצי הגמר השני של האירוויזיון, במקביל לאירועי "לילה לבן" בתל אביב. עשרות אלפי בני אדם פקדו את העיר, ובשל העומס הרב, בשעות הערב לא התאפשרה כניסה לכפר האירוויזיון שבגן צ'ארלס קלור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully