וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לארדואן: בוטלו תוצאות הבחירות המקומיות באיסטנבול

ערעור מפלגת השלטון התקבל, וועדת הבחירות העליונה הורתה על בחירות חוזרות בעיר הגדולה ביותר בטורקיה. זאת אחרי ניצחון דרמטי של האופוזיציה, שהביך את שלטונו של ארדואן. "סימן לדיקטטורה", אמרו באופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ועדת הבחירות העליונה של טורקיה הורתה אתמול (שני) על ביטול תוצאות הבחירות המקומיות בעיר איסטנבול, שבהן ניצח מועמד מפלגת העם הרפובליקנית (CHP) מהאופוזיציה. זאת אחרי עתירה של מפלגתו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. הבחירות החוזרות יתקיימו ב-23 ביוני, ובאופוזיציה אמרו שזה "סימן לדיקטטורה".

מפלגת השלטון "חוק וצדק" (AKP) של ארדואן טענה לאי-סדרים בבחירות שהתקיימו ב-31 במרץ אחרי ההפסד שלה באיסטנבול, העיר הגדולה ביותר בטורקיה, ובבירה אנקרה. הייתה זו מכה קשה לארדואן, שהגיעה על רקע המשבר הכלכלי. נציג מפלגתו בוועדה, רג'פ אוזל, אמר כי ההחלטה נבעה מכך שנמצאו מסמכי תוצאות לא חתומים מיום הבחירות ומכך שחלק מעובדי הקלפיות לא היו עובדי ציבור.

מנגד, אקרם אימאמואולו, שכבר נכנס לתפקיד ראש העיר החדש אחרי עיכובים רבים, אמר כי התוצאות בוטלו בשל לחץ של מפלגת השלטון. "ועדת הבחירות המרכזית, התביישי לך. היא הייתה נתונה ללחץ פוליטי החל מהיום הראשון", אמר בפני מאות מתומכיו. כמה מפגינים חבטו על סירים ומחבתות בחלקים שונים בעיר עם פרסום הידיעה על ביטול התוצאות.

עוד על הבחירות בטורקיה
זו הכלכלה, ארדואן: נפילת הערים הגדולות בטורקיה היא תמרור אזהרה
ארדואן: הפער באיסטנבול קטן מכדי שהאופוזיציה תכריז ניצחון

נשיא טורקיה, ארדואן, במהלך אירוע פוליטי באנקרה, טורקיה 6 במאי 2019. AP
היה ראש עיריית איסטנבול. ארדואן באירוע פוליטי באנקרה, היום/AP

בעקבות ההחלטה, רשמה הלירה ירידות שערים מול הדולר. המחלוקת סביב הבחירות המקומיות באיסטנבול, שנערכו ב-31 במרץ, הותירו את המשקיעים במתח מפני שבועות נוספים של קמפייני בחירות, שיגזלו משאבים ותשומת לב מהעברת רפורמות כלכליות. קאטי פירי, האחראית על טורקיה בפרלמנט האירופי, אמרה כי ההחלטה "שמה קץ לאמינות בתהליך העברת השלטון הדמוקרטי דרך בחירות" במדינה.

ה-AKP ערערה על התוצאות ודרשה בחירות חוזרות אחרי שאלו הראו, גם אחרי כמה ספירות חוזרות, שהיא איבדה את העיר אחרי 25 שנות שליטה. ארדואן היה ראש העיר בשנות ה-90 והשקיע מאמצים רבים בקמפיין הבחירות באיסטנבול. ההפסדים בבחירות המקומיות היו הראשונים מאז המשבר הקשה של הלירה בשנה שעברה שהוביל את המדינה אל סף מיתון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תומכי ראש עיריית איסטנבול הנבחר, אקרם אימאמוגלו חוגגים את היבחרו. רויטרס
תומכי האופוזיציה באיסטנבול, בחודש שעבר/רויטרס

לא ברור כיצד תגיב מפלגת האופוזיציה לקראת הבחירות החוזרות, לאור החשדות שוועדת הבחירות המרכזית היא עצמאית. מהמט בקראולו, חבר פרלמנט מטעם ה-CHP, אמר כי מפלגתו של ארדואן איימה בעונשי מאסר על השופטים בוועדת הבחירות אם הם יצביעו נגד קיומן של בחירות חוזרות. גם פירי מהפרלמנט האירופי אמרה כי הופעל לחץ רב כדי לבטל את התוצאות המקוריות.

"זה לא חוקי לנצח את מפלגת AK", כתב אונורסל אדיגוזל, סגן יו"ר המפלגה, בחשבון הטוויטר שלו. "המערכת שעקפה את רצון העם וזלזלה בשלטון החוק אינה לגיטימית או דמוקרטית". כמה אנשים הכו על מחבתות וסירים במחאה על הפסיקה בכמה ממחוזותיה של איסטנבול.

בבירה אנקרה, שגם בה ה-AKP איבדו את כסא ראש העיר, חסמה המשטרה את הכניסה למטה ועדת הבחירות המרכזית אתמול בערב, בעוד אנשי הוועדה הגישו תלונה פלילית נגד כלפי אנשי ועדת הבחירות המחוזית, שמינתה את פקידי הקלפיות במחוז. ביום שבת ארדואן אמר כי "זה ברור" שהבחירות נפגעו מהמחלוקת וקרא לוועדת הבחירות המרכזית "לנקות את שמה" עם בחירות חוזרות.

(עדכון ראשון: 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully