וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח: גבר בן 35 נורה למוות בבאקה אל-גרבייה

אחמד דראכמה, תושב באקה אל-גרבייה, נורה ופונה לבית החולים הלל יפה כשהוא פצוע אנושות, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה ובסריקות אחר היורה. בבאקה אל-גרבייה ישביתו את המוסדות הרשמיים: "הרגשת הביטחון נשחקת עם כל פעולה מתועבת כזו"

תיעוד מהרצח אמש בטמרה/מצלמת אבטחה

(תיעוד הרצח בטמרה, אמש)

אחמד דראכמה, גבר בן 35, נורה למוות אמש (ראשון) באקה אל-גרבייה. הירי התבצע ברובע העתיק של העיר, על גבול באקה אל-שרקייה, ליד המסגד הישן. ההרוג, תושב באקה אל-גרבייה, נפצע בתחילה באורח אנוש וקיבל טיפל רפואי במקום. הוא פונה לבית החולים הלל יפה שבחדרה תוך כדי פעולות החייאה, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

לזירה הגיעו כוחות המשטרה שפתחו בסריקות אחר היורה. חוקרי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים בזירה. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת לבחינת נסיבות הירי וחשיפת מבצע העבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
עיראק: קטיושה פגעה סמוך לשגרירות ארה"ב בבגדאד
גיל נהרג מקריסת המנוף ביבנה: "אדם נפלא שמסור למשפחתו"
רגב טענה שלא הצביעה לסער - למרות שהצהירה אחרת בעבר

זירת ירי בבאקה אל-גרבייה, 19 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי, היום/דוברות משטרת ישראל

בעקבות הרצח הודיעה עיריית באקה אל-גרבייה על השבתת המוסדות הרשמיים בעיר - העירייה, הבנקים והדואר. זאת, לאחר שערכה ישיבה בהולה עם המסגרות החברתיות הפוליטיות הפועלות בזירה המקומית. כמו כן, הוחלט העסקים בעיר יסגרו את שעריהם עד השעה 14:00. הלימודים בבתי הספר יתקיימו כסדרן, אך הם יתמקדו בפעילויות חינוכיות בסוגיה החרמת האלימות ומבצעיה.

בבאקה אל-גרבייה הוחלט באותה הישיבה כי תיערך אחרי סיום טקס ההלוויה, עוד ישיבה אשר תדון בהמשך הטיפול בסוגיה האלימות הפושה בחברה הערבית. ראש העירייה, מורסי אבו מוך, אמר כי "עולה תמונה קשה, כאשר בערך 50% מכלל מקרי הרצח בישראל מתבצעים בחברה הערבית. נתונים קשים אלה מטרידים עד מאוד את האזרח הערבי, ופוגעים בהרגשת הביטחון האישי אשר הולכת ונשחקת עם כול פעולה מתועבת כזו. בעיית הפשיעה בקרב הערבים בישראל הנה הנושא המטריד ביותר בקרב המיעוט הערבי בישראל".

אבו מוך הוסיף כי "אין מקרים אלו מעידים על כך שחברתנו הערבית לוקה בפגם מהותי ובכך אין להכליל את האלימות ואת התפשטותה לכול מרכיבי החברה הערבית". הוא הדגיש כי "מדובר בחופן ממש מצומצם, אך האפקט השלילי שלו, גדול מסך כול מרכיביו. המצער בעניין הוא שהחופן הזה אינו רואה ממטר את המשטרה ואת זרועות האכיפה של המדינה, והמדינה בתורה, לא מרתיעה את אותן חופן. יש לנקוט בצעדים רציניים. המצב היום מוביל לירידה באמון האזרחים הערבים בזרועות האכיפה של המדינה. המשטרה חייבת מיד לצאת במאבק חסר פשרות, בנשק הבלתי חוקי, בסחר בסמים".

אחמד דראכמה שנרצח בבאקה אל-גרביה. יואב איתיאל
הנרצח: אחמד דראכמה, תושב באקה אל גרביה/יואב איתיאל

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר משותף של סיעת חד"ש-תע"ל, מסר בתגובה לאירוע: "רצח בנצרת לפני שבועיים, רצח בטמרה ובאקה ביממה האחרונה ופצוע בכפר כנא וירי ביישובים אחרים. הנשק משתולל ברחובותינו, ורצח אחרי רצח ואוזלת היד של המשטרה זועקת לשמיים. יש הרגשה של היעדר בטחון אישי וכנופיות הפשע משתלטות על הרחוב. המשטרה הצליחה בנתניה ונהריה אבל לא משקיעה אותו מאמץ ביישובים הערביים. יש זעם רב והטענה על מחסור בתקציב היא לעג לרש. אם הקורבנות היו יהודים היחס והטיפול היה אחר".

חברת סיעתו, ח"כ עאידה תומא סלימאן, שלחה מכתב לנתניהו ובו קריאה לטיפול בפשיעה במגזר הערבי. "נוכח המצב שרק הולך ומתדרדר, אני פונה אליך בדרישה להקים צוות מקצועי בין משרדי שיכונן תוכנית אסטרטגית, ממצה ורחבת היקף לטיפול בתופעת האלימות והפשיעה בחברה הערבית. תוכנית כזו חייבת לערב את כלל משרדי הממשלה המעורבים בנושא: המשרד לביטחון פנים, חינוך, עבודה ורווחה, משפטים, פנים, שוויון חברתי, בריאות וכל משרד אחר הנוגע בדבר. על התכנית לכלול יעדים ברורים, צעדים אופרטיביים וקונקרטיים של טיפול בתסמינים אך גם טיפול בשורש ומהות הבעיה ואשר יהיה ניתן לעקוב אחרי יישומם".

אתמול בלילה גבר בן 44 נרצח בירי מרכב חולף בסמוך לכיכר השעון בטמרה. הנרצח, ויסאם יאסין, נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופתחו בסריקות אחר החשוד. מתיעוד הירי, נראה יאסין כשהוא נורה למוות בעודו משוחח בטלפון, בטרם התמוטט על הרצפה כשעוברי אורח חשים לעזרתו.

(עדכון ראשון: 23:52, 19/5)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully