וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק

בתקשורת הסורית דווח כי מערכות ההגנה יירטו טילים שנורו מכיוון ישראל. לפי הדיווחים, פיצוצים נשמעו מדרום לעיר הבירה באזור שבו יש מחסני נשק וסוללות נ"מ של חיזבאללה ואיראן. זאת, ברקע הפרסומים על שיירת הטילים שהועברה מעיראק לסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

תקיפה בסוריה - כל הפרטים:

  • שלושה פיצוצים נשמעו באזור הבירה דמשק
  • דיווח: הותקפו מחסני נשק של איראן וחיזבאללה וסוללות נ"מ
  • דיווח: באזור התקיפה יש נוכחות של כוחות איראניים וחיזבאללה
  • סוריה: מערכת ההגנה האווירית יירטה טילים שנורו מישראל

ישראל תקפה מטרות באזור דמשק שבו יש מחסני נשק של איראן וחיזבאללה וסוללות נ"מ - כך דיווח אמש (שישי) הארגון הסורי לזכויות אדם, שלפיו פיצוצים עזים הרעידו את אזור אל-כיסווה שבמדרום לדמשק.

לפי דיווחים של סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, מערכות ההגנה של סוריה יירטו טילים שנורו מכיוון ישראל, באזור שהותקף פעמים רבות. גורם צבאי אמר לסוכנות הידיעות סאנ"א שחלק מהטילים שוגרו מאזור העיר קונטרה.

הדיווחים על תקיפה מגיעים ברקע המתיחות במפרץ בין ארצות הברית ואיראן. בעיתון הגרדיאן הבריטי דווח אתמול כי גורמים דיפלומטיים אמרו כי לחששות מפני איראן נוספה הדאגה מכך ששיירה של טילים איראניים עברה בשבוע שעבר בהצלחה דרך מחוז אנבאר שבמערב עיראק לסוריה, שם היא פרקה בהצלחה בדמשק. השיירה הצליחה לחמוק מארצות הברית ומישראל, שתקפה בשנים האחרונות משלוחי נשק שהגיעו מהאוויר לסוריה.

לקריאה נוספת בנושא
איראן חידשה את אספקת הנפט לסוריה בשל משבר הדלק
מפעל הטילים הסורי הושמד: תוצאות התקיפה המיוחסת לישראל נחשפות
נתניהו: "אנחנו ממשיכים לפעול בכל החזיתות, כולל בחזית הצפון"

תקיפה בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק, 13 בינואר 2017. טוויטר, מערכת וואלה!
עשן בשמי דמשק/מערכת וואלה!, טוויטר

גורם בכיר בממשל טראמפ אמר הערב כי ארצות הברית "צמודה לטלפון", אבל טרם שמעה מאיראן כי היא מוכנה לקבל את הצעתו של הנשיא דונלד טראמפ לקיים שיחות ישירות. הגורם הוסיף כי "אנחנו חושבים שהם צריכים לבטל את ההסלמה ולקיים משא ומתן".

בחודש שעבר הכריזה וושינגטון על משמרות המהפכה כארגון טרור, בצעד חסר תקדים נגד ישות צבאית זרה. לפי חלק מההערכות, האיומים שמפניהם חוששת ארצות הברית מקורם בפעולות נקם שמתכנן הכוח נגד המהלך.

בשבוע האחרון נרשמו שתי תקריות במפרץ הפרסי, שהצביעו לכיוונה של איראן - ארבע מכליות נפט הותקפו לחופי איחוד האמירויות הערביות ביום ראשון, ולפי הערכות גורמים אמריקניים, טהראן, או בעלי בריתה, אחראים לכך. לא היו נפגעים, וכן מידת הנזק לכלי השיט לא ברורה, אך מדינות המפרץ אמרו כי היה זה ניסיון לפגוע באספקת הנפט העולמית.

תיעוד התקיפה אמש

בחודש שעבר כלי טיס תקפו באזור חמאת שבצפון-מערב סוריה, וגרמה על פי דיווחים לפגיעה ב-17 בני אדם משורות הכוחות של המשטר הסורי, בהם הרוגים ממיליציות איראניות. סוכנות הידיעות הסורית טענה כי חלק מהטילים הישראליים יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של המדינה.

הארגון הסורי לזכויות אדם טען בחודש שעבר כי הותקפו שלושה יעדים באזור: מרכז לפיתוח טילים לטווח בינוני, בסיס המשמש כוחות מיליציה איראניים ואקדמיה צבאית. בשנים האחרונות דווח על כמה תקיפות של ישראל באזור מסיאף נגד מרכזי מחקר שלפי החשד משמשים לפיתוח טילים מדויקים ונשק כימי.

ברקע התקיפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו ממשיכים לפעול בכל החזיתות, כולל בחזית הצפון. אינינו מוכנים לתת למישהו לבסס עוצמה ולסכן את מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 22:14)

נושאת המטוסים אברהם לינקולן בדרך למפרץ הפרסי, 9 במאי 2019. רויטרס
ברקע המתיחות בין וושינגטון לטהראן. נושאת מטוסים אמריקנים בדרך למפרץ הפרסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully