וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי שמש, ממנהיגי "הפנתרים השחורים", מת בגיל 75

14.5.2019 / 6:47

שמש פעל בין היתר כדובר התנועה שהביעה מחאה על אפליית המזרחים בישראל, והיה ממנהיגי התנועה שנוסדה בשנת 1971 לצד פעילים כגון ראובן אברג'ל, סעדיה מרציאנו, צ'רלי ביטון ואחרים. בנוסף היה חבר הנהלת האגודה לזכויות האזרח

כוכבי שמש, ממנהיגי הפנתרים השחורים, הלך אתמול (שני) לעולמו והוא בן 75. שמש שימש בין היתר דובר התנועה שהביעה מחאה נגד אפליית המזרחים בישראל, ועורך ביטאונה "הפנתר השחור". שמש, יליד בגדד, על בגיל צעיר עם משפחתו לישראל, וגדל בשכונת מוסררה בירושלים.

בשנת 1971 הוא היה בין מייסדי תנועת "הפנתרים השחורים" ושימש מזכיר התנועה וחבר הנהגתה, לצד פעילים בולטים כמו ראובן אברג'ל, סעדיה מרציאנו, צ'רלי ביטון ואחרים.

הוא למד משפטים באוניברסיטת מנצ'סטר באנגליה, והוסמך כעורך דין. בנוסף היה חבר הנהלת האגודה לזכויות האזרח, והיה שותף להתארגנויות חברתיות נוספות, כגון ארגון "החזית המזרחית". בנוסף, היה ממקימי מוסד הגמילה מסמים "כפר זוהרים" בחבל עדולם.

"מדינת ישראל אחרי ה'פנתרים' אינה אותה מדינה שלפני", קבע שמש בראיון ל"פי האתון", שפורסם גם באתר וואלה! בשנת 2005. הוא הוסיף: "בהתחלה חשבנו שהבעיה רק במוסררה, ולאט גילינו שהבעיה קיימת בעיירות הפיתוח בכל הארץ".

הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת הסלמה עם איראן? "ארה"ב שוקלת לשלוח 120 אלף חיילים למזה"ת"
חוקרי פרשת רצח רחל הלר: "לא חסרים מספרי סיפורים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully