וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפשע אנטישמי בשבדיה: יהודייה כבת 60 נפצעה קשה בדקירות

14.5.2019 / 18:31

המשטרה טרם תפסה את החשוד במעשה, שנמלט אחרי שתקף את האישה בעיר הלסינבורג שבדרום המדינה. המניע טרם נקבע סופית, אך האבטחה סביב מוסדות יהודיים תוגברה. ריבלין: "תזכורת נוספת לכך שלא נוכל לסמוך על זכרונות ההולכים ומטשטשים מתקופת השואה"

נשיא ארה"ב אובמה בבית כנסת בבירת שבדיה, 2013. רויטרס
עלייה במספר התקריות האנטישמיות באירופה. בית הכנסת בשטוקהולם/רויטרס

אישה יהודייה כבת 60 נפצעה באורח קשה אחרי שנדקרה בעיר הלסינבורג שבדרום שבדיה. המשטרה חושדת שמדובר בפשע שנאה, אולם המשטרה טרם קבעה זו חד-משמעית. הדוקר טרם נתפס, והמשטרה הגבירה את האבטחה סביב המוסדות היהודיים בעיר.

ברשת "אפטונבלדט" השבדית דווח כי האישה, שתוארה כחברה פעילה בקהילה היהודית המקומית המונה כמה עשרות אנשים, צעקה באנגלית "עזרו לי" בזמן שעוברי אורח חלפו במקום. קרובי משפחתה של האישה, שביקשו שלא לחשוף את שמה בתקשורת, אמרו כי היא הותקפה בסכין גדולה או בחפץ חד כשהיא הייתה בדרך לעבודה.

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר כי "מדובר במקרה חמור ביותר ועל הרשויות בשבדיה לדאוג לביטחון הקהילה היהודית במקום ולמנוע הישנות של מקרים כגון אלה. אני מברך את משטרת שבדיה שבחרה נכון להציב שוטרים לשמור על משרדי הקהילה עד שהמצב יירגע. כולי תקווה ששמירה כזו לא תידרש עוד בעתיד. יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון בדיוק כמו תושבים אחרים במדינתם. די לטרור האנטישמי!".

לקריאה נוספת על האנטישמיות באירופה
"אנטישמיות מימי הביניים": בובה בדמות יהודי הוכתה ונשרפה בפולין
יותר ימין קיצוני ופחות אסלאם: כך נראית האנטישמיות באירופה

כתובות נאצה על מבנה באמסטרדם לקראת משחקי כדורגל בין האג לבין אייאקס. AP, אתר רשמי
"יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון"/אתר רשמי, AP

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בתגובה לתקרית: "ושוב מוצאים עצמם יהודים באירופה בסכנה. הדקירה המזעזעת היום בהלסינבורג שבשבדיה היא תזכורת נוספת לכך שלא נוכל לסמוך על זכרונות ההולכים ומטשטשים מתקופת השואה שישמרו על ביטחון הקהילות היהודיות בעוד בתי הספר שלנו, בתי הכנסת, והמרכזים הקהילתיים הופכים למבצרים".

עוד הוסיף ריבלין כי "אנו ניאבק באנטישמיות עד חרמה ולא נשתוק מול מקרים נוראיים אלה. מחשבותינו ותפילותינו עם הפצועה, משפחתה וקהילתה".

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

(עדכון ראשון: 16:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully