וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזק בלתי הפיך: חברות שיט פגעו בעשרות אלמוגים בריף באילת

14.5.2019 / 20:47

אונייה שניסתה לעגון בשטח הנמל סטתה ממסלולה ונסחפה בצורה מסוכנת. בניסיון למנוע את ההיסחפות הוחלט להפעיל את המנוע בעוצמה גבוהה, אלא שדחף המים האדיר גרם להרס בסביבה האקולוגית. כעת דורשת רשות הטבע והגנים פיצויים בסך של כמיליון שקלים

צילום: ד"ר גיל קופלביץ ואנסטסיה זגדולין

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) בשם רשות הטבע והגנים הגישה תביעה תקדימית בסכום של כמיליון שקלים נגד אונייה ושתי חברות ספנות. זאת בגין נזקים סביבתיים ואקולוגיים בלתי הפיכים שגרמו לעשרות אלמוגים בריף הדולפינים באילת. הנתבעות הן האונייה ושתי חברות לשיט לספנות של איי מרשל, שנכנסו לשטח נמל אילת לצורך עגינה וטעינת מטען.

מכתב התביעה עולה כי ב-20 באוקטובר 2015, במהלך ניווט האונייה לטובת קשירתה לרציף בנמל, סטה כלי השיט ממסלולו ונסחף בצורה מסוכנת למזח הצפוני של הריף. בחקירת רשות הטבע והגנים התגלה כי בניסיון למנוע את היסחפות האונייה, הוחלט להפעיל את המנוע שלה בעוצמה גבוהה. דחף המים האדיר, שנוצר כתוצאה מהמדחף, פגע במערך ההצפה של המתחם הימי והעלה מהקרקעית כמויות גדולות של חול, שהעכיר את המים.

תביעה תקדימית בגין פגיעה בעשרות אלמוגים בריף הדולפינים באילת-. הדס ציון דולפין ריף,
נזקים בלתי הפיכים לעשרות אלמוגים. ריף הדולפינים באילת/הדס ציון דולפין ריף

כתוצאה מכך נגרמו נזקים בלתי הפיכים לאלמוגים בריף: כ-60 מהם נשברו, חלקם כוסו בחול ובנוסף לכך נגרמו נזקים עקיפים לזני דגים וחסרי חוליות שלא יכולים לשרוד ללא האלמוג, שמתפקד כביתם.
האלמוגים נמצאים בסכנת הכחדה ונחשבים כ"ערך טבע מוגן". בריף הדולפינים באילת ובסביבתו ישנם אלמוגים רבים, והערך הכלכלי שלהם גבוה.

הנזקים הסביבתיים והאקולוגיים שנגרמו בעקבות הרשלנות מוערכים בסכום של כמיליון שקלים. בשל כך רשות הטבע והגנים, אותה מייצגים עורכי הדין אנטוניוס מרשי וגלי צימרמן חדאד, מבקשת לחייב את האונייה ושתי חברות השיט בסכום של 908,383 שקלים.

עוד באותו נושא

3 שנים בכלא למרעילים וחיפושים בלי צו: ההצעה שתציל את הנשרים

לכתבה המלאה
תביעה תקדימית בגין פגיעה בעשרות אלמוגים בריף הדולפינים באילת-. הדס ציון דולפין ריף,
הנזק מוערך בסכום של כמיליון שקלים. ריף הדולפינים באילת/הדס ציון דולפין ריף

מפרקליטות מחוז דרום נמסר כי "התביעה נועדה להשיב לציבור ולו באופן חלקי את מה שנגזל ממנו בשל התרשלות הנתבעות, וכן להעביר מסר כי ערכי הטבע אינם הפקר, וכי כל אדם שיגרום נזק לסביבה יישא בעלויות הנגזרות מהתנהלותו. לפגיעה בטבע יש מחיר".

שי פרץ, עורך דין בלשכה המשפטית של רשות הטבע והגנים, הוסיף כי "רשות הטבע והגנים, כמי שאמונה על שמירת הטבע בישראל, תמשיך לעמוד על המשמר ולבוא בדין עם הפוגעים כנגד אוצרות הטבע של המדינה ויהיו אלו מצויים בארץ או אף בחו"ל. יוער כי כתב התביעה הינו תוצר של שיתוף פעולה פורה ויעיל בין רשות הטבע והפרקליטות האזרחית, לטובת מימוש יעודה ותפקידה של הרשות".

אסף הברי, מנהל מרחב אילת ברשות הטבע והגנים, אמר בתגובה כי "רשות הטבע בשיתוף ריף הדולפינים החלו בשיקום מידי של בית הגידול שנפגע, במסגרתו הועתקו עשרות רבות של אלמוגים וערכי טבע שנפגעו במקום ואלו נשתלו במתקן חדש שיוצר באופן מיוחד על ידי ריף הדולפינים להצלת האלמוגים".

תביעה תקדימית בגין פגיעה בעשרות אלמוגים בריף הדולפינים באילת-. הדס ציון דולפין ריף,
ריף הדולפינים באילת/הדס ציון דולפין ריף
תביעה תקדימית בגין פגיעה בעשרות אלמוגים בריף הדולפינים באילת-. הדס ציון דולפין ריף,
ריף הדולפינים באילת/הדס ציון דולפין ריף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully