וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל עבודות האירוויזיון בשבת: יהדות התורה ביטלה פגישת מו"מ עם הליכוד

6.5.2019 / 13:00

פרסום ראשון: לאחר ששר העבודה כץ הפיץ היתר עבודה לכ-30 אלף עובדים לקיום עבודות בשבת לטובת האירוויזיון, ביהדות התורה הוחלט שלא להגיע לפגישת מו"מ קואליציוני מתוכננת. עם זאת, ראשי המפלגות החרדיות לא צפויים לעורר משבר פוליטי סביב הנושא

צילום: בית הנשיא

מפלגת יהדות התורה ביטלה פגישת מו"מ קואליציוני עם הליכוד בעקבות תחרות האירוויזיון שעתידה להתקיים בשבת - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. שר העבודה והרווחה חיים כץ הפיץ היתר כללי לקיום עבודות בשבת לטובת האירוויזיון, שבמסגרתו צפויים לעבוד בשבתות הקרובות כ-30 אלף עובדים.

"לא יעלה על הדעת שהממשלה תאשר עבודות בשבת בזמן שיושבים איתנו למו"מ קואליציוני", אמרו במפלגה. ההיתר הופץ להערות הציבור עד ליום שלישי בבוקר, ולאחר מכן, צפוי להיכנס לתוקפו בהתאם לתאריכים שייקבעו. חרף ביטול הפגישה, ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה לא צפויים לעורר משבר פוליטי סביב הנושא. הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בצהריים הינה הפגישה השלישית במספר עם נציגי הליכוד.

יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
גפני וליצמן/שלומי גבאי

יו"ר סיעת דגל התורה, ח"כ משה גפני, התייחס הבוקר בראיון לעיתון המפלגתי 'יתד נאמן' לאישור הצפוי לעבודות בשבת ואמר כי "חלק נכבד מהדיון אתמול עם נציגי הליכוד במו"מ עסק בנושא הזה של העבודות בשבת. הודענו להם שמה שהיה לא יהיה יותר".

גפני הוסיף כי "היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת זה מזעזע. בעניין הזה, של העבודות בשבת, ישנה הידרדרות קשה ולא נוכל להשלים עם מצב חמור זה. אמרנו את זה כאמור לאנשי הליכוד". גפני אמר כי הח"כים החרדים יביאו את הנושא בפני המנהיגים הרוחניים של המפלגה. "נצטרך לקבל מהם החלטות כיצד לנהוג כי במצב העכשווי אי אפשר להמשיך יותר. אנחנו לא נשתוק יותר על חילולי שבת", אמר.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר כי יש "חוסר אכפתיות והתייחסות מצד הליכוד במו"מ בנושא השבת. צריך טיפול מערכתי יסודי בכל הקשור לשבת. הליכוד, בינתיים לא מפנים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully