וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השחור של הסוקרים שהוביל ל"נס" של ראש ממשלת אוסטרליה

20.5.2019 / 15:03

השמרנים של סקוט מוריסון גברו על הלייבור מהאופוזיציה בניגוד לכל התחזיות בשנים האחרונות, שעל בסיסן נפלו כמה ראשי ממשלה. עתה עושים מכוני הסקרים חושבים ובוחנים מחדש את שיטות הדגימה. "עלינו להשיג מחדש את אמון הציבור בסקרים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מכון הסקרים המרכזי באוסטרליה וגוף האחראי על סקרי שוק אמרו היום (שני) כי הם יבחנו מחדש את השיטות שלהם אחרי ששגו וחזו ניצחון של האופוזיציה בבחירות. הניצחון של הממשלה השמרנית ביום שבת הגיע בניגוד לסקרים לא מחמיאים בשנים האחרונות, שצפו מהפך של הלייבור וחזרה לשלטון אחרי שש שנים.

"הנס", כפי שתיאר זאת ראש הממשלה סקוט מוריסון, הוא האחרון בסדרה של אירועים פוליטיים עולמיים שמתרחשים בניגוד לסקרים, כמו ניצחונם של תומכי הפרישה מהאיחוד האירופי במשאל העם בבריטניה ושל דונלד טראמפ בבחירות בארצות הברית ב-2016.

"אני חושב שעלינו להשיג מחדש את אמון הציבור בסקרים", אמר קרייג יאנג, נשיא איגוד ארגוני סקרי השוק והרשתות החברתיות. "נבחן מדוע התוצאות שהתקבלו היו לא נכונות". גם Newspoll, שעורכת את הסקר הנצפה ביותר באוסטרליה, אמרה כי היא תבחן את התחזית שהיא העניקה. "בפעם הראשונה ב-30 השנים שאני עושה זאת עלינו לומר עכשיו שאנחנו מצטערים מאוד שלא הצלחנו להיות מדויקים כפי שאנחנו יכולים, אבל אנחנו בוחנים זאת", אמר דייוויד בריגס, מנהל YouGov, שאחראית על הסקרים של המכון. הוא אמר להגנתו שהתחזית של הסקרים לגבי מי יגרוף כל מושב הייתה נכונה.

עוד על הבחירות
בניגוד לתחזיות הסקרים: השמרנים ניצחו בבחירות באוסטרליה

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון עם משפחתו אחרי הניצחון בבחירות, 18 במאי 2019. רויטרס
"מודה לאוסטרלים השקטים". מוריסון ומשפחתו אחרי ניצחונו בבחירות/רויטרס

לסקרים, במיוחד לאלו של Newspoll, היה תפקיד מכריע בפוליטיקה בשנים האחרונות והם הובילו להדחתם של ארבעה ראשי ממשלה בשמונה שנים בלבד. כל הסקרים הצביעו על ניצחון הלייבור והציפיה לנפילת הממשלה הייתה כה גדולה, עד שסוכנות הימורים אחת שילמה את הכסף למי שהימר על האופוזיציה ימים לפני הבחירות.

מוריסון, שעומד להבטיח רוב שלא יצריך אותו להסתמך על מחוקקים עצמאים, ייחס את הניצחון הלא צפוי שלו ל"אוסטרלים השקטים", בדומה למה שאמר טראמפ אחרי הבחירות ב-2016 על "הרוב השקט" שהעניק לו את הנשיאות.

מרטין א'ושנסיי, שניהל את מכון Newspoll במשך עשור עד 2016, אמר כי הבעיה נעוצה בעיקר בדעיכת השימוש בטלפון קווי. החוקרים איבדו כך את הכלי החזק ביותר שלהם, ספר הטלפונים, ובמקומם נעשה שימוש בשיחות מוקלטות ובסקרים מקוונים זולים. הוא אמר כי לסקרים אלו אין את העומק או את הדיוק הסטטיסטי שיש בשיחות טלפון, מה שגורם להפתעות פוליטיות.

עוד באותו נושא

צפו: מפגינה השליכה ביצה על ראש ממשלת אוסטרליה

לכתבה המלאה
מצביעים בקווינסלנד, אוסטליה. 18 במאי 2019. רויטרס
הסוקרים פספסו את תחושת המצביעים. תור לקלפי בקווינסלנד, שבת/רויטרס

על אף שבאוסטרליה יש חובת הצבעה ועל כן לא צריך לשקול את התוצאות מול שיעור ההצבעה, המשימה סבוכה יותר לאור שיטת ההצבעה. לפיה, מדרגים את המועמדים לפי רמת עדיפות, כך שקולות יכולים לעבור למועמד אחר, אם המועמד הראשון של המצביעים אינו במשחק.

כך, למשל, המיליארד קליב פאלמר שפך עשרות מיליוני דולרים לקמפיין פרסום שהתמקד בעיקר נגד הלייבור, וגזל מספר קטן - אבל משמעותי - של קולות בהעדפה ראשונה למועמדי הלייבור. אלו הגיעו בדרך כלל אל הקואליציה, מה שהוסיף משתנה נוסף עבור הסוקרים.

קולין דאן, חקלאי במדינת קווינסלנד, אמר כי השיחות האוטומטיות שקיבל לא ידעו לקלוט את התחושה המקומית. "למען האמת, חשבתי שהניצחון יהיה גדול יותר", אמר. "במקום שאני נמצא בו, כל מי שדיברתי איתו לא הצביע ללייבור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully