וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סירוב חמאס: השגריר הקטארי הודיע כי הכסף יועבר לאו"ם

25.1.2019 / 14:59

מוחמד אל-עמאדי אמר במסיבת עיתונאים בעזה כי הוחלט להקצות את מיליוני הדולרים לפרויקטים הומניטריים בתיאום עם האו"ם. לדבריו, הכסף יועבר למשפחות עניות, או לפרויקטים לשיפור תשתיות החשמל, משרד הבריאות ותכניות תעסוקה, וזאת בתיאום עם חמאס והפלגים הפלסטיניים

עריכה: ליר שפיגלר

שגריר קטאר ברצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, הודיע היום (שישי) כי לאחר סירוב הנהגת חמאס לקבל את מיליוני הדולרים, הם יועברו לאו"ם. "אחרי שהנהגת חמאס הודיעה לנו שהיא לא תקבל את הכסף, הוחלט להקצות אותו לפרויקטים הומניטריים בתיאום עם האו"ם", אמר אל-עמאדי. לדבריו, הכסף יועבר למשפחות עניות, או לפרויקטים לשיפור תשתיות החשמל, משרד הבריאות ותכניות תעסוקה, וזאת בתיאום עם חמאס והפלגים הפלסטיניים.

עם זאת, דחה השגריר את המשוואה שצוירה בישראל, לפיה הכסף הוענק בתמורה לרגיעה מצד חמאס. אל-עמאדי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס במלון בעזה. הוא הדגיש כי "זכותו של העם הפלסטיני להפגין בדרכי שלום".

השגריר של קטאר לעזה, מוחמד אל עמאדי בפגישה עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה - 25/1. רויטרס, רויטרס
אל-עמאדי בפגישה עם הנייה. עזה, אתמול/רויטרס, רויטרס

הסכום שיועבר יעמוד על 20 מיליון דולר, סכום גבוה מהתשלום המקורי שעמד על 15 מיליון. במערכת הביטחון העריכו כי הפיצוץ במשא ומתן מעיד על כוונות הפלגים הפלסטיניים ברצועה להגביר את האלימות והטרור העממי לאורך הגדר.

לאחר פיצוץ המשא ומתן על העברת הכסף הקטארי בסכום של 15 מיליון דולר, אמר אתמול בכיר חמאס חליל אל-חיה כי "אנו מטילים על הכיבוש את האחריות להתחמקות מההבנות, ומדגישים כי תהלוכות השיבה יימשכו עד שיושגו הזכויות הלאומיות הפלסטינית ועד שיושגו המטרות למענן החלו". אל-חיה הדגיש כי "עמנו ועזה לא יהיו חלק מהסחטנות ומערכת הבחירות".

(עדכון ראשון: 11:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully