וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את הנופלים: יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

7.5.2019 / 6:30

בשעה 20:00 תישמע צפירה שתפתח את אירועי יום הזיכרון, לזכר 23,741 חללי מערכות ישראל. במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות יוטל עצר על יו"ש. הרמטכ"ל בפקודת יום ליום הזיכרון: "בשם כל חיילי צה"ל ומפקדיו, אני מצדיע לנופלים, מחזק את המשפחות ומחבק אותן

הנחת דגלונים בבית הקברות  בנחלת יצחק 30 באפריל 2017. ראובן קסטרו
לזכר הנופלים/ראובן קסטרו

אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה יחלו הערב (שלישי) בשעה 20:00, עם הישמע צפירת זיכרון בת דקה. בכותל המערבי ייערך טקס במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והרמטכ"ל אביב כוכבי. כשעה לאחר מכן יחל בכנסת אירוע "שירים לזכרם". באותו זמן ייערך בפארק הירקון בתל אביב טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בארגון תנועת לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות.

בכיכר רבין בתל אביב ייערך ביום רביעי ב-20:30 אירוע "שירים בכיכר" המסורתי, בהשתתפות בועז שרעבי, ברי סחרוף, מירי מסיקה ואמנים נוספים. למחרת, בשעה 11:00, תושמע צפירת דומיה בת שתי דקות ולאחריה יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים וטקסי הזיכרון בבתי העלמין ובחלקות הצבאיות ברחבי הארץ.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת יום הזיכרון תשע"ט: 23 אלף נופלים, 56 נוספו בשנה האחרונה
בג"ץ הורה לנתניהו: אפשר כניסתם של 100 פלסטינים לטקס זיכרון
הכסף הקטארי יעבור - ההפגנות יימשכו: ההבנות בין ישראל וחמאס

במקביל, ייערך הטקס המרכזי בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. בטקס ישתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ראש המוסד יוסי כהן, ראש השב"כ נדב ארגמן ומ"מ נציב השב"ס אשר וקנין. בשעה 13:00 ייערך בהר הרצל הטקס לנפגעי פעולות האיבה

מנתוני משרד הביטחון עולה כי 23,741 חללים נפלו במערכות ישראל עד היום, כשמיום הזיכרון הקודם נוספו 56 חללים למניין הנופלים, ועוד 40 נכים שמתו כתוצאה מנכותם והוכרו בשנה האחרונה כחללי מערכות ישראל.

על פי ההערכה, יותר מ-1.5 מיליון איש צפויים לפקוד את בתי העלמין הצבאיים ואתרי ההנצחה במהלך יום הזיכרון. לרשות הציבור יועמדו אוטובוסים והסעות לבתי העלמין הצבאיים בהר הרצל ובכל רחבי הארץ. 135 אלף זרי פרחים יחולקו בכניסה לבתי הקברות ויונחו על קברי הנופלים, לצד עשרות אלפי נרות נשמה ודגלונים.

עוד באותו נושא

לקראת יום הזיכרון תשע"ט: 23 אלף נופלים, 56 נוספו בשנה האחרונה

לכתבה המלאה

פקודת היום של הרמטכ"ל: "אנו מרכינים ראש וזוכרים"

הבוקר פרסם הרמטכ"ל אביב כוכבי את פקודת היום ובו כתב כי "אין גבעה ועמק, שביל וכביש, בית ּושכונה שהקול אינו מׂשיג. בכל מקום שאליו מגיע הקול נמצא קבר, ּובכל מקום התנהל קרב שגבה מחיר כבד. הקול מייצג את אלה שנדם קולם, ודמותם ותווי פניהם מופיעים לנגד עיננו.

"אנו מרכינים ראש וזוכרים, את הבן שהוקפץ ליחידה ויצא מהבית בחיפזון, את הבת ששירתה בחזית, את האב שהבטיח לחזור ואת המפקד שצעקנו לו, ולא ענה יותר. אלו פניהם של הטובים בבני ובנות הארץ הזו, פסיפס אנושי המגלם את דמותו הייחודית של צבא ההגנה לישראל כצבא העם. חיילים ּומפקדים, קול הצפירה נדם, אך הזיכרון שהביא עמו הקול ממשיך להדהד".

פקודת יום של ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התשע"ט. דובר צה"ל
פקודת יום של ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התשע"ט/דובר צה"ל

"הוא מהדהד את כאב המשפחות השכולות, את זעקות השבר ואת הגעגוע של אלו שאיבדו את היקר להם מכל. ביום זה נתחייב להמשיך ללוות אותם במסע ההתמודדות שלאחר האובדן - מסע מפרך שאינו תם לעולם. מהדהד גם קול הקרבות, האירועים המבצעיים ואירועים שבשגרה, אשר הותירו שורה ארוכה של חללים, ועימם שורה ארוכה של לקחים, שחובה עלינו ליישם בקנאות".

..."עלינו לאחוז ביד האחת את דגל המוכנות ובשנייה את דגל ההשתנּות, מתוך הבנה ברורה שרק בדרך זו נוכל לממש את ייעודנו - מצד אחד לעמוד על המשמר באופן רצוף, דרוכים לכל משימה, ומן הצד האחר להתאים את הכוח הצבאי לַשינויים הנדרשים בִ ׂשדה הקרב".

"בערב יום העצמאות, כשיונפו הדגלים לראש התורן, נחוש גאווה על הישגיה של המדינה ועל חלקו של צה"ל בכך. בקומה זקופה, ומתוך צדקת הדרך, נמשיך את המאבק להבטחת עצמאותנו, לִזכותנו לחיות בביטחון ובשגשוג בארץ ישראל. בשם כל חיילי צה"ל ּומפקדיו, אני מצדיע לנופלים, מחזק את המשפחות ּומחבק אותן, ּומתחייב שנעשה כל שביכולתנו להגן על מדינת ישראל".

סגר כללי על יהודה ושומרון

במהלך ימי הזיכרון והעצמאות יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון, וייסגרו המעברים ברצועת עזה. הסגר החל בחצות, ופתיחת המעברים והסגרת הסגר עתידה להתבצע מחר בחצות, בהתאם להערכת המצב ולשעות הפתיחה בשגרה. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully