וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך האירוויזיון, וכשעצבי איראן חשופים: התקיפה המסתורית בסוריה

19.5.2019 / 19:21

כשעיני אירופה נשואות לישראל וכשבטהראן דרוכים לאיומים גדולים יותר מצד ארה"ב - בוצעה תקיפה ללא נפגעים בנפש ובלי איומים על נקמה. אפשר להעריך שמדובר במבצע גירוי ואיסוף מודיעין על מערך ההגנה הסורי. תגובה איראנית חריפה תסבך אותה עם אירופה, אך בעיקר עם אמריקה

ללא קרדיט

התקיפה בסוריה ביום שישי האחרון שיוחסה לישראל הותירה אחריה שובל של סקרנות ומתח לאחר שלא דווח מה התרחש באותן דקות ומה הותקף. האיראנים והסורים שמרו על דממת אלחוט - ללא התבטאויות ישירות על ישראל וללא איומים על נקמה. בזמן שבצה"ל שתקו, רחפו באוויר שאלות כמו האם היה מדובר במבצע גירוי ובחינה לשם איסוף מודיעין על מערך ההגנה האווירי הסורי.

מערך ההגנה הסורי משתכלל כל העת בסיוע רוסיה וקולט על פי המדווח, מכ"מים מתקדמים, ומערכות הגנה אוויריות וממזג ביניהן כדי להשיג גילוי, ויירוט מהירים יותר. בנוסף, פרסומים על התקדמות בהפעלת מערכת S-300 על ידי צבא סוריה רק מגבירים את המתח והדריכות לקראת תקיפות במדינה. אך עוד לפני ששקע האבק על האירוע בשישי התקבל אמש דיווח על תקיפה נוספת נגד יעדים בסוריה.

התקיפה במדינה התרחשה בזמן שעיני אירופה נשואות לעבר ישראל בגלל האירוויזיון, הסורים אמורים להיות הרבה יותר דרוכים אחרי האירוע ביום שישי והאיראנים שעצביהם חשופים - חסרי סבלנות לכל תוקפנות. כל התקיפות שהתרחשו הם ניצול חלון הזדמנויות והערכה של מידת הדחיפות לביצוע המשימה. חלון הזמן הזה מנצל את החולשה של איראן שמעדיפה להיות דרוכה וקשובה לאיומים גדולים מצד ארה"ב אחרי הטלת הסנקציות הנוספות על מכסות הנפט.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק
איראן חידשה את אספקת הנפט לסוריה בשל משבר הדלק
מפעל הטילים הסורי הושמד: תוצאות התקיפה המיוחסת לישראל נחשפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully