וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה דולר לכל משפחה: הכסף הקטארי עובר לנזקקים ברצועה

השגריר הקטארי ברצועת עזה עדכן כי התשלום הלך לעבור היום דרך מעבר ארז. 94,000 משפחות יקבלו כל אחת מאה דולר, כשהחלוקה תתקיים היום ומחר. אתמול הודיע השגריר כי הכסף שאמור היה לעבור לחמאס יועבר לפרויקטים הומניטריים ולנזקקים ברצועה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הכסף הקטארי עובר היום (שבת) דרך מעבר ארז למשפחות נזקקות ברצועת עזה, כך מסר היום השגריר הקטארי ברצועה מוחמד אל-עמאדי, לפי סוכנות שיהאב. מהדיווח עולה כי 94,000 משפחות יקבלו כל אחת מאה דולר. 44,000 יקבלו את התשלום היום, והשאר מחר.

הודעתו מגיעה לאחר שאתמול מסר שהכסף שאמור היה לעבור לחמאס יעבור לפרויקטים הומניטריים, עם סירוב הנהגת הארגון לקבלו ישירות. מחוץ לסניפי הדואר ברצועה השתרכו משעות הבוקר תורים של אנשים שחיכו לחלוקת הכסף שהחלה בשעה 13:00.

אל-עמאדי אמר אתמול כי "אחרי שהנהגת חמאס הודיעה לנו שהיא לא תקבל את הכסף, הוחלט להקצות אותו לפרויקטים הומניטריים בתיאום עם האו"ם", לדבריו, הכסף יועבר למשפחות עניות, ולפרויקטים לשיפור תשתיות החשמל, משרד הבריאות ותכניות תעסוקה, וזאת בתיאום עם חמאס והפלגים הפלסטיניים. מדובר בתשלום על סך 20 מיליון דולר, שחצי ממנו יעבור למשפחות, כפי שעולה מהדיווח היום.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר פלסטיני נהרג בהפגנות בגבול עזה; הכסף הקטארי יועבר לאו"ם
השוטרים ירו במהלך מרדף באזור ירושלים אחרי פורץ - פלסטיני נהרג
אלפי פלסטינים השתתפו בהפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה

העברת הכסף הקטארי למשפחות נזקקות ברצועת עזה. צילום מסך, אתר רשמי
תור מחוץ לסניף דואר, הבוקר ברצועת עזה/אתר רשמי, צילום מסך

בצל העברת הכסף, הפגינו אתמול כ-10,000 פלסטינים במוקדים שונים לאורך גבול הרצועה והתעמתו עם כוחות צה"ל. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי צעיר בן 25 נהרג מירי צה"ל באזור רפיח. צעיר נוסף כבן 18 נורה בחזהו. 22 מפגינים נפצעו במסגרת המהומות, שבמהלכן יידו המשתתפים אבנים והשליכו מטעני חבלה. כוחות צה"ל הגיבו בירי גז מדמיע וכדורי גומי. בחלק מהמקרים בוצעו ניסיונות לחצות את גדר הגבול שסוכלו על ידי צה"ל.

נוסף על החיכוכים על הגדר, צה"ל סגר צירי גישה שמובילים אל גבול רצועת עזה. הכוחות הסבירו כי קיים חשש לירי צלפים ועל כן נחסמו הדרכים הסמוכות לתוואי הגדר. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע אף הוא במהלך היום לסיור באזור הגבול.

עוד באותו נושא

צעיר פלסטיני נהרג בהפגנות בגבול עזה; הכסף הקטארי יועבר לאו"ם

לכתבה המלאה
הפגנות בגבול רצועת עזה, 25 בינואר 2019. רויטרס
הפגנות בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

במקביל, בן 16 נהרג אתמול מירי צה"ל בסמוך לכביש 60 באזור רמאללה. מדובר צה"ל נמסר כי ההרוג, תושב סילוואד, יידה אבנים לעבר רכבים ישראלים יחד עם שני חשודים נוספים. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר החשודים והעניקו להם טיפול רפואי. אחד מהם מת מפצעיו וחשוד נוסף נפצע. האירוע יתוחקר.

(עדכון ראשון 10:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully