וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בין השכנות הגרעיניות: פקיסטן הפילה מטוסים הודיים ותקפה בקשמיר

באסלאמאבאד אמרו כי הם הפילו שני מטוסים ושבו טייס אחד שהוזנקו אחרי תקיפה בחלק ההודי של המחוז. זאת אחרי תקיפה אווירית של הודו, שהייתה הראשונה מאז 1971. בהודו אישרו רק כי נפל מטוס אחד. רה"מ פקיסטן קרא לפתוח בשיחות, ובעולם קוראים לאיפוק

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

פקיסטן אמרה הבוקר (רביעי) כי היא הפילה שני מטוסי קרב הודיים שחדרו למרחב האווירי שלה בקשמיר ושבתה טייס אחד, וכי היא ביצעה תקיפה אווירית במחוז מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בהודו, מנגד, טענו כי חיל האוויר איבד מטוס קרב אחד, מדגם מיג-,21 וכי טייס אחד נעדר והפיל מטוס קרב פקיסטני. בפקיסטן הכחישו. התקרית מחריפה עוד יותר את המשבר הנוכחי בין שתי השכנות הגרעיניות, שהחל לאחר פיגוע התאבדות קטלני נגד שוטרים הודים בקשמיר בתחילת החודש

אתמול תקף חיל האוויר ההודי מעבר לקו הגבול במחוז השנוי במחלוקת, לראשונה מאז תום המלחמה בין שתי השכנות הגרעיניות ב-1971. בהמשך, כוחות קרקעיים ניהלו חילופי אש ביותר מ-12 מוקדים והיום הגיבה פקיסטן בתקיפה אווירית משלה. בעולם דחקו בניו דלהי ובאסלאמאבד להימנע מהידרדרות לעימות ולנהוג באיפוק, ובכירים בשתי המדינות אמרו כי הם אינם מעוניינים בהחרפת המצב.

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, קרא לשיחות עם הודו והביע תקווה "לניצחון ההגיון". בנאום קצר שנשא לאומה אחרי הקרב האווירי, אמר חאן: ההיסטוריה מספרת לנו שמלחמות מלאות בחישובים מוטעים. בהתחשב בכלי הנשק שיש לנו, האם אנחנו יכולים להרשות לעצמו את זה?".

המתיחות בין שתי המדינות, שניהלו שלוש מלחמות וסכסוך צבאי מוגבל מאז עצמאותן מבריטניה ב-1947, עלולה להשפיע על האזור כולו והבורסות בשתי המדינות רשמו ירידות שערים במהלך היום. בפקיסטן הורתה רשות התעופה האזרחית על סגירת המרחב האווירי לטיסות מסחריות. היא לא פירטה מתי הן אמורות להימשך.

שרידי מטוס קרב בסמוך לבירת חבל קשמיר, בחלק של הודו, 27 בפברואר 2019. AP
שרידי מטוס קרב הודי שהתרסק בקשמיר, היום/AP

דובר צבא פקיסטן, אסיף גפור, אמר בשעות הבוקר כי מטוסים של חיל האוויר ההודי חדרו למרחב האווירי של פקיסטן אחרי שזו תקפה מהאוויר בקשמיר "הכבושה". לדבריו, אחד המטוסים שהופלו נפל בשטח ההודי של קשמיר, ואילו השני נפל בשטח שבשליטת פקיסטן.

משרד החוץ של פקיסטן מסר כי התקיפה הייתה נגד מטרה "לא-צבאית", אך לא היו אבדות בנפש או נזק משני. "אם הודו תוקפת 'תומכי טרור' ללא שביב של ראיות, אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לתקוף גורמים הנהנים מהגנתה של הודו כדי להוציא לפועל מתקפות טרור בפקיסטן", נמסר.

גורמים הודיים אמרו כי שלושה מטוסי קרב פקיסטניים חדרו היום למרחב האווירי של קשמיר, בטרם יורטו ונאלצו לשוב על עקבותיהם. אחד הגורמים אמר כי חיל האוויר של הודו הורה על סגירת נמל התעופה המרכזי של קשמיר ועל לפחות שלושה נוספים במדינות מחוז סמוכות בשל התקריות.

שרת החוץ של הודו, סושמה סוואראז', אמרה כי ארצה "תפעל באחריות ובאיפוק". היא הוסיפה במהלך שיחה שקיימה עם עמיתיה מרוסיה ומסין בסין כי "הודו לא רוצה לראות הסלמה נוספת במצב".

אתמול תקפה הודו מעבר לקו השליטה, המחלק את קשמיר, ואמרה כי היא הרגה מספר רב של טרוריסטים מהארגון ג'יש א-מוחמד, שאחראי לפיגוע הקטלני שהוביל להסלמה האחרונה. עם זאת, בפקיסטן טענו כי המתקפה כשלה וכי לא היו נפגעים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הודו פקיסטן קשמיר מפה. אתר רשמי
הודו פקיסטן קשמיר מפה/אתר רשמי

אתמול בערב החלה פקיסטן להפגיז בארטילריה כבדה בין 12 ל-15 מוקדים לאורך הגבול, המכונה קו שליטה. "הצבא ההודי הגיב באש ממוקדת וגרם להרס חמור בחמישה מוצבים לכמה נפגעים", אמר דובר של כוחות ההגנה ההודיים. לדבריו, חמישה חיילים הודים נפצעו קל בהפגזות.

"עד כה אין נפגעים (אזרחים), אבל יש פאניקה", אמר רהול ידב, סגן מפקד מחוז פונץ', שבו התרחשו חלק מההפגזות. "ש לנו תכנית פינוי, ואם נצטרך, נפנה אנשים לאזורים בטוחים יותר", אמר.

גורמים רשמיים בצד הפקיסטני אמרו כי לפחות ארבעה אנשים נהרגו ושבעה נפצעו, אם כי לא ברור אם הנפגעים היו אזרחים או אנשי צבאי.

בתגובה לאירועים, קרא היום שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, לשמור על איפוק ולהימנע מהסלמת המצב. בהצהרה שפרסם היום, אמר פומפאו כי הוא שוחח עם שרי החוץ של הודו ופקיסטן, ועודד אותם "לתקשר באופן ישיר להימנע מפעילות צבאית נוספת".

(עדכון ראשון: 8:38)

אזרח צופה בחדשות על המתיחות עם הודו בעיר קראצ'י, פקיסטן, 27 בפברואר 2019. רויטרס
אזרח צופה בשידורים על העימות עם הודו בחנות בקראצ'י, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully