וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה ביבי, האישה הנוצריה שניצלה מעונש מוות בפקיסטן, ברחה לקנדה

8.5.2019 / 15:38

עורך דינה של האישה שזוכתה על ידי בית המשפט העליון מהעלבת האסלאם אמר כי היא נמלטה מהמדינה. אחרי הפסיקה הדרמטית בשנה שעברה, קיצוניים איימו על חייה ודרשו שלא לאפשר לה לעזוב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אסיה ביבי, האישה הפקיסטנית שזוכתה בשנה שעברה מפגיעה באסלאם וניצלה מעונש מוות, עזבה את המדינה ועברה לקנדה - כך אמרו היום (רביעי) עורך דינה וכלי תקשורת במדינה. לפני חצי שנה היא שוחררה אחרי שמונה שנים בכלא בהחלטת בית המשפט העליון לבטל את הרשעתה, שהציתה הפגנות סוערות מצד אסלאמיסטיים קיצוניים.

הם דחקו בממשלתו של אימראן חאן שלא לאפשר לה לעזוב את המדינה וקראו להוציא להורג את ביבי, שהסתתרה במקום מסתור מחשש לחייה. ביבי, עובדת חקלאית ואם לארבעה, הורשעה ב-2010 בהעלבת האסלאם אחרי ששכניה שעבדו עמה בשדות התנגדו לאפשר לה לשתות מים מהם משום שהיא לא מוסלמית. היא הכחישה זאת.

"עשיתי בדיקות דרך הערוצים האפשריים, ולפיהן היא עזבה לקנדה", אמר עורך דינה, סיף אל מלוק. גם בערוצים "גאו" ו-ARY דווח, מבלי לציין את המקורות, על עזיבת ביבי. משרד החוץ של פקיסטן טרם הגיב.

גם בקנדה לא הגיבו, אך בנובמבר אמר ראש הממשלה ג'סטין טרודו כי ארצו מנהלת שיחות עם פקיסטן כדי לעזור לביבי, שגם משפחתה ככל הנראה נמצאת מחוץ לפקיסטן. ביבי צפויה לקבל מקלט בקנדה ללא בעיות של ממש.

לקריאה נוספת בנושא
למרות האיומים: העליון בפקיסטן אישר את זיכוי האישה הנוצרייה
ירדה למחתרת: האישה הנוצרייה שזוכתה מעונש מוות שוחררה מהכלא בפקיסטן

אסיה ביבי, פקיסטן. אתר רשמי
הכחישה כי היא העליבה את האסלאם. אסיה ביבי/אתר רשמי

ארגוני זכויות אדם טוענים כי החוקים נגד חילול הקודש בפקיסטן מנוצלים על ידי אנשי דת קיצוניים ועל ידי אזרחים מהשורה, המחפשים לסגור חשבונות אישיים. החוק אינו מבהיר בפירוש מה מוגדר חילול הקודש, ולעתים הראיות לא מוצגות בבתי המשפט מחשש לביצוע עבירה נוספת. עשרות בני אדם נהרגו בפקיסטן בשנים האחרונות בטענה שהם פגעו באסלאם ובסמליו, לעתים על ידי המון זועם. הנוצרים מהווים רק 2% מאוכלוסיית פקיסטן, ולעתים הם זוכים לאפליה מצד הרשויות במדינה בעלת הרוב המוסלמי.

המקרה של ביבי הסעיר את הקהילה הנוצרית בעולם ופילג גם את הציבור המקומי - שני פוליטיקאים, כולל מושל מחוז פונג'ב, שניסו לעזור לה, נרצחו בשנים האחרונות. למרות האיומים על חייה, בית המשפט העליון אשרר בינואר את שחרורה מהכלא, אולם בממשלה חששו שעזיבה פתאומית שלה את המדינה תוביל למהומות נוספות. האסלאמסטיים האשימו את הממשלה ואת הצבא בכניעה ללחץ המערב.

שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט אמר כי "אלו חדשות נפלאות" וכי חירותה של ביבי "מראה שעם לחץ קונקרטי, הדבר הנכון יכול לקרות". הוא אמור לשוחח בהמשך היום עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ועם הארכיבישוף האנגליקני על רדיפת נוצרים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully