וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנות בקולומביה, סמים במרוקו: כך הפכה ישראל למעצמת פשע עולמית

11.5.2019 / 15:29

העבריינים הבכירים נוטשים את הארץ כדי להתחמק מהמכ"מ המשטרתי ולהמשיך לגלגל את עסקיהם. מרכז אמריקה, דרום אפריקה ואפילו סין הפכו לאחרונה למרכזי פשיעה ישראליים. לאחרונה נדרשה המשטרה להכפיל את פריסת נציגיה ברחבי העולם כדי לסייע במאבק בעבריינים תוצרת הארץ

צילום: דוברות משטרה', עריכה: ניר חן

מייסד ומנהל טלגראס, עמוס סילבר, התגורר בשנים האחרונות בארצות הברית. הוא ידע שהאמריקנים לא יפעלו נגדו כל עוד הוא לא פועל באופן כזה שפעילות הפצת הסמים במדינה תיקשר אליו. הוא גם ידע היטב כי ארצות הברית לא תסגיר אותו לישראל בשל הפצת סמים. מבחינת סילבר מקום מושבו שימש עבורו מקלט.

גם בלהב 433 הבינו זאת, למרות שיתוף הפעולה הפורה בין המשטרה ליחידות אכיפה אמריקניות, מה- FBI דרך ה-DIA ועד ליחידות משטרה כמו משטרת ניו יורק, משטרת לוס אנג'לס או משטרת מיאמי ואחרות. הסגרת סילבר היא הליך ארוך מורכב וספק רב אם יהיה ניתן להפוך את ההליך ליעיל מבחינה מבצעית וחקירתית, כאשר יש צורך לטפל בעשרות עצורים בפרשה אחת.

עוד בוואלה! NEWS:
מבלי שירצה, טראמפ עוד עלול להיגרר לעימות עם איראן
פעילים חברתיים וחוקרים מצטיינים: טקס פרס ישראל לשנת תשע"ט
לאחר ההבנות בתיווך מצרים: מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב מחדש

עמוס דב סילבר. אמיל סלמן, הארץ
הוסגר לישראל באוקראינה. עמוס דב סילבר/הארץ, אמיל סלמן

לכן הבינו במשטרה כי כדי לפצח את כלל רובד הניהול של טלגראס בו זמנית, צריכים לפעול באופן יצירתי. במשטרה הצליחו לבנות פיתיון לסילבר, כאשר אחד ממנהלי טלגראס סיפר לסילבר כי הוא מתכוון להתחתן עם חברתו באוקראינה. הוא סיפר לסילבר כי זה יהיה לו לכבוד גדול אם הוא יכבד אותו ויהיה אורח הכבוד בחתונה. סילבר נענה בחיוב, קנה כרטיס טיסה והגיע לאוקרינה. הוא התאכסן במלון פאר מבלי לדעת כי כל חדרי הקומה נשכרו על ידי בלשים של ימ''ר צפון ולהב 433 לצד בלשים של משטרת אוקראינה. במקביל צוותי חקירה של להב התמקם בגרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אופרציה מורכבת

במטה להב 433 בלוד ניהלו אופרציה מורכבת, במהלכה בוצעו בו זמנית 42 מעצרים בישראל באוקראינה, בגרמניה ובמדינות נוספות, תוך תיאום פעילות עם כמה יחידות משטרה בו זמנית. כשצוות המעצר המשותף לבלשים של משטרת ישראל ומשטרת אוקראינה פרצו לחדרו של סילבר במלון וביצעו את המעצר, ניתן האות במטה להב 433 לעשרות צוותי המעצר לפעול בגרמניה וישראל.

הפעילות של טלגרס נפרשה על כמה יבשות ולא הייתה עניין חריג בעולם הפשע הישראלי. שכן, ישראל נחשבת למעצמה צבאית, טכנולוגית, חלל וגם למעצמת פשע עולמית. מגורם בכיר במשטרה נמסר כי "ישראל היא יצואנית מצטיינת של פשע. בכל מדינה אירופית תמצא ברובד הבכיר שלה עבריינים ישראלים. העבריינים הישראלים צברו מוניטין במספר תחומי פעילות עבריינית: שינוע סמים, הלבנת הון, הפעלת אירגוני פשיעה ועבירות טכנולוגיות מתקדמות".

הארכת מעצר של מיכאל מור בשלום בעכו  10 במאי 2017. ערן גילווארג
לא העיז לשוב לישראל. מיכאל מור בבית המשפט/ערן גילווארג

גורם במשטרה סיפר לוואלה! NEWS כי "אנחנו רואים התפתחויות טכנולוגיות בעולם הפשע תוך ניצול הטכנולוגיה הזמינה אם זה מכירת סחורות בעייתיות מסין, הלבנת הון דרך הונג קונג שמאפשרת העברות כספים ללא פיקוח - היום אתה מוצא עבריינים שיושבים במשרד בראש העין לוחצים על כפתור ומבצעים עבירות בכל באירופה". עוד הוסיף כי ''יש לנו את כל ההנדסה החברתית שבה עבריין יושב בהרצליה או באשדוד ועוקץ אנשים בצרפת, בלגיה ומדינות רבות באירופה".

המציאות החדשה בעולם הפשע הישראלי

שורה של חקירות שהמרכזית בהן היא 512 יצרה מציאות חדשה בעולם הפשע הישראלי. "העבריינים הבינו כי הם מתקשים לפעול כאן. הם חשבו שהמשטרה מציקה להם, עוצרים אותם, בודקים אותם כמה פעמים ביום, הם חשו שעוקבים אחריהם כל הזמן ומצותתים להם. הדבר הוביל אותם לנדוד לחו''ל", אומר גורם במשטרה.

בזה אחר זה יצאו בכירי הפשע הישראלי לנכר. יש כאלה ששבו לגיחות מולדת, אחרים לא מעיזים לשוב לישראל, בהם עמיר מולנר נסע לתאילנד ומיכאל מור, אנשי אברגיל העדיפו לנסוע לספרד, מוסלי וגארושים בנו לפי המודיעין של משטרת ישראל אימפריית על של הימורים בקפריסין הטורקית אבל לא רק שם. על פי המודיעין של המשטרה, שני הארגונים שמשתפים פעולה לאחרונה פועלים בתחום ההימורים בבולגריה ובגאורגיה.

גם מרוקו הפכה לפני שנים למדינת מקלט לרב ברלנד, שנמלט מנחת זרועו של החוק, כשהקים בה קהילה של עשרות מחסידיו. ולא רק הוא, גם גבי בן הרוש, ליאור חדד, ועיסאם אבו חג'ג שהוגדרו על ידי המשטרה עבריינים בכירים - השתקעו במרוקו. על פי מודיעין משטרתי, שורה של ענפי פשיעה הוקמו או שודרגו על ידי העבריינים הישראלים שפעלו במרוקו, בפרט בתעשיית זיוף דרכונים עבור מהגרים אפריקאים, סחר בחשיש, ויצוא חשיש מרוקאי לישראל אבל גם ליעדים שונים באירופה ואסיה. את רווחי הפשע השקיעו העבריינים הישראלים בעסקים לגיטימיים. גורם באגף המודיעין של המשטרה שלח סוג של אזהרה לעולם הפשע הפועל במרוקו: "משטרת ישראל יכולה להיות היום במקומות שבעבר העבריינים חשבו שאיננו פועלים באותן מדינות".

דיון בעניינו של הרב אליעזר ברלנד, בימ"ש השלום ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
בכירי הפשע הישראלי יצאו לנכר. הרב ברלנד/נועם מושקוביץ

כך היה גם בדרום אפריקה שמשכה אליה עבריינים ישראלים בכירים כמו יניב בן סימון, פטריק אל קריף, וגם דומרני ומולנר שהו שם תקופות לא קצרות. דרום אפריקה היא מרכז להברחת סמים מצד עבריינים ישראלים שפועלים בה. כך למשל לאחרונה נחשף הקו שפעל להברחת קוקאין טהור במטוסי אל על שהמריאו מיוהנסבורג, בין היתר, בזכות שיתוף פעולה על פי החשד של בכיר במערך האבטחה של אל על.

גם מדינות דרום אמריקה מתפקדות כמרכז פעילותו של עולם הפשע הישראלי לצד יצוא הסמים ממדינות כמו קולומביה, בוליביה ואחרות. בשנים האחרונות החלו הישראלים להקים בתי בושת וסרסור בנשים למטרות זנות, כשבתי הבושת הגדולים בקולומביה מנוהלים על ידי הישראלים.

שוטרים מסביב לעולם

סין עלתה לכותרות השנה בעקבות פעילות של בלשי משטרה למעצרו וגירושו לישראל של ניב זגורי החשוד בשורה של עבירות חמורות, בהן שני מקרי רצח. זגורי האמין כי סין תשמש לו ארץ מקלט.

לפיכך, המציאות החדשה חייבה את המשטרה לבצע שדרוג בפריסה שלה בעולם כדי להעמיק את הפיקוח, איסוף המודיעין, ופעילות חקירה כנגד העבריינים הישראלים. "משטרת ישראל נחשבת ונתפסת על ידי יחידות משטרה ומערכות אכיפת חוק בעולם כגורם דומיננטי, מקצועי ומוביל בקרב יחידות אכיפה בעולם. יחידות משטרה ויחידות אכיפה בעולם מבקשות ללמוד או לפעול לצד הכוחות הישראלים בלחימה בטרור, בהלבנת הון, סייבר, אירועי סדר אבל העיקר הוא טיפול באירגוני פשיעה", אמר גורם במשטרה והוסיף כי "בשנתיים האחרונות הכפלנו את הפריסה שלנו בעולם. אם עד לפני שנתיים היו לנו רק שבעה נציגים בעולם, היום יש לנו 15. הוספנו נציגים של המשטרה בסין, ברזיל, באינטרפול, הוספנו עוד נציגים בארצות הברית ובמטה הסייבר העולמי בסינגפור".

לדברי גורם בכיר במשטרה, לא מעט עבריינים ישראלים האמינו ומאמינים כי הם יוכלו להיות יצירתיים מספיק מחוץ לגבולות ישראל תוך ניצול חולשות של מערכות אכיפה במדינות הזרות. ''לא אחת קיבלנו פניות מיחידות שיטור בעולם 'בואו תעזרו לנו'. למשל בגרמניה העבריינים הישראלים מנצלים את העובדה כי הם יהודים ושמשטרת גרמניה חושבת עשר פעמים אם לבצע חיפוש בבית של יהודי כדי שזה לא יתפרש כרדיפה".

יניב זגורי. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
האמין כי סין תשמש לו מקלט. ניב זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully