וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבר עצמות, דקר ושיסף: בן 37 הואשם ברצח הכפול בחיפה

11.5.2019 / 13:25

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד רומן גוריונוב בגין רצח של שותפיו לדירה, אולג מיטקו ויורי גניפה. גוריונוב מואשם שהכה ודקר את השניים למוות, ושיסף את גרונו של אחד מהנרצחים. הוא מכחיש את המעשים. "מקווים שהאמת תצא לאור", אמר סנגורו עו"ד אולג פרגין

צילום: יואב איתיאל, עריכה: תומר לוי

פרקליטות מחוז חיפה הגישה השבוע כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד תושב העיר, רומן גוריונוב בן ה-37 בגין הרצח הכפול של שותפיו לדירה, אולג מיטקו בן ה-52 ויורי גניפה בן ה-50, לפני כחודש וחצי. "גרם בכוונה תחילה למותם של המנוחים, תוך שימוש באכזריות מיוחדת", אמרו בפרקליטות.

"אח שלי היה בן אדם טוב לב ושמח. היינו בקשר יומיומי בטלפון", אמר לוואלה! NEWS אדוארד מיטקו, אחיו של אולג. "הייתי רוצה לדעת מה קרה לו. המשטרה אומרת דברים בכלליות אבל לא מספרים לי מה בדיוק קרה ועל מה נהרג". מיטקו הגיע לישראל יומיים לאחר שהתברר כי אחיו נרצח. "אם ככה דברים קורים פה, אין לי מה לעשות כאן. אני רק רוצה את החפצים האישיים שלו שנשארו בדירה ואז אני טס מכאן. אבל, גם את זה המשטרה לא נותנת לי". למרות שהחקירה תמה, המשטרה טרם שחררה את הדירה לבעליה.

לקריאה נוספת
בן 57 נקלע לסכסוך בין עבריינים בנצרת - ונורה למוות במאפייה
"המיט שבר ואסון": מאסר עולם ועוד 16 שנים לרוצח הנערה נועה אייל
חשד לרצח באילת: הרוג ופצוע קשה מדקירות במהלך קטטה

זירת רצח כפול בחיפה בה נמצאו שני גברים בשנות ה50 לחיים ב-18 במרץ 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הדירה בה התרחש הרצח בחיפה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

המקרה התרחש בדירה בקומה שלישית של בניין ברחוב קיבוץ גלויות 23 בעיר התחתית של חיפה. את הדירה, המחולקת לחדרים, שכר מיטקו, וגניפה התגורר בה עמו.

את גוריונוב הכירו מיטקו וגניפה מעבודתם בעסק להקמת במות. הוא עלה לארץ לפני כשנה וחצי מהעיר קרץ' בחצי האי קרים עם אישה וילדה, אך הם נפרדו. היא נותרה בשכונת הדר הכרמל והוא מצא פתרונות דיור זמניים.

ביום שישי, 15 במרץ, סולק גוריונוב על ידי בעלי הדירה שבה התגורר עד לאחרונה, מאחר שלא שילם את שכר הדירה. מיטקו הסכים להשכיר לו חדר. עוד באותו היום הביא גוריונוב חלק מחפציו האישיים לחדר ועבר להתגורר בו. בשבת, החל משעות אחר הצהריים המוקדמות ועד למותם, שהו המנוחים בדירה ושתו משקאות אלכוהוליים. "זאפוי", מכנים הרוסים ימים רצופים כאלה של שתייה עד אבדן ההכרה. גם הפעם זה נגמר ברע. לפי כתב האישום, במוצאי שבת, בסביבות השעה 21:45, התווכחו גוריונוב ומיטקו בצעקות בחדר המדרגות מחוץ לדירה, בשלב מסוים נכנסו לדירה ובהמשך התפתח עימות פיזי ביניהם.

עוד באותו נושא

חשד לרצח: שני גברים אותרו עם סימני אלימות בחיפה; חשוד נעצר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רומן גוריונוב לצד עורך דינו בבית המשפט בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך עימות שאירע בהמשך הערב או ביום ראשון, הכה הנאשם את מיטקו וגניפה באגרופים, שבר להם את עצמות הפנים והצלעות, ודקר אותם בחלקי גוף שונים ואף שיסף את גרונו של גניפה וכך בסופו של דבר הותיר אותם מתים כשגופותיהם מוטלות בחדר.

בצילומי מצלמות אבטחה הסמוכות לזירה תועד גוריונוב כמה פעמים כשהוא יוצא ונכנס לדירה עד שהגיעה משטרה. מכתב האישום עולה כי גוריונוב השליך מבער לחלון הדירה את מכשירי הטלפון הניידים של המנוחים.

המשטרה הוזעקה למקום רק ביום שני בערב, לאחר שחברתו של אחד המנוחים לא הצליחה ליצור עמו קשר. שוטרי סיור שהגיעו לדירה מצאו את גוריונוב ובסמוך, בין סחבות לאשפה, גם את גופת אחד המנוחים. השוטרים הזעיקו חובשים של איחוד הצלה ומד"א שהגיעו למקום ובסריקה נוספת נתגלתה עוד גופה.

זירת האירוע בחיפה בה נמצאו שני גברים ללא רוח חיים - 19.3. יואב איתיאל, יואב איתיאל
זירת האירוע בחיפה, במרץ האחרון/יואב איתיאל, יואב איתיאל

שוטרי חיפה סגרו את הזירה והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף. חוקרי ניידת מעבדה לזיהוי פלילי סרקו את הדירה וסביבתה אספו ראיות, בהן נעל של רומן גוריונוב כשעליה דמו של המנוח אולג מיטקו, בחדר בו נעצר גוריונוב. בחדר בו השניים נרצחו, נמצאה טביעת אצבע של המואשם וטביעות נעל וכפכף שלו, שנמצאו בתוך דם. זאת חרף הכחשתו של גוריונוב כי היה בחדר, או שראה מה קרה למנוחים.

לעומת זאת, עדי ראיה מסרו שלאחר הרצח הבחינו שגוריונוב חבול. ואחד מהם, חברו הטוב, מסר כי יום קודם ראה אותו ללא חבלות, ולאחר הרצח היה חבול. לדבריו, גוריונוב אמר לו שהסיבה שהוא חבול היא כי "הלך מכות עם שניים".

אולג מיטקה נרצח ברחוב קיבוץ גלויות בחיפה. אתר רשמי
אולג מיטקו/אתר רשמי
יורי גניפה תושב חיפה שנרצח בחיפה. אתר רשמי
יורי גניפה/אתר רשמי

רומן גוריונוב נמצא כשהוא חבול ותחת השפעת אלכוהול. הוא הכחיש שנכנס לדירה ושהתקוטט עם השניים. הוא טען כי החבלות בגופו נגרמו מנפילה בגרם המדרגות. בדיקות המכון הלאומי לרפואה משפטית שוללות את הגרסה שלו ובמקביל קובעות כי מותם של המנוחים נגרם מאלימות קשה. כ-140 איש צפויים להעיד במשפט אם יגיע לשלב ההוכחות. בנוסף לרצח, מואשם גוריונוב גם בשיבוש הליכי משפט. בבית המשפט הופיע גוריונוב בחולצת טי לבנה, רגוע ושלו. הוא אינו דובר עברית כלל והתלחש ברוסית עם עו"ד אולג פרגין המייצג אותו גוריונוב מטעם הסניגוריה הציבורית. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

השופט ניצן סילמן יקיים דיון בנוגע לבקשה, ובינתיים, בהסכמתו של הסניגור, הוארך מעצרו עד החלטה אחרת. "רק היום קיבלנו את כתב האישום ויש לנו זכות ללמוד את חומרי החקירה לכשנקבל אותם. אז, נגבש עמדה. בכל מקרה, מדובר במי שכופר בכל המיוחס לו ואנחנו מקווים שהאמת תצא לאור", אמר ביום שני האחרון עו"ד אולג פרגין, המייצג את גוריונוב מטעם הסנגוריה הציבורית, לוואלה!NEWS .

זירת רצח כפול בחיפה בה נמצאו שני גברים בשנות ה50 לחיים ב-18 במרץ 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זירת הרצח בחיפה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully