וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר תעביר לפלסטינים סיוע בשווי של 480 מיליון דולר

יפעת רוזנברג וסוכניות ידיעות

7.5.2019 / 6:53

משרד החוץ של האמירות הודיע פעם נוספת כי בכוונתו להקצות לתושבי עזה והגדה סיוע כלכלי בשווי של קרוב לחצי מיליון דולר, וקראה לקהילה הבינלאומית להשתתף בסיוע. "הכסף יסייע לעם הפלסטיני לקבל צרכים בסיסיים לאור התנאים המוטלים עליהם על ידי הכיבוש הישראלי"

תיעוד: השמדת מנהרת טרום בדרום רצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

אמיר קטאר, תמים בן חאמד אל-ת'אני, החליט להקצות כ-480 מיליון דולר לפלסטינים ברצועת עזה ובגדה המערבית - כך הודיע היום (שלישי) משרד החוץ של קטאר. האמירות עתידה להקצות כ-300 מיליון דולר במענקים ובהלוואות לתמיכה בתקציב הרשות הפלסטינית לענפי הבריאות והחינוך. 180 מיליון הדולרים הנותרים יופנו לפעולות הצלה דחופה ולתמיכה הומניטרית, כמו גם לתמיכה בתוכניות האו"ם בגדה המערבית ובעזה ובשירותי החשמל.

ממשרד החוץ הקטארי נמסר כי התמיכה באה מתוך קשרי האחווה, הערבות וההדדיות בין העם הקטארי והפלסטיני, וכי "הכסף יסייע לעם הפלסטיני לקבל צרכים הומניטריים בסיסיים לאור התנאים הקשים המוטלים עליהם על ידי כוחות הכיבוש הישראלי; הירידה בסיוע הבינלאומי ובתוכניות האו"ם; ואי-יכולתה של הכלכלה הפלסטינית למלא את הנדרש ממנה, נוכח המשברים והאתגרים עמם התמודדה בשנים האחרונות".

לקריאה נוספת:
מאה דולר לכל משפחה: הכסף הקטארי עובר לנזקקים ברצועה
לאחר סירוב חמאס: השגריר הקטארי הודיע כי הכסף יועבר לאו"ם

העברת הכסף הקטארי למשפחות נזקקות ברצועת עזה. צילום מסך, אתר רשמי
תור לקבלת הכסף מחוץ לסניף דואר ברצועת עזה, ינואר/אתר רשמי, צילום מסך

במקביל, קראה קטאר לקהילה הבינלאומית לנקוט באחריות הומניטרית ומוסרית "ולסייע לעם הפלסטיני המצוי במשבר", וכי היא עצמה מתחייבת לעמוד לצד העם הפלסטיני "כדי שיקבל את כל זכויותיו הלגיטימיות".

בינואר האחרון הועברו כ-20 מיליון דולר מקטאר לרצועת עזה דרך מעבר ארז, והוא יועד בעיקר למשפחות נזקקות. לדברי השגריר הקטארי ברצועה, מוחמד אל-עמאדי, 94,000 משפחות קיבלו אז כל אחת מאה דולר. אל-עמאדי, שבימים אלה נמצא בארצות הברית עקב מחלה, אמר כי "אחרי שהנהגת חמאס הודיעה לנו שהיא לא תקבל את הכסף, הוחלט להקצות אותו לפרויקטים הומניטריים בתיאום עם האו"ם", לדבריו, הכסף יועבר למשפחות עניות, ולפרויקטים לשיפור תשתיות החשמל, משרד הבריאות ותכניות תעסוקה, וזאת בתיאום עם חמאס והפלגים הפלסטיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully