וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 60 שנה: גליל אבן שנלקח מאתר סטונהנג' - הושב אליו

9.5.2019 / 10:48

הגליל הוצא מאחת האבנים שבאתר העתיק כדי להכניס לתוכה מתכת במטרה לחזקה. עובד החברה שעשתה זאת שמר את הגליל אצלו, ולימים כשהיגר לארצות הברית - לקח אותו איתו. בשנה שעברה, ביום הולדתו ה-90, ביקש להשיב אותו לאתר. "השיחה האחרונה שיכולנו לצפות לה"

פיסת אבן מאתר סטונהנג' - מעגל האבנים המסתורי בדרום אנגליה - הושבה לאתר יותר מ-60 שנה לאחר שהוסרה ממנו במסגרת עבודות ארכיאולוגיות שנערכו שם, כך הוכרז היום (רביעי). הגליל, שאורכו 1.08 מטר וקוטרו 25 מילימטרים, נלקח מאחד המונוליתים ב-1958, במהלך ניסיון לחזק אבן שנסדקה באמצעות מתכת - שהוכנסה במקום החלק שהוסר.

לדברי ארגון "English Heritage", הדואג לשימור האתר העתיק, פיסת האבן נלקחה על ידי רוברט פיליפס, עובד חברת חיתוך היהלומים "וואן מופס" שביצעה את העבודות בשנות ה-50. הוא שמר על הגליל ומאוחר יותר, כשהיגר לארצות הברית, לקח אותו ביחד איתו. בשנה שעברה, כאשר חגג את יום הולדתו ה-90, ביקש פיליפס שהחתיכה החסרה תועבר לארגון.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
איראן: נחדש חלק מתכנית הגרעין בתגובה לפרישת ארה"ב מההסכם
הפסד של יותר ממיליארד דולר בעשור: נתוני המסים של טראמפ נחשפים
על שלושה בכירים נפלה ההפיכה: כך פספסה ארה"ב הזדמנות לשינוי בוונצואלה

גליל אבן שהוסר מאתר סטונהנג', אנגליה. ENGLISH HERITAGE, רויטרס
הושב לאתר לאחר 60 שנה. גליל האבן שהוסר מסטונהנג'/רויטרס, ENGLISH HERITAGE

"הדבר האחרון שיכולנו לצפות לו היה לקבל שיחה ממישהו באמריקה שאומר לנו שיש בידו חתיכה של סטונהנג'", אמרה הת'ר סביר, האחראית מטעם הארגון על טבעת האבנים, הממוקמת בווילטשייר. בארגון מקווים כי מחקר של גליל האבן יוכל לספק מידע חדש על האתר. "חקר ה'דנ"א' של הליבה של סטונהנג' תוכל ללמד אותנו עוד על מקורן של האבנים הענקיות האלה", אמרה סביר. יחידות האבן הקטנות של סטונהנג' הובאו מדרום-מערב וויילס, אבל המיקום המדויק של האבנים הגדולות יותר אינו ידוע.

בדיקות פחמן שנערכו באתר תיארכו את גילו של האתר בכ-4,000 עד 5,000 שנה. עם זאת, אין תשובה חד-משמעית באשר לסיבה להקמת האתר או לאילו מטרות הוא שימש, אף שחוקרי האתר סבורים שהוא עשוי היה לשמש לפולחן דתי או כמצפה אסטרונומי. אלפי בני אדם עדיין מתאספים באתר כדי לראות את הזריחה בנקודות ההיפוך של הקיץ והחורף - היום הארוך ביותר והיום הקצר ביותר בשנה.

עבודות ארכיאולוגיות באתר סטונהנג', אנגליה. ENGLISH HERITAGE, רויטרס
העבודות הארכיאולוגיות באתר ב-1958/רויטרס, ENGLISH HERITAGE
אתר סטונהנג' בבריטניה. GettyImages
בדיקות פחמן שנערכו באתר תיארכו את גילו של האתר בכ-4,000 עד 5,000 שנה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully