וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הכריז על הקמת מחוז חדש בהודו

12.5.2019 / 13:54

אחרי חילופי אש שבהם נהרג פעיל טרור שנשבע אמונים לארגון, הוכרז על יצירת "וויליאת הינד" בחבל קשמיר השנוי במחלוקת. גורם צבאי בהודו ניסה להמעיט בערך ההודעה, ואמר כי ייתכן שאותו פעיל הוא האחרון באזור שהיה תומך של דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האסלאמית" הכריז על הקמת "מחוז" בהודו, אחרי חילופי אש בין כוחות הביטחון לפעילי טרור בחבל קשמיר, שבו נהרג אחד הפעלים שלו היו קשורים לארגון הקיצוני. סוכנות הידיעות של הארגון, אעמאק, הכריזה ביום שישי על הקמת "וויליאת הינד", בהודעה שבה טענה גם להרוגים בשורות צבא הודו בעיר אמשיפורה שבאזור שופיאן. לפי הודעת משטרת הודו, ביום שישי נהרג בפעילות מבצעית באזור פעיל טרור ששמו אישפאק אחמד סופי.

ההצהרה נועדה ככל הנראה לחזק את תדמיתו של הארגון, שהחליפות האסלאמית שעליה הכריז בעיראק ובסוריה קרסה סופית באפריל. מאז, דאעש הגביר את מספר המתקפות ופיגועי ההתאבדות שלו ברחבי העולם, כולל קבלת אחריות על מתקפת חג הפסחא בסרי לנקה שבה נהרגו יותר מ-250 איש.

"הכרזה על הקמת 'מחוז' באזור שבו אין משהו המזכיר שלטון של ממש היא אבסורדית, אבל אסור להתעלם ממנה", אמרה ריטה כץ, מנהלת אתר SITE העוקב אחרי ארגונים קיצוניים. "העולם עשוי לגלגל את עיניו לנוכח ההתפתחויות האלו, אבל עבור הג'יהאדיסטים באזורים הפגיעים הללו, מדובר במחווה משמעותית שיכולה להניח את הקרקע ליצירתה מחדש של מפת 'החליפות' של דאעש".

עוד על הסכסוך בקשמיר
החבל שעשוי להוביל לעימות גרעיני: מדריך לסכסוך בין הודו לפקיסטן
הסלמה בין השכנות הגרעיניות: פקיסטן הפילה מטוסים הודיים ותקפה בקשמיר

זירת פיגוע בסמוך לבירת חבל קשמיר, הודו, 14 בפברואר 2019. רויטרס
הפיגוע כמעט הוביל למלחמה. שרידי מתקפה בקשמיר, פברואר/רויטרס

לפי גורם צבאי, סופי היה חבר בכמה ארגונים בקשמיר במשך יותר מעשור בטרם נשבע אמונים לדאעש. הוא גם אמר זאת בריאיון שהעניק למגזין התומך בדאעש. גורמים במשטרה ובצבא אמרו כי הוא חשוד במעורבות בכמה השלכות רימוני יד נגד כוחות הביטחון באזור. "היה זה מבצע חלק ולא נגרם נזק משני בזמן חילופי האש", אמר דובר מטעם המשטרה על התקרית שהתרחשה ביום שישי. הגורם הצבאי אמר כי ייתכן שסופי היה הפעיל היחיד בקשמיר שעוד קשור לדאעש.

במשך העשורים האחרונים מנהלים בדלנים סכסוך מזוין נגד השלטון ההודי בקשמיר, שבה יש רוב מוסלמי. רובם רוצים להקים מדינה עצמאית או להסתפח לשכנה פקיסטן, יריבתה הגרעינית של הודו. שתי המעצמות הגרעיניות נלחמו פעמיים על החבל, והיו קרובות למלחמה שלישית מוקדם יותר השנה אחרי פיגוע שבו נהרגו 40 שוטרים הודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully