וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה: העברנו הסכמות על הגיוס; הליכוד: אין שום תשובה מהם

15.5.2019 / 23:16

אחרי ביטול הפגישה בין המפלגות במסגרת המו"מ הקואליציוני, גורמים במפלגה מסרו כי בסוגיית הגיוס "הכדור נמצא בידיים של הליכוד", והאשימו: "נציגי המפלגה שבויים בידיו של ליברמן". גורמים בליכוד טוענים: אין לנו שום תשובה מהם, חוץ מהבנה שאין שום נוסחה מקובלת

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

ביהדות התורה העבירו הערב (רביעי) לליכוד את ההסכמות של המפלגה בסוגית הגיוס, ולפי גורמים במפלגה מדובר בנוסחה שהיא "ריכוך מאוד משמעותי". לטענתם, "הכדור כרגע נמצא בידיים של הליכוד אבל זה נראה שנציגי המפלגה שבויים בידיו של אביגדור ליברמן והוא מקשה עמדות ומסכן את ממשלת הימין הבאה".

ההסכמות בנושא הועברו לאחר שמוקדם יותר פגישת הליכוד ויהדות התורה, שהייתה אמורה להתקיים אחר הצהריים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, נדחתה זו הפעם השנייה השבוע. הסיבה נבעה מחילוקי דעות בתוך המפלגה סביב נוסח החוק.

גורמים בליכוד אמרו בתגובה שהמפלגות החרדיות העבירו "תשובה שמרכזת הערות של אדמו"רים ורבנים שהיא בסיס למו"מ שיימשך שנים. למעשה, אין לנו שום תשובה מהם חוץ מהבנה שאין שום נוסחה שמקובלת על כולם".

עוד בוואלה! NEWS:
פגישה חשאית במלון ותיווך של דרעי: בליכוד מנסים לרכך את ליברמן
יהדות התורה: נתניהו בוחן קואליציית 60; ליברמן: לא מתואם עם כחלון
נתניהו לליצמן: לא רוצים חילול שבת, הרוב באירוויזיון לא יהודים

יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
ליצמן וגפני בעצרת תמיכה במפלגה בירושלים, בחודש שעבר/שלומי גבאי

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז על הקשיים בהקמת הממשלה החדשה ואמר הערב כי המשא ומתן הקואליציוני הוא "משימה שנראית אבסורדית". בפתח דבריו בטקס לציון מאה שנה למותו של אהרן אהרנסון, ראש מחתרת הריגול ניל"י, סיפר נתניהו כי הוא "מעדיף להיות כאן מאשר במשא ומתן הקואליציוני. כל הסיעות דורשות דרישות שמתנגשות אחת בשנייה". לדבריו, "סיעה אחת ביקשה ארבעה תקנים לכל אחד מארבעת חברי הכנסת שלה. גם הדרישות התקציביות סבירות, אם היה לנו תקציב כמו של ארצות הברית. אין לנו, ואנחנו לא יכולים למוטט את כלכלת ישראל".

ראשי יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, טענו אתמול בישיבת הסיעה כי בליכוד בחנו איתם אפשרות להקמת ממשלה עם 60 חברי כנסת ללא אביגדור ליברמן, כך לפי שני גורמים במפלגה. עם זאת, גורמים בליכוד אמרו כי נתניהו ביקש מיו"ר ש"ס אריה דרעי שיסייע בפתרון המשבר עם יו"ר ישראל ביתנו. דרעי וליברמן מחזיקים ביחסי ידידות קרובים ומקורבי נתניהו מקווים שהוא יסייע למצוא פתרון שיגשר על הדרישות שהציב ליברמן.

עוד באותו נושא

נתניהו על המו"מ הקואליציוני: משימה אבסורדית, הדרישות מתנגשות

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"מקשה עמדות ומסכן את ממשלת הימין הבאה". ליברמן/ראובן קסטרו

המשבר מול ישראל ביתנו החריף לאחר שליברמן חידד עמדותיו והציב חמש דרישות לפני שיחדש את המשא ומתן עם הליכוד, ובראשן עמדה בלתי מתפשרת כלפי שינויים בחוק הגיוס. דרישות נוספות התמקדו בשינוי מדיניות ההסדרה ברצועת עזה, קבלת תיקי הביטחון והקליטה וכן ראשות ועדת הפנים, ביטול בדיקות DNA לעולים ופנסיות תקציביות. זאת ועוד, ליברמן ציין אז כי "פגשתי את ראש הממשלה ושוחחתי עם יריב לוין שלוש פעמים", וכי "אני לא מתכוון לדבר איתם יותר", זאת חרף הפגישה שהתקיימה במהלך השבת.

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully